Lämnad innan jul
När är rätt tidpunkt att lämna någon? Är det rätt att lämna någon och förklara att det är slut precis innan jul i vrede?
När är rätt tidpunkt att lämna någon? Är det rätt att lämna någon och förklara att det är slut precis innan jul i vrede?
Det är den som lämnar som tar beslutet..
Den som blir lämnad får tyvärr bara gilla läget...
Det finns ingen rätt tid att lämna.. allra helst inte om det sker i vrede. Då orkar man inte mer helt enkelt. Då blir det som det blir
Håller med ovanstående alla tider är dåliga för den typen av nyheter. Enda gången man egentligen kan tycka att man borde bita ihop en dag extra eller två är väl om det finns barn i bilden. Då kanske man kan ta det efter julafton. Förutsatt att det inte finns våld eller liknande med i bilden såklart.
Sker det i vrede så ju förr desto bättre.
Jag skulle känna mig besviken om jag fick reda på att personen velat göra slut en tid och bara fejkade lver julen.
Ryck plåstret.
Skulle säga att det beror också på hur länge man varit tillsammans. Ju längre förhållande desto mer vet man vad julen betyder för den andre.
Kanske skulle hinta lite före jul men ta snacket i mellandagarna.
Å andra sidan så har du förmodligen funderat ett tag så varför har du väntat? Hur skulle du själv vilja ha det?
Har ni gemensamma jul- och nyårsplaner? Kommer personen plötsligt sitta ensam med ett brutet förhållande över helgerna för att det ska firas med din släkt och dina vänner är det inte heller juste.
Av vilken anledning.. du som vill lämna i vrede?
Av vilken anledning.. du som vill lämna i vrede?
Här på FL brukar vi tillämpa vissa grundregler för uppbrott:
Är det en kvinna som lämnar en man blir rådet: Gör slut direkt, Spring!, Dumpa skitstöveln, Jag hade klippt sönder hans kläder, etc
Är det en man som lämnar en kvinna blir rådet : Ni borde prata först, agera inte i affekt, Prova par terapi innan du gör slut.
Är det en kvinna som lämnar en man blir rådet: Gör slut direkt, Spring!, Dumpa skitstöveln, Jag hade klippt sönder hans kläder, etc
Är det en man som lämnar en kvinna blir rådet : Ni borde prata först, agera inte i affekt, Prova par terapi innan du gör slut.

Det är väl aldrig en rätt tid att lämna någon?
Jag tänkte lämna min flickvän. Men hon hjälpte mig med något. Kändes så dumt att lämna då. Sen fyllde hon. Kan inte lämna henne då.
Nu är det snart jul.
Vi kom gemensamt överens om att separera förra veckan.
Är nu ensam på jul men känner ändå att allt är rätt. Vi är fortfarande vänner.
Ofta när någon tar beslutet att lämna så har det legat och grott under ytan ett bra tag. Förhållandet har av den ene upplevts som allt sämre och partnern som vill lämna är inte längre attraherad av den hen är tillsammans med, medan den andre varit likgilrig och obrydd och inte riktigt förstått vad som är på gång. Folk säger ofta att kommunikation är A och O i ett förhållande, men inte många som vill lämna säger det rent ut till partnern, av rädsla för att såra eller för att det ska bli värre. Men tecknen brukar alltid finnas där och den som är observant ser och märker dem.