• Anonym (Sambos)

Vi behöver utmana vårt sexliv

Vi har levt ihop i nio år, för oss båda är sex viktigt I vår relation.
    Vi har skönt sex  och vi vill gärna ha det oftare än vad det blir.
    Vi är överens om att vi behöver utmana oss och testa nytt  så vi inte hamnar i träsket. Dock är fantasin inte på topp vad vi skulle kunna testa.

Gärna förslag från andra par som utmanat sina sexupplevelswr och provat nytt, och gärna vad det gett er

Kram från oss 

• Svar på tråden Vi behöver utmana vårt sexliv
  • Anonym (f)

Lyssna på Sex på riktigt 

• Anonym (Sambos)

Vad tänker du på när du säger lyssna på sex

• Anonym (Sambos)
    Anonym (f) skrev 2025-12-27 19:51:49 följande:

Lyssna på Sex på riktigt 

Vad tänker du på då?
  • Anonym (Mmmmm!)

När vi träffades för många år sedan, hade vi två glasburkar där vi skrev lappar för att lägga i vår egen burk. Lapparna innehöll lite av varje men mest sexuella fantasier. När vi fick lust drog vi en lapp ur den andres burk och försökte förverkliga den andres fantasi. Det var inte alltid möjligt, men i förvånansvärt många fall var det möjligt. Ibland med några mindre justeringar. Det berikade vårt förhållande!
    I övrigt pratar vi ganska mycket om sex, vad vi önskar, vad vi fantiserar om etc. Lyssna på erotiska noveller tillsammans och sedan diskutera vad som var tändande, vad som var spännande och lockande. Likaså att tillsammans se erotisk film och berätta om sin kåthet inför denna upplevelse. 
    Tror det är viktigt att lära känna sin partners tankar på detta område. 
    Lycka till!

• Anonym (Sambos)
    Anonym (Mmmmm!) skrev 2025-12-27 22:29:17 följande:

När vi träffades för många år sedan, hade vi två glasburkar där vi skrev lappar för att lägga i vår egen burk. Lapparna innehöll lite av varje men mest sexuella fantasier. När vi fick lust drog vi en lapp ur den andres burk och försökte förverkliga den andres fantasi. Det var inte alltid möjligt, men i förvånansvärt många fall var det möjligt. Ibland med några mindre justeringar. Det berikade vårt förhållande!
    I övrigt pratar vi ganska mycket om sex, vad vi önskar, vad vi fantiserar om etc. Lyssna på erotiska noveller tillsammans och sedan diskutera vad som var tändande, vad som var spännande och lockande. Likaså att tillsammans se erotisk film och berätta om sin kåthet inför denna upplevelse. 
    Lycka till!

Glasburkar är bra  
    Vi försöker skriva lite i ett block ibland
  • beli
    Anonym (Sambos) skrev 2025-12-27 20:07:52 följande:
    Vad tänker du på då?
    Ja, det var väldigt otydligt skrivet tycker jag också..

De menade sexinspiratören Marika Smiths podd "Sex på riktigt". Hon har också skrivit boken Buffésex, som också är väldigt bra.
  • Anonym (Johepp)

Tillsammans 11 år med ganska fri syn på sex i början.Sedan kom klimakteriet och tro på fan fick jag också trassel med blodtryck och krubbar ett gäng mediciner som tyvärr satt sig på min lille kompis. 
    Inget hjälper! Inget fel på viljan, tänder som fan på henne trots klimateriekilon men .. det funkar inte.
    Ska jag sluta med medicin och avlida eller kanske ha ett sexliv?
    Det är svårt att lira biljard med ett rep!

• KimLinnefeldt
    Anonym (Mmmmm!) skrev 2025-12-27 22:29:17 följande:

Lycka till!

Framför allt är ni öppna för varandra, oblyga och äventyrliga. Om den ena parten är hämmad så går det inte att tänja gränserna alltför mycket.

Min kvinna gillar inte porrfilm, analsex, att prata om sex eller att fantisera tillsammans. Men har tagit till sig att lyssna på noveller, sexleksaker och lite bondage och smisk. 

Man får prova sig fram, vara modig och utmana sig själv, våga vara pinsam och anpassa sig snabbt när den andra säger nej.
  • Anonym (Nytt)

Sexleksaker,segiga underkläder. Finns " sex" spel som man kan köpa. Körde ett sex spel förra helgen som hette sanningen eller konka. Visste inte vad en motorbåt va 😁. Men nu vet jag o vad vi skrattade. Men kul o mysigt hade vi. 

