• Anonym (????)

Göra slut eller inte?

hej hörni. jag behöver verkligen er hjälp. det är så att min sambo fortsätter att kolla på porr upprepade gånger trots att jag har uttryckt hur ledsen jag är över det. varje gång jag kommer på honom så säger han att han försöker sluta men att det inte är så lätt när han blir triggad. senaste gången så hade han sökt på det när han jobbade?? det tycker jag är riktigt olämpligt. Detta är dessutom inget han är ärlig med utan han väntar tills jag avslöjar honom. nu har det hänt att jag har kommit på honom att kolla på det tre gånger sedan jag bad honom att sluta kolla på det. han Har fått massvis med bilder och filmer på mig, men det verkar inte duga. är det dags att gå skilda vägar tycker ni?

jag har endast två alternativ har jag kommit fram till och det är att antigen lämna honom eller acceptera detta och låta honom kolla. Men inget av alternativen känns rätt, jag älskar ju honom mer än allt och han är min trygghet. vad hade ni gjort om ni var i liknande situation. 
  • Svar på tråden Göra slut eller inte?
  • Anonym (Jm)
    Lynx123 skrev 2025-12-24 14:38:30 följande:

Jag tror att du och jag definierar trygghet på helt olika sätt...

Tror det är lögnen som blev värst för henne och det påverkar hela relationen nu även på andra vis 
  • Anonym (Bara inse)
    Anonym skrev 2025-12-24 14:36:10 följande:
    Ts behöver inte alls nödvändigtvis vara väldigt ung.
    Jag delar åsikt med henne och jag är 50+ på god väg mot 60.

Det har inget med ålder att göra.
    Haha du är 50+ snart 60år och blir upprörd om mannen kollar på porr Det som är en väldigt stor chans att mannen gör. Det är nog dax att acceptera hur män faktiskt fungerar eller kära sig det. Finns ju en anledning att inte någon man sakt att jag har haft fel här heller. Haha.
  • Anonym (m)
    Jimmy75 skrev 2025-12-24 13:17:46 följande:
    Du ifrågasatte hur hon kunde kalla honom för sin trygghet och sedan pådyvlade du din egna uppfattning om saken. Skillnaden mellan det och att anse sig ha rätten att bestämma vad någon annan ska tycka och tänka är i min värld minimal.
    Nej det är inte alls samma sak som att bestämma vad TS ska tycka. TS får såklart tycka att bli lurad i flera månader är trygghet, det kan ju inte jag bestämma. Men det verkar faktiskt inte som att hon tycker det, och det innan jag ens kom in i tråden. 
  • Anonym
    Anonym (Bara inse) skrev 2025-12-24 15:15:42 följande:
    Haha du är 50+ snart 60år och blir upprörd om mannen kollar på porr Det som är en väldigt stor chans att mannen gör. Det är nog dax att acceptera hur män faktiskt fungerar eller kära sig det. Finns ju en anledning att inte någon man sakt att jag har haft fel här heller. Haha.
    Skratta vidare du.
    Det bjuder jag på.
  • Jimmy75
    Anonym (m) skrev 2025-12-24 15:16:34 följande:
    Nej det är inte alls samma sak som att bestämma vad TS ska tycka. TS får såklart tycka att bli lurad i flera månader är trygghet, det kan ju inte jag bestämma. Men det verkar faktiskt inte som att hon tycker det, och det innan jag ens kom in i tråden. 

😄 Nu gör du ju exakt samma sak igen TS får såklart tycka att bli lurad i flera månader är trygghet (underförstått att hon är ute och cyklar om hon gör det).

Poängen är att vi ju inte vet vad hos honom hon har upplevt som trygghet. Han kanske har andra egenskaper som hon har värderat högt och tyckt skänker känsla av trygghet. Så hur någon här kan ifrågasätta hur hon kan betrakta honom på det viset är ju fånigt eftersom vi vet noll om alla andra faktorer.

• Anonym (Bara inse)
    Anonym (Jm) skrev 2025-12-24 15:14:38 följande:

Ja det har varit väldigt svårt att umgås med henne nu efteråt. Har kunnat umgås med henne själv, men när han är med blir det jättekonstigt. Så vi har gjort sp att jag umgås med henne själv, om jag gör det.

