• Anonym (Grinolle)

Varför tar jag en sån skitsak så hårt?

Det här kan tyckas vara en struntsak men jag måste bara få skriva av mig det. 

Jag har de senaste veckorna ägnat mycket tid åt att skriva en serie sexnoveller och lägga ut den på ett forum för sånt. Nu har moderatorerna tagit bort ett par av dem med motiveringen att visst språkbruk tyder på dålig kvinnosyn. Jag tänker inte gå in på detaljer, det lämpar sig jnte här, men jag anser detta helt galet: Jag har absolut inte dålig kvinnosyn och språkbruket var inte avsett att uttrycka sånt eller att såra någon. 
    Men jag har tagit detta oväntat hårt, fast det ju borde vara en ren skitsak. Jag kan inte få det ur skallen. Kommer jag att kunna sova? Jag anser mig vara en stabil person som inte är så lättrubbad. Men nu...

Ska säga att det inte är första gången jag har problem med moderatorer. Har fått inlägg borttagna på diverse fora, även här på FL. Jag tycker jag skriver genomtänkta och välformulerade inlägg, men ändå hittar moderatorer på diverse sajter saker att anmärka på, ofta efter en ytlig genomläsning. 

Jag tror det är för att jag lagt så mycket tid på att skriva sexnovellerna (liksom inlägg på olika fora som moderatorer inte gillar) som jag tar det så hårt när det inte anses duga. 
    Men som sagt, det är ju en skitsak och jag borde inte bry mig så mycket.

Förlåt att jag tar upp er tid med detta, men jag kände att jag behövde skriva av mig. 

• Svar på tråden Varför tar jag en sån skitsak så hårt?
  • Anonym (Grinolle)
    KimLinnefeldt skrev 2025-12-23 16:54:07 följande:

Svårt att veta om du har fördomar som du inte själv ser. Men ett sätt att testa är ju att lägga ut novellerna på en annan sajt. Jag har aldrig varit med om att sexnovell.se haft såna synpunkter.

Jag har skickat in dem dit också, men det tar ju ofta flera veckor innan de kollas och läggs ut.
  • Anonym (Grinolle)

Det ironiska är att när jag började sexchatta för många år sen så var jag inte alls dominant, men tvingades inta den rollen för att de kvinnor som fanns tillgängliga oftast ville ha det så. En del av de kontroversiella orden använde jag, inte alla, och inte på ett förolämpande sätt enligt mig. Jag vande mig vid det och i en del sexnoveller jag skrev fanns sådana inslag, just för att jag visste att det fanns kvinnliga läsare som gillade sånt. Det gör att det känns extra svårt. 
    Har varit i kontakt med moderatorerna och de står på sig. Det finns andra kontroversiella inslag också som jag inte vill gå in på, men det var just språkbruket som var avgörande. Jag förstår hur moderatorerna tänker, men ändå... Men visst, det är de som bestämmer.

• AndreaBD

Jag förstår precis. Du har skrivit sexnoveller med BDSM-inslag och det har tagits som dålig kvinnosyn. Prova på Darkside istället. Jag tycker också det är fånigt, men det är kanske också fel ställe. Alla hemsidor, forum och liknande kan ha sin agenda. Nej, jag tror inte det är fel på dig. Det handlar mest om att det råder en viss åsikt där och det är ingen idé att försöka ändra på det. Gå snarare någon annanstans.

• Anonym (BDSM?)
    AndreaBD skrev 2025-12-23 18:25:17 följande:

Jag förstår precis. Du har skrivit sexnoveller med BDSM-inslag och det har tagits som dålig kvinnosyn. Prova på Darkside istället. Jag tycker också det är fånigt, men det är kanske också fel ställe. Alla hemsidor, forum och liknande kan ha sin agenda. Nej, jag tror inte det är fel på dig. Det handlar mest om att det råder en viss åsikt där och det är ingen idé att försöka ändra på det. Gå snarare någon annanstans.

Du är intresserad av BDSM? Och skollärare på det?
  • Anonym (Grinolle)
    AndreaBD skrev 2025-12-23 18:25:17 följande:

Jag är egentligen inte intresserad av BDSM men tog ändå med några, enligt mig milda, inslag med sånt, för jag tyckte liksom det hörde till, och för att jag vet att många kvinnor uppskattar sånt.
  • Anonym (Grinolle)

Kan fortfarande inte släppa detta helt. Är väl inte riktigt deprimerad längre, men återkommer ofta till det i tankarna, där jag formulerar argument och motargument mot moderatorernas enligt min mening korkade synsätt.

