Anonym (Anonym) skrev 2026-01-01 20:15:38 följande:
Det står på min profil att jag söker en man i åldern 23-36 år. Jag kan inte tänka mig att dejta en 20 åring för då skiljer det 14 år och jag kan inte heller tänka mig att dejta en 45 åring för det är för stor åldersskillnad men en man i åldern ca 23-36 år , men det beror lite på om killen är mogen och hur han är som person
Om du kan tänka dig en 23-åring och har skrivit det på din profil - varför startar du då en tråd och frågar om det är värt att gå på en dejt med en 23-åring?
Du skriver att du är osäker på åldersskillnaden och då undrar jag fortfarande varför du valt det åldersspannet? Det är väl inte sjyst mot killarna du matchar med?
Det beror på hur han är som person, skriver du. Men det vet du ju inte innan ni har träffats? Så är det ju alltid?
Eftersom ni båda söker en seriös relation antar jag att du har skrivit att du har skrivit att du inte vill ha barn? Vill han ha barn?
Jag skulle nog säga att det är större skillnad mellan 23 och 33 än mellan 33 och 45...
Om du har så exakt klart för dig vilka åldrar du kan tänka dig, vad är då syftet med tråden? Det är väl bara att gå på dejten och se om du tycker att han verlar mogen nog enligt dig?