Han säger att han bara kollade på ett specifikt ställe på henne och att han inte brydde sig att det var hon, försöker tro på det. En annan på forumet förklarade ju det också så att killar kan tänka bort det där med vem det faktiskt är, de kan tex se ett par stora bröst bara. Eller en stor rumpa. Men vem den är på spelar ingen roll. Försöker lita på det. 

Skumt att bara kolla på en viss kroppsdel men hoppas han menar det. Försök att inte säga till de vännerna att han är så attraherad av deras kroppsdelar för då kommer de tänka att de är mycket mer attraktiva än dig och det är ju inte så kul.
  • Anonym (Jm)
    Anonym (Bara inse) skrev 2025-12-24 15:38:10 följande:
    Skumt att bara kolla på en viss kroppsdel men hoppas han menar det. Försök att inte säga till de vännerna att han är så attraherad av deras kroppsdelar för då kommer de tänka att de är mycket mer attraktiva än dig och det är ju inte så kul.

Nejdå, det tänker jag inte göra. Hon är plastikopererad så jag vet ju redan att hon har större bröst osv. Men jag bryr mig inte så mkt på så vis. Var alltid hyfsat nöjd med mig själv innan och fick mycket komplimanger av andra killar förr. Även hon har sagt hon är avis. Gick alltid naken genom omklädningsrummet i skolan också. Försöker tänka tillbaka på det när självförtroendet är dåligt. Har jag haft ett okej självförtroende innan så ska inte det här få sabba det. Tyvärr har det ju påverkat mig en hel del negativt. 

Min kille har dessutom sagt att hon var ful och äcklig (?) innan så det gjorde ju inte saken bättre, då började man ju tänka men har han ljugit hela tiden eller vad. Jäkla märkligt att säga så för att sen kolla in henne. Som en sorts täckmantel. Killar alltså, luriga ibland. Men han förklarade det i att nej han ljög inte, han kollade bara på vissa saker på henne. Så jag får väl tro på det då. Bilderna var dessutom inte helbilder utan närbilder. Hon har barn och kille och lägger upp lättklädda bilder på nätet. Försöker tänka att det nog inte är han enbart som kollat in de där bilderna. Det är nog en hel hög med killar. Förstår inte riktigt varför man lägger upp sånt öppet. Men hon suktar väl efter bekräftelse. 

Vi har pratat mååånga timmar om det här sammanlagt. Har släppt det mestadels nu men ibland kan jag bli irriterad på det när jag tänker på det 

• Anonym (Jm)

En kompis kille kollade på porr och nästan direkt efter plastikopererade hon sig och gjorde läpparna. 

Men hennes självförtroende är inte bättre för det. 

• Anonym (Bara inse)
    Anonym (Jm) skrev 2025-12-24 16:45:51 följande:

En kompis kille kollade på porr och nästan direkt efter plastikopererade hon sig och gjorde läpparna. 

Men hennes självförtroende är inte bättre för det. 

Usch vad tragiskt. 
  • Anonym (Nej)

Jag hade inte heller gillat det. Det finns många män som inte alls konsumerar porr. Jag har inte levt med någon som hållit på sådär.

Jag tror många killar faktiskt norde sluta med det för att kunna lögga fokus på rätt sak. Ge av sig själv till dig till exempel. Bry sig om dig. Jag tror de skulle må bättre själva också.

Vet inte vad du aka göra.

En annan kvinna, nen 50+

• Anonym (Jm)
    Anonym (Nej) skrev 2025-12-24 18:54:37 följande:

Jag hade inte heller gillat det. Det finns många män som inte alls konsumerar porr. Jag har inte levt med någon som hållit på sådär.

Jag tror många killar faktiskt norde sluta med det för att kunna lögga fokus på rätt sak. Ge av sig själv till dig till exempel. Bry sig om dig. Jag tror de skulle må bättre själva också.

Vet inte vad du aka göra.