Darkside verkar helt inriktat på BDSM och HBTQ. Inget av dessa är min grej och även om jag kanske skulle välkomnas där skulle jag känna mig som en främmande fågel. 

Och när i h-e ska sexnovell.se börja fungera normalt igen med uppdateringar inom rimlig tid?

• Anonym (BDSM?)
    Anonym (Grinolle) skrev 2025-12-26 03:31:23 följande:

Kan fortfarande inte släppa detta helt. Är väl inte riktigt deprimerad längre, men återkommer ofta till det i tankarna, där jag formulerar argument och motargument mot moderatorernas enligt min mening korkade synsätt.

Darkside verkar helt inriktat på BDSM och HBTQ. Inget av dessa är min grej och även om jag kanske skulle välkomnas där skulle jag känna mig som en främmande fågel. 

Och när i h-e ska sexnovell.se börja fungera normalt igen med uppdateringar inom rimlig tid?

Finns idag en uppenbar brist på riktig amatörporr. De som viker ut sig på Onlyfans är ofta pumpade och mejkade till max, det kallar inte jag amatörer.
  • Tecum
    Anonym (Grinolle) skrev 2025-12-26 03:31:23 följande:

En högst relevant fråga! Den är flaggskeppet bland sexnovellsidorna, om de inte orkar och kan sköta sin sida borde de överlåta det åt andra. Att vara i framkant innebär också ett ansvar, inte bara att sköta den med armbågen.
  • Anonym (Oligotrop)

Du verkar ha hittat fel sammanhang för dina noveller. Hitta någon annanstans att lägga upp dem. Sex med förnedringsinlag är inte för alla och sajten har väl en policy som de följer, antar jag, för att novellerna ska passa en viss målgrupp. 

Jag förstår precis varför du reagerade starkt. Du kände dig oskyldigt anklagad och det känns ju hemskt. Man vill förklara sig och få upprättelse. 

Om du ofta blir missförstådd kanske du uttrycker dig otydligt? 

• AndreaBD
    Anonym (Grinolle) skrev 2025-12-23 18:42:59 följande:
    Jag är egentligen inte intresserad av BDSM men tog ändå med några, enligt mig milda, inslag med sånt, för jag tyckte liksom det hörde till, och för att jag vet att många kvinnor uppskattar sånt.
    Som sagt, det passar nog inte just där. Folk missförstår det som dålig kvinnosyn. Jag kan personligen tycka att det inte är så farligt, men det hjälper inte dig här. På DEN sidan är uppenbarligen så känsliga. 
  • Anonym (Hmm)

Äsch, de har en speciellt kategori för BDSM där det finns grova noveller. Riktigt grova ibland. Så om din inte fick vara med, så var den inte okej.

• Anonym (Grinolle)
    Anonym (Oligotrop) skrev 2025-12-27 14:37:03 följande:

Du verkar ha hittat fel sammanhang för dina noveller. Hitta någon annanstans att lägga upp dem. Sex med förnedringsinlag är inte för alla och sajten har väl en policy som de följer, antar jag, för att novellerna ska passa en viss målgrupp. 

Jag förstår precis varför du reagerade starkt. Du kände dig oskyldigt anklagad och det känns ju hemskt. Man vill förklara sig och få upprättelse. 

Om du ofta blir missförstådd kanske du uttrycker dig otydligt? 

Jag tycker inte jag uttrycker mig otydligt. I fallet med det politiska forumet trodde moderatorn först att jag uttryckt proisraeliska åsikter, men det hade jag inte. Han hade läst slarvigt. Han gav sig och satte tillbaka inlägget. Det är ofta problemet. Man läser något slarvigt, reagerar kanske på visst ordval, tror att något menas som inte menas. Jag anser att i alla fall som moderator är man skyldig att läsa ordentligt och inte ha förutfattade meningar när man bedömer om något ska plockas bort eller inte. Det gjordes varken i politikfallet eller sexnovellfallet. 
Svar på tråden Varför tar jag en sån skitsak så hårt?