• Anonym (Kärivän)

Kär i vän, vill erkänna

Vad tycker ni jag ska skriva? De är en introvert person. 
    Vi är vänner just nu men jag vill mer. Samtidigt vill jag inte förlora honom som vän bara för jag råkar ha känslor om han nu inte känner samma.

Hur skulle nu formulera er ?

• Svar på tråden Kär i vän, vill erkänna
  • Anonym (d)

Ok, vad har hans introvertet med det att göra?

• Citat78

Skriv som du känner....att du har mer känslor för honom än som en vän,  att du vill mer men att du är rädd för att förlora honom som vän...

• Anonym (Kärivän)
    Anonym (d) skrev 2026-01-01 23:49:12 följande:

Ok, vad har hans introvertet med det att göra?

En detalj bara som gör att jag TROR han väntar på att jag ska ta steget , att han inte vågar. Eller så missuppfattar jag att han nog är intresserad också. De är de som är svårt. Han gör saker som jan betyda vi är vänner men även jag är intresserad. 
    Så att vara introvert kan göra att han sitter fast i vår vänskap med egentligen vill mer. Jag har sjukt svårt att läsa av om någon bara vill vara vän eller är intresserad 
  • Anonym (Introvert)

Vid ett bra tillfälle när ni trivs i varandras sällskap. Krama/klappa honom och säg ?jag tycker så mycket om dig?. Hans reaktion på det kan ge dig svaret på om det finns möjlighet att ta det ett steg till. Blir han lite ställd eller att du inte får visade känslor tillbaka, så är det alltid trevligt att tala om för en vän att man gillar dem. Det gör vi för lite. 

• Anonym (Introvert #2)

Sedan skulle jag tro, utan att egentligen veta något såklart, att han redan är intresserad. Dvs han tänker nog redan på dig i romantiska termer. Tyvärr blir en kille (såklart inte alltid så) ofta för eller senare kär i en tjejkompis, sedan är det såklart inte säkert att han vill inleda något seriöst bara därför. Han kan ju också känna att det finns något att förlora. Men om du inte vågar säga något, testa att öka på intensiteten i det ni har nu. Om ni kramas, krama lite längre än vanligt och lite hårdare. Låt handen vila lite efter kramen. Sitt närmare än vanligt. Ta mer initiativ till att ses. Föreslå något mer dejtlikt när ni ses. Kanske göra något ihop där ni får röra varandra lite mer än vanligt. Och sedan se hur han reagerar och något du kan backa ifrån utan att förstöra något. Kan du skriva något som kan tolkas på två sätt, han kanske är bättre på att skriva än kommunicera verbalt/ta initiativ irl. Om du får bra signaler så kanske det är lättare att fråga eller öppna upp om mer. Lite tips iaf :)

• Anonym (Kärivän)
    Anonym (Introvert #2) skrev 2026-01-02 01:10:24 följande:

Sedan skulle jag tro, utan att egentligen veta något såklart, att han redan är intresserad. Dvs han tänker nog redan på dig i romantiska termer. Tyvärr blir en kille (såklart inte alltid så) ofta för eller senare kär i en tjejkompis, sedan är det såklart inte säkert att han vill inleda något seriöst bara därför. Han kan ju också känna att det finns något att förlora. Men om du inte vågar säga något, testa att öka på intensiteten i det ni har nu. Om ni kramas, krama lite längre än vanligt och lite hårdare. Låt handen vila lite efter kramen. Sitt närmare än vanligt. Ta mer initiativ till att ses. Föreslå något mer dejtlikt när ni ses. Kanske göra något ihop där ni får röra varandra lite mer än vanligt. Och sedan se hur han reagerar och något du kan backa ifrån utan att förstöra något. Kan du skriva något som kan tolkas på två sätt, han kanske är bättre på att skriva än kommunicera verbalt/ta initiativ irl. Om du får bra signaler så kanske det är lättare att fråga eller öppna upp om mer. Lite tips iaf :)

Vi träffades i ett socialt sammanhang de va där vi blev vänner.  Han är ofta nära mig mer ofta än med de andra i gruppen, som stå o sitta nära  . Och de var han som frågade om han fick ta mitt telefonnummer.  Han var väldigt nervös då. Så att vara blyg kan påverka. Vi har sms kontakt när vi inte ses. Och ses aldrig ensam som de är just nu. 
  • Anonym (karlek)

Killkompisar är ofta intresserade av mer. Betydligt oftare än vad tjejer tror. Så chansen att din killkompis är intresserad av dig är stor.  Lycka till! 

• Heggesippus

Bjud hem honom på middag.
    Sitt i soffan och se på en film.
    Flytta dig nära och luta dig mot honom.
    Drar han sig inte undan så kyss honom.

Det funkade på mig med min sisra flamma.

• Anonym (G)

Du skrev att du känner att du är kär, och om inte han vill mer än vara vän, så vill du ändå inte förstöra vänskapen.

Nu vet jag inte mer om er, än det som du skrivit. Men det låter som att du har god chans där. Dock så kommer du att få det svårt att orka fortsätta vara vän med honom, om han inte vill mer än så.

Man känner ju så, att man ändå inte vill förstöra det man redan har. Men efteråt äter det upp en inombords, så det blir svårt att vara kvar då.

Jag har precis avslutat en sådan tortyr, och jag stod ut i några år. Men till slut gick det inte längre.

• KimLinnefeldt
    Heggesippus skrev 2026-01-02 09:05:27 följande:

Bjud hem honom på middag.
    Sitt i soffan och se på en film.
    Flytta dig nära och luta dig mot honom.
    Drar han sig inte undan så kyss honom.

Det funkade på mig med min sisra flamma.

Och tänk om du inte tar det där försiktiga lilla steget, och ångrar hela livet att du inte gjorde det.

"Det är skönare lyss till en sträng som brast än att aldrig spänna en båge." (Heidenstam)
  • Anonym (d)
    Anonym (Kärivän) skrev 2026-01-02 00:29:08 följande:
    En detalj bara som gör att jag TROR han väntar på att jag ska ta steget , att han inte vågar. Eller så missuppfattar jag att han nog är intresserad också. De är de som är svårt. Han gör saker som jan betyda vi är vänner men även jag är intresserad. 
    Så att vara introvert kan göra att han sitter fast i vår vänskap med egentligen vill mer. Jag har sjukt svårt att läsa av om någon bara vill vara vän eller är intresserad 
    Introvert betyder inte blyghet.
Svar på tråden Kär i vän, vill erkänna