Anonym (Introvert #2) skrev 2026-01-02 01:10:24 följande:
Sedan skulle jag tro, utan att egentligen veta något såklart, att han redan är intresserad. Dvs han tänker nog redan på dig i romantiska termer. Tyvärr blir en kille (såklart inte alltid så) ofta för eller senare kär i en tjejkompis, sedan är det såklart inte säkert att han vill inleda något seriöst bara därför. Han kan ju också känna att det finns något att förlora. Men om du inte vågar säga något, testa att öka på intensiteten i det ni har nu. Om ni kramas, krama lite längre än vanligt och lite hårdare. Låt handen vila lite efter kramen. Sitt närmare än vanligt. Ta mer initiativ till att ses. Föreslå något mer dejtlikt när ni ses. Kanske göra något ihop där ni får röra varandra lite mer än vanligt. Och sedan se hur han reagerar och något du kan backa ifrån utan att förstöra något. Kan du skriva något som kan tolkas på två sätt, han kanske är bättre på att skriva än kommunicera verbalt/ta initiativ irl. Om du får bra signaler så kanske det är lättare att fråga eller öppna upp om mer. Lite tips iaf :)
Vi träffades i ett socialt sammanhang de va där vi blev vänner. Han är ofta nära mig mer ofta än med de andra i gruppen, som stå o sitta nära . Och de var han som frågade om han fick ta mitt telefonnummer. Han var väldigt nervös då. Så att vara blyg kan påverka. Vi har sms kontakt när vi inte ses. Och ses aldrig ensam som de är just nu.