Min brors barn har fått juklappar för 22.500:- mer än mina.
Första inlägget på familjeliv, hoppas kan få lite kloka tankar från er :)
Jag kommer inte dra ekonomiska förutsättningar osv i detalj.
Hur som, jag har 3 barn i blandade åldrar.
Min bror några år äldre har också 3 barn i blandade åldrar men där
samtliga barn är 9 år äldre än mina.
Varje år har mormor och morfar köpt julklappar till de 6 barnbarnen.
Detta år valde dom att inte ge något (vi föräldrar får pengar som vi förväntas köpa något från mormor och morfar ifrån i julklapp)
Dom har inte sagt varför dom inte köpt något eller varför vi inte fått några pengar detta år, lite oklart varför inga pengar helt plötsligt alltså.
Till saken hör att mormor och morfar VARJE år (även iår) delar ut 10.000:- till respektive familj.
Jag reagerar inte jättemycket över att vi inte får pengar eller klappar till barnbarnen, vi får 10.000 till familjen, det är mycket pengar (för en del iaf)
Det hade varit okej om dom bara hade sagt "nu slutar vi med pengar och klappar till barnbarnen" men det har bara varit tyst.
Det som någonstans stör mig (iaf tillräckligt mycket för att orkar skriva här ocb faktiskt be om er åsikt) är att mormor och morfar lagt ca 2500:- till barnbarnen varje år under många års tid.
Min brors barn har mao fått 2500:- gånger 9 år mer än mina barn.
Jag inser ju själv att jag förmodligen låter som en snål jäkel och att det går att vända och vrida på det här många varv.
Bör jag bara lägga ner och strunta i att dom köpt (delat ut 22,500:- i pengar till julklappar) i 9 år mer till min brors barn eller ska jag påpeka det och riskera att dom blir sura?