Anonym (Uppgiven) skrev 2026-01-06 15:28:42 följande:
Jag ska ta hjälp av skuld och rådgivare. Ska ringa imorgon. Det var stängt igår och idag.
Får se vad dem säger där.
Jag har levt så här i 5 år nu
så kan likväl leva så här lite till. Men nu är det värre. Förr hade jag ändå 6500 kvar. Men nu har jag mindre. Lönen höjs med 500 medan hyran höjs med 1000 och elen höjs med 300. Sen mediciner på det som jag inte hade förr. Så lever värre nu sen halvår sen.
Det enda bekymret är... Jag är som sagt 38 och vill ha barn. Ska jag vänta 5 år tills jag är klar? Gifta mig och ha barn, ska jag lägga det på hyllan? Tänk det är för sent sen när jag är färdig 😞 . Tänk om jag var 10 år yngre.... nu känns det press eftersom äggen inte klarar vänta hur länge som helst.
Skulle fan ha ansökt om detta redan 5 år sen.
Nu när jag mår bra psykiskt och återhämtat mig. Funnit mig själv igen och hittat en helt underbar man och önskar gifta mig och ha barn, så är jag så här på botten. Usch alltså.
(m) om du ser föregående vad jag skrivit innan ser du att jag inte har någon att ta hjälp av. Min bror bor i Tyskland och har som sagt ingen kontakt med honom sen flera år. Har försökt nå fram till honom men han har inte svarat. Han är gift med en tyska och blivit som en tysk själv.
Min mamma är pensionär och är kvar i Syrien. Så hur ska hon hjälpa med att betala av en halv miljon?
Har ingen annan släkt eller familj här. Resten är i Syrien och dem lever fattigt. Kommer inte från en välbärgad rik familj från Lidingö som jag kan ta hjälp av. Har ingen. Är ensam. Hade jag haft någon att ta hjälp av hade jag inte skrivit här och suttit så här i 5 år
Jättebra, boka tid. Var beredd bara på att det kan vara väntetid till besöken men bli inte frestad att ansöka om skuldsanering på egen hand.
Det är jättemycket detaljer som är viktiga som gemene man inte har koll på. Du tjänar på att vänta, jag lovar!
Tycker inte heller att du ska känna att du behöver försvara dig utan sträck på dig. Du försöker ju lösa din situation!
Jag hoppas att du får bra hjälp!