Ni som har sambo men inte barn, vad gör ni på kvällarna?
Ni som har sambo, pojkvän men inga barn, vad brukar ni göra på kvällarna? Jag och sambon sitter i soffan och ser tv, vore kul att göra nåt annat
Ni som har sambo, pojkvän men inga barn, vad brukar ni göra på kvällarna? Jag och sambon sitter i soffan och ser tv, vore kul att göra nåt annat
Tittar på film, serier och spelar mycket sällskapsspel.
Ser film och serier, och spelar TV-spel. Dels så finns det inte så mycket ork till annat då vi jobbar hela dagarna och dels så har det blivit så att vi gör det för youtube.
Särbo, ses barnfria helger. Kvällarna spenderas med att äta gott och sen mysa i soffan med film eller serie. Minst en gång under helgen blir det massage (båda ger och båda får).
En hel del tid läggs på enskilda intressen och hobbys .
Samt att vi försöker använda vardagskvällar till att handla, fixa matlådor, göra ärenden, städa etc så vi kan ägna helgen åt roligare saker .
På helgerna har vi ofta bokat saker sedan länge. Vi besöker mässor och utställningar, museer, familjemiddagar , fester med vänner (alltid nån som fyller år eller har andra saker att fira) , går på konserter, quiz-kväll på olika pubar, spelningar på olika krogar , hotellnätter, kryssning, spa-vistelse , spontana utflykter, går på hockey, går på bio, olika typer av event kopplade till våra intressen, åker iväg själva med våra respektive vänner och gör saker, camping, etc etc... Vi har väldigt stor bekantskapskrets så det finns alltid folk som hittar på saker åt olika håll året om.
Så vi sitter sällan på arslet och glor på tv , det händer ibland men oftast är det kortare stunder innan sängdags då vi i regel alltid är upptagen med något.
Blir mest en massa sjuk sex i vår dungeon.
Nej tyvärr är det rätt mycket TV och mobil på vinterhalvåret. På sommaren är det mer trädgård och hus och så.
Kn*llar så det blir barn 😁
Börja dansa
Nu är jag fel målgrupp eftersom jag har barn, men de är över 12 båda två och styr inte våra liv lika mycket.
Vi lever nu igen som innan barn, man tränar, träffar vänner lite sporadiskt, och när vi umgås blir det kvalitetstid där en bra film eller serie är något högt värderat.
Kort sagt, vi lever våra egna liv, det gör att vårat gemensamma liv blir rikare. Det kanske inte är för alla, men vi spenderar ändå oerhört mycket tid med en partner, så att hålla på med sitt eget är ofta viktigare än man tror för att relationen ska fortsätta blomstra, för många iallafall.
Teve, mobil, teve, mobil. Kollar mejl. Ibland, undantagsvis, har vi bara musik på, på låg volym, och sitter och pratar. Låter det blir tyst ibland. Pratar. Det är skönt.
När jag hade sambo lagade vi mat ihop, renoverade, fixade i trädgården, hade sex, tittade på serier, gick ut med hundarna, hittade på saker var för sig.