• Anonym (Ett steg i taget)

Elakt att inte låta killen komma?

Om man är i ett nytt förhållande och vill gå långsamt fram i början innan man haft första sexet. om man då börjar med att säga att man inte vill ha sex ännu men kan sova tillsammans ändå. Är det då elakt eller bara eggande att tex kyssa honom över hela kroppen men inte röra kuken? Och sedan bara säga godnatt. 

• Svar på tråden Elakt att inte låta killen komma?
  • Kirenaj68
    Anonym (Ett steg i taget) skrev 2026-01-03 00:21:26 följande:

Om man är i ett nytt förhållande och vill gå långsamt fram i början innan man haft första sexet. om man då börjar med att säga att man inte vill ha sex ännu men kan sova tillsammans ändå. Är det då elakt eller bara eggande att tex kyssa honom över hela kroppen men inte röra kuken? Och sedan bara säga godnatt. 

Jag kan bara tala för mig själv. Men hade hon velat att vi skulle sova tillsammans utan sex hade det inte varit ett problem om hon började kyssa mig över kroppen. Jag har inga problem med självbehärskningen. Hade hon dock rört kuken hade jag stoppat henne om jag inte hade fått smeka hennes fitta. Leker vi gör vi det på lika villkor. Annars får hon leka själv.
  • Anonym (RenOndska)

På vilket sätt skulle det vara elakt? Du gör väl precis som du vill, om du inte vill ligga med en kille så ligger du inte med honom. Och om han vill träffa en tjej som vill ligga så får han träffa en annan tjej som vill ligga med honom.

Om det nu av någon anledning skulle vara elakt att vilja ligga eller inte vilja ligga med någon så får det väl vara elakt då.
  • nihka

Har han sagt det eller är det du som tänker i förväg?

Det avgör helt och hållet de två inblandade. Du kan inte förutsätta att han vill varken det ena eller andra, precis som du inte kan förutsätta att du får göra varken det ena eller andra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (as if)
    Anonym (RenOndska) skrev 2026-01-04 12:53:50 följande:
    På vilket sätt skulle det vara elakt? Du gör väl precis som du vill, om du inte vill ligga med en kille så ligger du inte med honom. Och om han vill träffa en tjej som vill ligga så får han träffa en annan tjej som vill ligga med honom.

Om det nu av någon anledning skulle vara elakt att vilja ligga eller inte vilja ligga med någon så får det väl vara elakt då.
    Det är vidrigt att egga upp någon (utan att det diskuterats innan) bara för kul och aldrig ha någon tanke på att gå vidare. Ligga behöver de inte göra men att bete sig som ett medvetet as är patetiskt.
  • Anonym (mm)
    Anonym (as if) skrev 2026-01-04 15:51:04 följande:
    Det är vidrigt att egga upp någon (utan att det diskuterats innan) bara för kul och aldrig ha någon tanke på att gå vidare. Ligga behöver de inte göra men att bete sig som ett medvetet as är patetiskt.
    Var står det att det skulle handla om att göra det "bara för kul" ? Det enda TS tagit upp som något slags incitament för detta är att sexet skulle kunna bli bättre
  • Anonym (Ett steg i taget)
    Anonym (as if) skrev 2026-01-04 15:51:04 följande:
    Jag tänker mer att det skulle kännas fint att utforska och lära känna varandras kroppar någon gång innan det penetrerande sexet. jag gillar själv att få bli frestad och riktigt längta efter den andra innan det är dax. Annars tycker jag lätt att det kan bli lite fumligt och stelt första gången om man typ aldrig sett varandra näck innan och ska ta av sig nakna och ha första sexet, allt lite på samma gång. Men det var därför jag skrev den här tråden. För vet inte om andra skulle uppskatta det på samma sätt som jag skulle. 
  • Anonym (as if)
    Anonym (Ett steg i taget) skrev 2026-01-04 21:38:51 följande:
    Jag tänker mer att det skulle kännas fint att utforska och lära känna varandras kroppar någon gång innan det penetrerande sexet. jag gillar själv att få bli frestad och riktigt längta efter den andra innan det är dax. Annars tycker jag lätt att det kan bli lite fumligt och stelt första gången om man typ aldrig sett varandra näck innan och ska ta av sig nakna och ha första sexet, allt lite på samma gång. Men det var därför jag skrev den här tråden. För vet inte om andra skulle uppskatta det på samma sätt som jag skulle. 
    Att hångla lite och sova tillsammans är mer normalt  än att kyssa någon över hela kroppen och sen säga godnatt.  Såklart.
  • Anonym (as if)
    Anonym (mm) skrev 2026-01-04 17:13:47 följande:
    Var står det att det skulle handla om att göra det "bara för kul" ? Det enda TS tagit upp som något slags incitament för detta är att sexet skulle kunna bli bättre
    Ett sex blir inte bättre när de väl har sex för att någon medvetet kåtat upp den andra på det sättet. Hångel en sak, att göra något idiotiskt en annan
  • Anonym (mm)
    Anonym (as if) skrev 2026-01-04 21:47:23 följande:
    Ett sex blir inte bättre när de väl har sex för att någon medvetet kåtat upp den andra på det sättet. Hångel en sak, att göra något idiotiskt en annan
    Om sexet blir bättre av det är en annan diskussion än vad jag sa emot nu. Du påstod att TS gjorde det "bara för kul". Var fick du det ifrån?
  • Leofl

