• Anonym (forumet)

Kvinnohatet på FL?

Forumet har blivit fullt av toxisk maskulinitet och primitiva misogyna män. Även om det så klart finns undantag så verkar de flesta lite misogyna. Lite incelvarning. Hänger här för att så många kvinnor gör det. En riktig man har inget behov av att älta relationsproblem i ett forum som FL som kvinnor har och jag har aldrig träffat en man som skulle göra det. 

Det fungerar som så mycket annat man vill normalisera. Först en massiv våg av misogyna påståenden, gärna förklädda som diskussionsfrågor: "Varför är kvinnor så *välj negativ egenskap*?" som man upprepar över tid. Ska fungera som reklam och hamras in i huvudet på folk är det nog tänkt. Och sedan när man möter på motstånd, jämmer om att yttrandefriheten och demokratin är inskränkt.

• Svar på tråden Kvinnohatet på FL?
  • nihka
    Anonym (Kandidater) skrev 2026-01-02 17:21:31 följande:
    Han kallade sig själv "Carolatom" när han var aktiv här. Går att söka efter trådar.
    Jämte hundratals andra nick som avlöser varandra efter varje banning.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Kandidater)
    nihka skrev 2026-01-02 20:01:36 följande:
    Misogyn incel från Vimmerby strax under 50 år.
    Vi kan inte veta säkert vem det är. Du vet, det finns en hel del som gillat arr trolla på detta forum ända sen dess start.
  • Anonym (Vem)
    nihka skrev 2026-01-02 20:01:36 följande:
    Misogyn incel från Vimmerby strax under 50 år.
    Ok, tack. 
  • Anonym (Jena)
    Anonym (forumet) skrev 2026-01-02 15:31:43 följande:
    Kvinnohatet på FL?

Forumet har blivit fullt av toxisk maskulinitet och primitiva misogyna män. Även om det så klart finns undantag så verkar de flesta lite misogyna. Lite incelvarning. Hänger här för att så många kvinnor gör det. En riktig man har inget behov av att älta relationsproblem i ett forum som FL som kvinnor har och jag har aldrig träffat en man som skulle göra det. 

Det fungerar som så mycket annat man vill normalisera. Först en massiv våg av misogyna påståenden, gärna förklädda som diskussionsfrågor: "Varför är kvinnor så *välj negativ egenskap*?" som man upprepar över tid. Ska fungera som reklam och hamras in i huvudet på folk är det nog tänkt. Och sedan när man möter på motstånd, jämmer om att yttrandefriheten och demokratin är inskränkt.

Det är väldigt olika hur männen här på FL är. En del är just sådana som du beskriver,  men många är inte alls det. 
    Varför i herrans nämn skulle inte män få skriva här? 

