• Anonym (Kläder)

Kläderna gör mannen?

Vad är snyggast på en man över 40?

Som när man var ung med hoodie, jeans och sneakers?

Eller kontorsoutfit med skjorta, v-ringad tröja. Kanske polo och kavaj?

Och finns det en skillnad mellan vad en man vs kvinna tycker? Du som kommenterar, är du man eller kvinna?

• Svar på tråden Kläderna gör mannen?
  • Anonym (R)

Ändrade både frisyr och klädstil för att boosta självförtroendet. Men jag fick bara kommentarer om jag trodde jag skulle få lättare att hitta en kvinna nu. 

• smakriktvardethär

Jag erbjuder dig en helt ny stil, såvidare den inte påminner om din nuvarande.

Tysk militärhjälm.

Öltunna med hängslen.

Leopard-tights.

Klacklösa Plattform Ankelstövlar i lack.

Lycka till TS.

• smakriktvardethär
    Anonym (R) skrev 2025-12-22 16:52:14 följande:

Ändrade både frisyr och klädstil för att boosta självförtroendet. Men jag fick bara kommentarer om jag trodde jag skulle få lättare att hitta en kvinna nu. 

Afan, fick du napp?
  • smakriktvardethär
    Anonym (Bråk om hatt) skrev 2025-12-22 09:02:44 följande:

Jag tycker att min man ser bäst ut i hatt. Han hävdar att han ser ut som en incel i hatt och kan ha på sig den hemma om jag vill men vägrar gå ut i den. Vem har rätt?

Han har rätt, så om han vill att du går ut med lampskärm på huvudet så gör du det?

Går du med den hemma kanske är bättre än inget! 👍
  • Anonym (R)
    smakriktvardethär skrev 2025-12-22 18:00:49 följande:
    Afan, fick du napp?
     Nix, det har inte ändrats hittills. Men en del av den tänkta boosten försvann med dessa kommentarer.
  • Anonym (Va fan)
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-12-22 01:02:56 följande:
    För rätt många år sedan var jag med min kvinna och shoppade kläder.
    Hon var inte van att klä sig ... kvinnligt men - vilken hjälp vi fick! Minns inte vilken affär men jösses vad duktig hon var.
    Hon fick min tjej att prova en kjol som var två storlekar mindre än vad hon själv trodde.
    Ny blus och ny kasse och jag fick en helt ny flickvän med helt nytt självförtroende.
    Hon växte verkligen trots att hon fortfarande är kort, hahaha
    Kasse??
  • smakriktvardethär
    Anonym (R) skrev 2025-12-22 18:08:49 följande:
     Nix, det har inte ändrats hittills. Men en del av den tänkta boosten försvann med dessa kommentarer.
    Ja de fastnar inte som flugor på flugpapper precis...
  • Anonym (Jo)
    Postman skrev 2025-12-22 14:33:02 följande:

Smaken är som baken delad. Jag klär mig mestadels i kläder från Cubus, Dressman och Sportshoppen. Väljer kläder som jag själv önskar men med viss hjälp av min omgivning som smakråd. 

Klokt att göra så.
  • Anonym (Beror på)

Det beror ju helt på i vilket sammanhang vi pratar. 

Min karl är ju snygg på ett vis när han har på sig sina jobbarbyxor med T-shirt och hoodie när han ska fixa i trädgården eller nåt projekt i garaget. På ett annat vis när han har på sig jeans, T-shirt och flanellskjorta när han är "vardagsfin". På ett tredje vis när han är finklädd i kostym och skjorta. 

Men den gemensamma nämnaren är att han trivs i sina kläder oavsett vad han har på sig.

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Va fan) skrev 2025-12-22 18:11:29 följande:
    Kasse??
    Kasse = behå!
  • Anonym (Hmmm)

Ok - är man, snart 59 och får hoodies i present fortfarande.Är för gammal för sån skit, den jävla huvan är i vägen och man får gamnacke av den. Dessutom får jag hoodies utan blixtlås - värdelöst att dra skiten över huvudet för att sedan försöka hitta ut igen.
    Det dummaste jag varit med om var när mitt ex köpte ett par urtvättade jeans med hål i åt mig!!!
    Vägrade ta på mig skiten och de lämnades tillbaka. Hon blev sur men jag tar inte emot trasiga och urtvättade byxor som present.
    Vill jag köpa trasiga saker går jag på loppis!!!

• Anonym (Z)

Kanske mer mannen som gör kläderna än kläderna som gör mannen? Har en gammal vän som länge jämt gick i slitna jeans och sliten T-shirt. Inte i alla sammanhang som tur var. Han var i alla fall skitsnygg i det. Vältränad, med lite gänglig löparkropp.

På jobbet är det över lag vårdad stil, kontor. En av de snyggaste har ofta byxor som varken är jeans eller kostymbyxor. Något däremellan. Skjorta. Enfärgad. Ingen slips eller kavaj. Ofta olika västar till i lite sportigare modell med fickor med dragkedjor. Låter helknäppt men på honom är det skitsnyggt. Han är väl ca 45. Lång och snygg. Attraktiv.

Sen har vi en man ca 55 som också alltid är snygg. Välvårdat kortklippt hår, skägg. Gråhårig. Har oftast jeans men inte såna säckiga jeans som unga män ofta har utan jeans med bra passform. Ofta skjorta och blazer med skinnskodda ärmar. Låter töntigt men han ser bra ut i det. Vältränad med slank kroppsbyggnad.

Sen har vi en man som är 46. Proper men tråkig. Marinblå byxor, smårutig skjorta, udda kavaj. Opersonligt.

• Anonym (63)
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-12-22 21:02:07 följande:

Ok - är man, snart 59 och får hoodies i present fortfarande.Är för gammal för sån skit, den jävla huvan är i vägen och man får gamnacke av den. Dessutom får jag hoodies utan blixtlås - värdelöst att dra skiten över huvudet för att sedan försöka hitta ut igen.
    Det dummaste jag varit med om var när mitt ex köpte ett par urtvättade jeans med hål i åt mig!!!
    Vägrade ta på mig skiten och de lämnades tillbaka. Hon blev sur men jag tar inte emot trasiga och urtvättade byxor som present.
    Vill jag köpa trasiga saker går jag på loppis!!!

Har inte med ålder att göra.
    Jag är flera år äldre än du och använder hoodie nästan varje dag. 
Svar på tråden Kläderna gör mannen?