• Anonym (Nytt)

Låt fantasin flöda ☺️

• Anonym (Johepp)
    Anonym (Nytt) skrev 2025-12-28 17:06:36 följande:

Låt fantasin flöda ☺️

Fantasi och inställning funkar men rent praktiskt är en annan femma. Tänder som sagt men hon har längre startsträcka och då hinner jag slockna.
    Har inga problem med att tillfredsställa henne men jag ser hur hon reagerar på att inte kunna göra detsamma med mig. Är rädd att detta leder till att hon tappar intresse. 
    Skitjobbigt när det är med en kvinna som inte har det bästa självförtroendet från början som man har fått att inse sitt värde som både person och kvinna
  • Anonym (Love)

Har ni provat roll spel med inlevelse och outfits?
    de blir vi kåta på och snusk snack?
    eller är ni ute efter swingers?
    gruppsex el vad tänker ni på?

• Anonym (Johepp)

Vi besökte Sörmlands högsta punk för några år sedan, ett utsiktstorn.  Jag berättade senare, efter ett par år att jag gärna tagit en snabbis mot räcket där.
    Då säger hon att hon också ville det?!!
    Brist i kommunikation tydligen.
    Ska man ta henne på utflykt bara så eller hinta om " sex with a wiew" eller bara se om det funkar?

• Anonym (Också man)
    Anonym (Johepp) skrev 2025-12-27 23:55:54 följande:

Tillsammans 11 år med ganska fri syn på sex i början.Sedan kom klimakteriet och tro på fan fick jag också trassel med blodtryck och krubbar ett gäng mediciner som tyvärr satt sig på min lille kompis. 
    Inget hjälper! Inget fel på viljan, tänder som fan på henne trots klimateriekilon men .. det funkar inte.
    Ska jag sluta med medicin och avlida eller kanske ha ett sexliv?
    Det är svårt att lira biljard med ett rep!

Du behöver förvisso inte använda din kuk för att tillfredsställa henne. Du har troligtvis 10 fingrar och en mun. Det går även använda/köpa leksaker som ni kan använda för att tillfredsställa varandra. 

Att kuken sviker skulle du förvisso kunna prata med din läkare om, möjligen finns andra hjälpmedel också. 

• Anonym (Johepp)
    Anonym (Också man) skrev 2025-12-28 22:08:48 följande:

Du behöver förvisso inte använda din kuk för att tillfredsställa henne. Du har troligtvis 10 fingrar och en mun. Det går även använda/köpa leksaker som ni kan använda för att tillfredsställa varandra. 

Att kuken sviker skulle du förvisso kunna prata med din läkare om, möjligen finns andra hjälpmedel också. 

Inga problem med varken fingrar eller tunga men .. hon vill bli påsatt också!
    För några veckor sedan fick hon sin första riktigt våta orgasm med mig men inte ens det räckte.
    Piller verkar inte aktuellt för hon verkar tro att man måste knulla i timmar, haha
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Johepp) skrev 2025-12-28 19:48:51 följande:

Vi besökte Sörmlands högsta punk för några år sedan, ett utsiktstorn.  Jag berättade senare, efter ett par år att jag gärna tagit en snabbis mot räcket där.
    Då säger hon att hon också ville det?!!
    Brist i kommunikation tydligen.
    Ska man ta henne på utflykt bara så eller hinta om " sex with a wiew" eller bara se om det funkar?

Ja, ta försiktiga frestande steg och grepp så visar det sig om hon vill eller ej. Var känslig för signaler.
  • Anonym (Också man)
    Anonym (Johepp) skrev 2025-12-28 22:28:29 följande:
    Inga problem med varken fingrar eller tunga men .. hon vill bli påsatt också!
    För några veckor sedan fick hon sin första riktigt våta orgasm med mig men inte ens det räckte.
    Piller verkar inte aktuellt för hon verkar tro att man måste knulla i timmar, haha
    Piller hjälper möjligen till att få erektion, sen hur länge man kan knulla är nog individuellt. Om hon vill knulla i timmar, har ni pratat om att ta in fler i akten? Om jag inte klarar tillfredsställa min fru har vi pratat om att ta in någon som kan det. Det behöver inte vara något negativt. 
Svar på tråden Vi behöver utmana vårt sexliv