Men visst en del män hoppar in och skriver inlägg så att man baxnar när msn läser, men det finns konstiga inlägg från kvinnor också.
  • nihka
    Anonym (Kandidater) skrev 2026-01-02 20:06:49 följande:
    Vi kan inte veta säkert vem det är. Du vet, det finns en hel del som gillat arr trolla på detta forum ända sen dess start.
    Visst. Men har ganska nyligen fått till sig att det finns någon typ av autism så nu är det superintressant att ha något nytt att skylla ifrån sig med.
  • Anonym (Kandidater)
    nihka skrev 2026-01-02 20:57:47 följande:
    Visst. Men har ganska nyligen fått till sig att det finns någon typ av autism så nu är det superintressant att ha något nytt att skylla ifrån sig med.
    Många är dåligt pålästa om vad autism innebär. Kom också ihåg att många som sitter i våra fängelser är autister. Man kan tycka att det är något vissa bara "skyller" på, men psykologisk forskning visar att deras hjärnor fungerar rätt annorlunda än på oss "vanliga", dvs neurotypiska.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Vem)
    Anonym (smick) skrev 2026-01-24 11:23:10 följande:
    Varför får inte män älta det? Det är inte en konspiration det är bara så det är tjejer har bara barn att födda om dom inte kan det blir dom petade om inte man kan göra barn blir dom petade. Det är bara så det är. 
    Gör inte att förstå vad som menas.
  • Anonym (Kandidater)
    nihka skrev 2026-01-02 20:57:47 följande:
    För att förstå vad autism är och vad det gör med en människa så bör man nog läsa på om det. Det är inte alltid så att människor "skyller" på sina diagnoser, utan det kan finnas en verklig problematik. Autister är ofta väldigt begåvade inom vissa områden, men kan vara helt okunniga inom andra, det är därför folk kan förbryllas över att de kan verka intelligenta och kunniga inom vissa områden och "fattar noll" inom andra. 
  • Anonym (f)
    Anonym (Kandidater) skrev 2026-01-28 06:01:20 följande:
    För att förstå vad autism är och vad det gör med en människa så bör man nog läsa på om det. Det är inte alltid så att människor "skyller" på sina diagnoser, utan det kan finnas en verklig problematik. Autister är ofta väldigt begåvade inom vissa områden, men kan vara helt okunniga inom andra, det är därför folk kan förbryllas över att de kan verka intelligenta och kunniga inom vissa områden och "fattar noll" inom andra. 
    Det går fortfarande att bete sig som ett as och skylla det på autism vs att råka göra misstag och förklara dessa med hur autismdiagnosen påverkat situationen. Personen ni pratar om bör veta vid det här laget att han gör fel med sitt beteende...
  • Anonym (Kandidater)
    Anonym (f) skrev 2026-01-28 10:53:44 följande:
    Det går fortfarande att bete sig som ett as och skylla det på autism vs att råka göra misstag och förklara dessa med hur autismdiagnosen påverkat situationen. Personen ni pratar om bör veta vid det här laget att han gör fel med sitt beteende...
    Ja, personen borde förstå att hen gör fel. men grejen med autism är ju att autister ofta  har svårt att släppa saker. De fungerar inte som oss andra, som bara kan borsta av oss dammet och gå vidare. Om personen dessutom inte har någon daglig sysselsättning så har ju personen tid att gå och tänka och förstora upp saker. Många som sitter i våra fängelser är autister, och det har med deras brist på konsekvenstänk att göra. Men som sagt, man måste läsa på om vad autism innebär i alla aspekter, för att förstå, Jag har själv jobbat på LSS-boende så jag har erfarenhet.
  • Anonym (f)
    Anonym (Kandidater) skrev 2026-01-28 13:31:58 följande:
    Ja, personen borde förstå att hen gör fel. men grejen med autism är ju att autister ofta  har svårt att släppa saker. De fungerar inte som oss andra, som bara kan borsta av oss dammet och gå vidare. Om personen dessutom inte har någon daglig sysselsättning så har ju personen tid att gå och tänka och förstora upp saker. Många som sitter i våra fängelser är autister, och det har med deras brist på konsekvenstänk att göra. Men som sagt, man måste läsa på om vad autism innebär i alla aspekter, för att förstå, Jag har själv jobbat på LSS-boende så jag har erfarenhet.
    Det där sitter väldigt illa med denna autist. Jag kan haka upp mig på saker men jag spenderar inte år efter år med att bete mig som personen i fråga. Det är en person helt utan vilja att förstå, inte en med svårigheter som kämpar med att förstå. Många val sker dagligen för att göra dessa val och på asd 1... En idiot är en idiot oavsett ev diagnos.
  • Anonym (Kandidater)
    Anonym (f) skrev 2026-01-28 13:36:00 följande:
    Det där sitter väldigt illa med denna autist. Jag kan haka upp mig på saker men jag spenderar inte år efter år med att bete mig som personen i fråga. Det är en person helt utan vilja att förstå, inte en med svårigheter som kämpar med att förstå. Många val sker dagligen för att göra dessa val och på asd 1... En idiot är en idiot oavsett ev diagnos.
    Samtidigt kan man aldrog veta hur mycket eller litet en person med diagnos kämpar med sig själv. Folk med diagnioser som går i terapi brukar av psykologen få verktyg för att kunna lära sig förstå, hur de själva fungerar och hur de lättare ska kunna interagera socialt med andra människor.

På LSS-boendet där jag jobbade fanns en autist som hade väldigt svårt att glömma oförrätter eller inbillade sådana. Hen ältade samma saker gång efter annan, så pass att personalen mer eller mindre tröttnade på henom, och uttryckte även planer på hämnd mot de som hen upplevde hade gjort hen illa. Har för mig om att någon nämnde att den här personen (han med bloggen) hade missbruksproblem, och sådant kan verkligen förvärra en diagnos. Så man bör kanske ha alla fakta innan man uttalar sig tvärsäkert.
  • nihka
    Anonym (Kandidater) skrev 2026-01-28 06:01:20 följande:
    Javisst, läs på hur mycket du vill.

Det här skräpet till människa kan ha eller inte ha vilka diagnoser han vill. Det ursäktar inte det stalkande, förföljande och trakasserande av människor han ägnar sig åt. 
Svar på tråden Kvinnohatet på FL?