Anonym (Ett steg i taget) skrev 2026-01-04 21:38:51 följande:
Jag tänker mer att det skulle kännas fint att utforska och lära känna varandras kroppar någon gång innan det penetrerande sexet. jag gillar själv att få bli frestad och riktigt längta efter den andra innan det är dax. Annars tycker jag lätt att det kan bli lite fumligt och stelt första gången om man typ aldrig sett varandra näck innan och ska ta av sig nakna och ha första sexet, allt lite på samma gång. Men det var därför jag skrev den här tråden. För vet inte om andra skulle uppskatta det på samma sätt som jag skulle.
Säg det här till honom, med kanske lite andra ord och se hur han reagerar. Men var tydlig. Han kanske älskar tanken, eller så kommer han med ett annat förslag. Kan ni diskutera det här och hitta varandra och förstår varandras gränser, utan att någon blir sur eller besviken, så tror jag starkt på eran framtid tillsammans..
Om ni inte pratar om det och försöker att gissa er till varandras behov och viljor, utan att prata om det. Det vill säga om du istället för att prata med varandra försöker gissa dig till vad han tänker och/eller bara pratar med andra tror att din kille skulle reagera eller gilla. Ja, så blir det förmodligen en ganska tuff relation.
Kärlek är fantastiskt och den ska vara enkel! Den blir bara det om man pratar med varandra och vill förstå varandra.
lycka till