En annan kvinna, nen 50+

Något dessa killar borde fråga sig själva är om de hade gillat om deras tjejer tog på sig själva till andra män? Eller deras vänner. 

• Anonym (Jm)

Om de inte hade gillat det, nej då borde de själva inte göra det heller 

• Anonym (Man)
    Anonym (Jm) skrev 2025-12-24 19:06:29 följande:

Något dessa killar borde fråga sig själva är om de hade gillat om deras tjejer tog på sig själva till andra män? Eller deras vänner. 

Skulle inte göra mig någonting.

Bara bra om hon känner lust och njutning.
  • Anonym (Bara inse)
    Anonym (Man) skrev 2025-12-24 19:36:10 följande:
    Skulle inte göra mig någonting.

Bara bra om hon känner lust och njutning.
    Precis vad jag tänkte om män. Ni har inte samma svartsjuka om sådana små saker egentligen.
  • Anonym (Bara inse)

Du kan ju alltid säga detta så kanske han slutar med sitt porrsurfande:

"Enligt den brittiske läkaren, terapeuten och författaren Andrew Smiler är detta det främsta sättet att bli impotent ? genom att se på porr. Man lär sig att upphetsas av en bild som inte överensstämmer med verkligheten." Samt de som porrsurfar får ett sämre sexliv med sin partner när de gör detta.

• Anonym (m)
    Jimmy75 skrev 2025-12-24 15:37:39 följande:

😄 Nu gör du ju exakt samma sak igen TS får såklart tycka att bli lurad i flera månader är trygghet (underförstått att hon är ute och cyklar om hon gör det).

Poängen är att vi ju inte vet vad hos honom hon har upplevt som trygghet. Han kanske har andra egenskaper som hon har värderat högt och tyckt skänker känsla av trygghet. Så hur någon här kan ifrågasätta hur hon kan betrakta honom på det viset är ju fånigt eftersom vi vet noll om alla andra faktorer.

Exakt samma sak som vad? Jag säger ju att jag inte bestämmer det, att hon får tycka det. Om hon tycker det vet jag dock inte, men det verkar inte så. Hon verkar inte alls känna sig trygg med att bli lurad.

Precis vi vet noll om det, det är just eftersom jag inte vet det som jag skrev som jag gjorde, att jag inte vet.
  • Anonym (????)

Hej! Jag har typ bestämt mig för att göra slut. Han säger fortfarande att han ska sluta med porr osv, men det har han sagt i ett år nu. Jag orkar inte gå sönder bit för bit varje gång jag får reda att han har kollat på det även om han är ärlig om det. jag har varit hos min familj i en vecka nu och jag kände mig ångest fri och där tänkte jag bara på en framtid med mig som singel. Jag har inte kunnat tänka en framtid med oss två i som slutar lycklig. Jag tror aldrig att jag kommer kunna lita på honom igen, eller jo om flera år kanske, men jag tänker inte må såhär i flera år bara för att det KANSKE löser sig sen. Jag kommer bara bli ännu mer paranoid, aldrig kunna lita på hans ord. Och även om vi skulle lyckas lösa detta så kommer inte minnena suddas bort, jag kommer alltid komma ihåg att han ljög för mig i flera månader där han svor på allt att han talade sanning. Jag har sett vad han är kapabel till. Han kan inte sluta kolla på andra nakna tjejer för att rädda vår relation, han kollade på det när jag var hos min familj nu i veckan också. 

Han förtjänar någon som accepterar han som han är och inte vill ändra på flera av hans beteenden. Och jag förtjänar någon som kan vara ärlig och någon som är villig att sluta med porr. Men det här har inte varit ett enkelt beslut, jag älskar han jättemycket och jag kommer sakna alla hans fantastiska sidor, jag kommer sakna vår roliga vardag, våra mysiga filmkvällar och att se han bli jätteglad när han ser mig när han kommer hem från jobbet. Jag kommer sakna när han håller om mig och tröstar mig på mina dåliga dagar och jag kommer sakna hans dagliga komplimanger och alla överraskningar och hur han alltid stöttar mig oavsett vad jag får för mig att göra. 

Gott nytt år! 

Svar på tråden Göra slut eller inte?