• Anonym (Anonym)

Ska man våga satsa ?

Hej! Jag matchade med en kille på Tinder i oktober och sen matchade vi nu igen på Badoo i december. Han är trevlig och ser bra ut men jag funderar på om åldersskillnaden är för stor ? Han är 02a och jag är 92a jag är rädd att han tycker jag är gammal han har sagt att han inte bryr sig om min ålder.  Vi har kommit fram till att vi är ganska lika som personer och har liknande intressen  men jag är som sagt osäker på åldersskillnaden mellan oss. Vad hade ni gjort ? Ska jag ge det en chans ?

• Svar på tråden Ska man våga satsa ?
  • Snitches

Med 10 års åldersskillnad är ni väl på helt olika platser i livet? Han, som är 23, har precis kommit in i vuxenlivet och har inte hunnit samla på sig särskilt mycket livserfarenhet. Hans hjärna är inte fullt mogen än. Ni är inte från samma generation. 

Jag (född 93) har dejtat ett par killar som varit 7-8 år yngre, man tröttnar ganska snabbt på dem. 

Vet inte vad du har för mål med ett förhållande, om målet är att hitta en varaktig partner att bilda familj med är en 23-åring knappast idealisk. 

Med det sagt, ni har inte ens träffats? Lite väl tidigt att kalla det "satsa" då. 

• Anonym (Anonym)
    Snitches skrev 2026-01-01 18:38:59 följande:

Med 10 års åldersskillnad är ni väl på helt olika platser i livet? Han, som är 23, har precis kommit in i vuxenlivet och har inte hunnit samla på sig särskilt mycket livserfarenhet. Hans hjärna är inte fullt mogen än. Ni är inte från samma generation. 

Jag (född 93) har dejtat ett par killar som varit 7-8 år yngre, man tröttnar ganska snabbt på dem. 

Vet inte vad du har för mål med ett förhållande, om målet är att hitta en varaktig partner att bilda familj med är en 23-åring knappast idealisk. 

Med det sagt, ni har inte ens träffats? Lite väl tidigt att kalla det "satsa" då. 

Ja jag är intresserad av ett seriöst förhållande är inte intresserad av att bara ligga och det står på hans dejtingprofil att han söker seriöst förhållande också.

Nej ok satsa kanske var fel ord men funderar på om man ska gå på en dejt eller inte. Vi har inte träffats än vi har bara skrivit några dagar 😅. Vi bor dessutom inte så långt ifrån varandra. Jag har tidigare dejtar en 00a och en 97a och det är hela tiden dom som raggar på mig men jag gillar lammkött haha 😏
  • Anonym (Anonym)

Jag är inte intresserad av att skaffa barn varken nu eller i framtiden jag skaffar hellre 2 katter ☺️

• Ezmeraldah

Varför du de inställningarna på Tinder då om du tycker att åldersskillnaden är för stor? 

• Anonym (Anonym)
    Ezmeraldah skrev 2026-01-01 19:43:56 följande:

Varför du de inställningarna på Tinder då om du tycker att åldersskillnaden är för stor? 

Det står på min profil att jag söker en man i åldern 23-36 år. Jag kan inte tänka mig att dejta en 20 åring för då skiljer det 14 år och jag kan inte heller tänka mig att dejta en 45 åring för det är för stor åldersskillnad men en man i åldern ca 23-36 år , men det beror lite på om killen är mogen och hur han är som person
  • Ezmeraldah
    Anonym (Anonym) skrev 2026-01-01 20:15:38 följande:
    Det står på min profil att jag söker en man i åldern 23-36 år. Jag kan inte tänka mig att dejta en 20 åring för då skiljer det 14 år och jag kan inte heller tänka mig att dejta en 45 åring för det är för stor åldersskillnad men en man i åldern ca 23-36 år , men det beror lite på om killen är mogen och hur han är som person
    Om du kan tänka dig en 23-åring och har skrivit det på din profil - varför startar du då en tråd och frågar om det är värt att gå på en dejt med en 23-åring? 

Du skriver att du är osäker på åldersskillnaden och då undrar jag fortfarande varför du valt det åldersspannet? Det är väl inte sjyst mot killarna du matchar med? 

Det beror på hur han är som person, skriver du. Men det vet du ju inte innan ni har träffats? Så är det ju alltid?

Eftersom ni båda söker en seriös relation antar jag att du har skrivit att du har skrivit att du inte vill ha barn?  Vill han ha barn?

Jag skulle nog säga att det är större skillnad mellan 23 och 33 än mellan 33 och 45...  

Om du har så exakt klart för dig vilka åldrar du kan tänka dig, vad är då syftet med tråden? Det är väl bara att gå på dejten och se om du tycker att han verlar mogen nog enligt dig? 
  • KimLinnefeldt

När du är 70 och har gått i pension så har han sex sju år kvar, och du får leva ganska ensam.

Men, herregud, man kan inte planera allt här i världen. Gå på känslan! 

• Anonym (Anonym)
    Ezmeraldah skrev 2026-01-02 10:32:02 följande:
    Om du kan tänka dig en 23-åring och har skrivit det på din profil - varför startar du då en tråd och frågar om det är värt att gå på en dejt med en 23-åring? 

Du skriver att du är osäker på åldersskillnaden och då undrar jag fortfarande varför du valt det åldersspannet? Det är väl inte sjyst mot killarna du matchar med? 

Det beror på hur han är som person, skriver du. Men det vet du ju inte innan ni har träffats? Så är det ju alltid?

Eftersom ni båda söker en seriös relation antar jag att du har skrivit att du har skrivit att du inte vill ha barn?  Vill han ha barn?

Jag skulle nog säga att det är större skillnad mellan 23 och 33 än mellan 33 och 45...  

Om du har så exakt klart för dig vilka åldrar du kan tänka dig, vad är då syftet med tråden? Det är väl bara att gå på dejten och se om du tycker att han verlar mogen nog enligt dig? 
    Jag ville bara höra andras åsikter.  Nej jag har inte sagt det än det är väl lite tidigt att ta upp redan nu.
Svar på tråden Ska man våga satsa ?