• Anonym (forumet)

Kvinnohatet på FL?

Forumet har blivit fullt av toxisk maskulinitet och primitiva misogyna män. Även om det så klart finns undantag så verkar de flesta lite misogyna. Lite incelvarning. Hänger här för att så många kvinnor gör det. En riktig man har inget behov av att älta relationsproblem i ett forum som FL som kvinnor har och jag har aldrig träffat en man som skulle göra det. 

Det fungerar som så mycket annat man vill normalisera. Först en massiv våg av misogyna påståenden, gärna förklädda som diskussionsfrågor: "Varför är kvinnor så *välj negativ egenskap*?" som man upprepar över tid. Ska fungera som reklam och hamras in i huvudet på folk är det nog tänkt. Och sedan när man möter på motstånd, jämmer om att yttrandefriheten och demokratin är inskränkt.

• Svar på tråden Kvinnohatet på FL?
  • Anonym (Kandidater)
    Anonym (Vimmerbymannen) skrev 2026-01-02 15:51:43 följande:

Men fattar folk fortfarande inte att det är Vimmerbymannen som startar dessa trådar inkl denna? 

Skulle tro att det finns fler "kandidater" än bara den mannen. Hatbloggaren hade ändå en viss förmåga att uttrycka sig och var väl rätt öppen med att han hade stora problem för egen del?, till skillnad från en del andra män här som åtminstone jag upplever som ganska "banala" i sina uttryckssätt.
  • Anonym (K)
    Anonym (Kandidater) skrev 2026-01-02 16:45:00 följande:
    Skulle tro att det finns fler "kandidater" än bara den mannen. Hatbloggaren hade ändå en viss förmåga att uttrycka sig och var väl rätt öppen med att han hade stora problem för egen del?, till skillnad från en del andra män här som åtminstone jag upplever som ganska "banala" i sina uttryckssätt.
    Inte i detta fall. Det finns ett antal sätt att känna igen honom på, jag hyser heller ingen tvekan om att det är han.
  • Anonym (Vem)
    Anonym (Vimmerbymannen) skrev 2026-01-02 15:51:43 följande:

Men fattar folk fortfarande inte att det är Vimmerbymannen som startar dessa trådar inkl denna? 

Vem är det?
  • Anonym (Kandidater)
    Anonym (Vem) skrev 2026-01-02 17:09:36 följande:
    Vem är det?
    Han kallade sig själv "Carolatom" när han var aktiv här. Går att söka efter trådar.
  • Anonym (Hm)

Själv tror jag att TS är en ensam och bitter tant.

• Tecum
    adgDSAG skrev 2026-01-02 15:38:32 följande:

Tyvärr så är ju män som grupp väldigt misogyna och det avspeglar sig på forumet. Skulle tro att det är hundratusentals män som besöker forumet varje vecka, kanske fler. En stor del av dessa skapar misogyna gnälltrådar tyvärr. Och vi andra tvingas läsa det.

Detta är visserligen en skämttråd, men förklara gärna vem som tvingar dig att läsa gnälltrådar och hur själva tvingandet går till? Är det någon som binder fast dig och håller upp ögonlocken, som i A Clockwork Orange?
  • Anonym (f)
    Anonym (Hm) skrev 2026-01-02 17:35:00 följande:

Själv tror jag att TS är en ensam och bitter tant.

TS är en man. I varje tråd denne spammar med. Väldigt tydligt.
  • Anonym (Vem)
    Anonym (Kandidater) skrev 2026-01-02 17:21:31 följande:
    Han kallade sig själv "Carolatom" när han var aktiv här. Går att söka efter trådar.
    Ok.
  • nihka
    Anonym (Vem) skrev 2026-01-02 17:09:36 följande:
    Vem är det?
    Misogyn incel från Vimmerby strax under 50 år.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Kandidater) skrev 2026-01-02 17:21:31 följande:
    Jämte hundratals andra nick som avlöser varandra efter varje banning.
  • Anonym (Kandidater)
    nihka skrev 2026-01-02 20:01:36 följande:
    Vi kan inte veta säkert vem det är. Du vet, det finns en hel del som gillat arr trolla på detta forum ända sen dess start.
  • Anonym (Vem)
    nihka skrev 2026-01-02 20:01:36 följande:
    Ok, tack. 
  • Anonym (Jena)
    Anonym (forumet) skrev 2026-01-02 15:31:43 följande:
    Kvinnohatet på FL?

Forumet har blivit fullt av toxisk maskulinitet och primitiva misogyna män. Även om det så klart finns undantag så verkar de flesta lite misogyna. Lite incelvarning. Hänger här för att så många kvinnor gör det. En riktig man har inget behov av att älta relationsproblem i ett forum som FL som kvinnor har och jag har aldrig träffat en man som skulle göra det. 

Det fungerar som så mycket annat man vill normalisera. Först en massiv våg av misogyna påståenden, gärna förklädda som diskussionsfrågor: "Varför är kvinnor så *välj negativ egenskap*?" som man upprepar över tid. Ska fungera som reklam och hamras in i huvudet på folk är det nog tänkt. Och sedan när man möter på motstånd, jämmer om att yttrandefriheten och demokratin är inskränkt.

Det är väldigt olika hur männen här på FL är. En del är just sådana som du beskriver,  men många är inte alls det. 
    Varför i herrans nämn skulle inte män få skriva här? 

Men visst en del män hoppar in och skriver inlägg så att man baxnar när msn läser, men det finns konstiga inlägg från kvinnor också.
  • nihka
    Anonym (Kandidater) skrev 2026-01-02 20:06:49 följande:
    Vi kan inte veta säkert vem det är. Du vet, det finns en hel del som gillat arr trolla på detta forum ända sen dess start.
    Visst. Men har ganska nyligen fått till sig att det finns någon typ av autism så nu är det superintressant att ha något nytt att skylla ifrån sig med.
  • Anonym (Kandidater)
    nihka skrev 2026-01-02 20:57:47 följande:
    Visst. Men har ganska nyligen fått till sig att det finns någon typ av autism så nu är det superintressant att ha något nytt att skylla ifrån sig med.
    Många är dåligt pålästa om vad autism innebär. Kom också ihåg att många som sitter i våra fängelser är autister. Man kan tycka att det är något vissa bara "skyller" på, men psykologisk forskning visar att deras hjärnor fungerar rätt annorlunda än på oss "vanliga", dvs neurotypiska.
Svar på tråden Kvinnohatet på FL?