Jag betalade hela kontantinsatsen
Jag o min sambo har vart tillsammans i 6 år, en dotter på 2,5 år. För 1,5 år sedan köpte vi ett hus. Vi har tidigare kollat på hus men min sambo hade inte pengar till kontantinsatsen så vi lade ner det. Men några år senare, vi hade fått barn så hittade vi det perfekta huset för 2,2 mkr. Min sambo sa att han saknade lite till kontantinsatsen så jg sa att jag kan lägga ut så länge, så jag betalade de ca 400 tkr som var kontantinsats pantbrev mm. Jag hade väl räknat med att han förde över det han hade utan att jag ens skulle behöva säga till men inte. Han betalade första tiden för alla möbler mm så runt 80 tkr. Han har vid flertalet tillfällen sagt vi måste redan ut det mm o jag har väl sagt att ja det får vi göra. Jag tror absolut inte han skulle lura mig på något sätt. Iaf nu 1,5 år senare har jag fortfarande inte fått något av det. Jag känner ingen stress, jag hade ca 2 mkr sparade så jag är inte i behov av pengarna nu men jag börjar stör mig på hur man kan vara skyldig så mycket o typ inte ens säga någonting. Samtidigt så får jag typ dåligt samvete för jag hade mycket sparat. Men jag vill tillägga att det kommer ifrån att jag sparat, jag har inte haft till hög lön eller liknande. I?ll även tillägga att jag förlorat mycket i inkomst då det är jag som vart föräldraledig i 2 år o även jobbar deltid. dock har jag valt tiden med vår dotter framför pengar .Hur hade ni tänkt i mitt fall?
det som bara stör mig mest är hur man kan gå o köpa ett hus utan att ha pengarna. Min bästa kompis köpte ett hus med sin sambo. När pappa er o allt är påskrivet så säger han ty han saknar 50 tkr men att han sett hon har tillräckligt så hon kan betala resten. Är det vi som haft otroligt otur med vl av kille?
Tillbaka till mig, som sagt, jag har pengar som sagt, men bara för det betyder det väl inte att man ska stå för hela kostnaden?