Ja det är elakt om det är något annat än ett BDSM förhållande där ni redan från från början klargjort era respektive roller. I ditt fall en Domina till en UG-man. 
    Det är knappast ett sätt att skapa en fortrolig relation. Som man i relationen väcker ditt beteende en osäkerhet hos mannen vilken aldrig riktigt kommer att gå över. 
    BTW är det plågsamt att länge ha erektion utan utlösning. Inte minst för yngre män.
    Att utöva maktspel när man kan oavsett kön är elakt och på sikt katastrofalt för varje relation.
    Det som gynnar en relation är empati, uppriktighet och att vilja den andre väl.

• Ikaros12
    Säg det här till honom, med kanske lite andra ord och se hur han reagerar. Men var tydlig. Han kanske älskar tanken, eller så kommer han med ett annat förslag. Kan ni diskutera det här och hitta varandra och förstår varandras gränser, utan att någon blir sur eller besviken, så tror jag starkt på eran framtid tillsammans..

Om ni inte pratar om det och försöker att gissa er till varandras behov och viljor, utan att prata om det. Det vill säga om du istället för att prata med varandra försöker gissa dig till vad han tänker och/eller bara pratar med andra tror att din kille skulle reagera eller gilla. Ja, så blir det förmodligen en ganska tuff relation.

Kärlek är fantastiskt och den ska vara enkel! Den blir bara det om man pratar med varandra och vill förstå varandra.

lycka till
  • ubbe65

Om du kollar runt på flera olika forum och flera olika trådar, kommer du snart se att det övervägande är extremt elakt att inte tillfredsställa kvinnan, medan det är precis lika elakt att vilja bli tillfredsställd av kvinnan.
    Det kommer bli svårt att få nyanserade svar på din fråga, tyvärr.
    Men jag tycker det är elakt, om du frågar mig, och skulle aldrig drömma om att inte försöka få kvinnan att komma.

• Anonym (mm)
    ubbe65 skrev 2026-01-06 15:02:29 följande:

Om du kollar runt på flera olika forum och flera olika trådar, kommer du snart se att det övervägande är extremt elakt att inte tillfredsställa kvinnan, medan det är precis lika elakt att vilja bli tillfredsställd av kvinnan.
    Det kommer bli svårt att få nyanserade svar på din fråga, tyvärr.
    Men jag tycker det är elakt, om du frågar mig, och skulle aldrig drömma om att inte försöka få kvinnan att komma.

Ja båda verkar ju vara egoistiska beteenden. Eller det beror på. Bara att önska bli tillfredsställd under sex är väl helt normalt. Men sen om en person beter sig "elakt" beror det på hur man låter den viljan komma till uttryck, hur man beter sig, vad säger man till den andre, hur kommunicerar man sina önskemål, att försöka kräva är bara egoistiskt, eller att inte acceptera ett nej. Stoppa sitt kön i ansiktet på den andre utan att veta om det är ok är också egoistiskt. Exempelvis. Oavsett om man är man eller kvinna. Och att vara ointresserad av den andres njutning och bara själv ta för sig det är också det egoistiskt (Vet en kvinna som fick orgasm lätt och fort sen struntade hon i mannen och sexet var slut). Det ena utesluter inte det andra.
    Så visst kan det vara "elakt" både att vilja bli tillfredsställd och att inte tillfredställa den andre.
  • Anonym (Ja du)

Tycker det är mer elakt när mannen Tycker att det räcker att han får utlösning och struntar i om kvinnan får orgasm. Många män verkat tycka att huvudsaken är sin egen njutning. 

• Anonym (M)
    Den du ska diskutera detta med är ju killen du dejtar. Vad vi andra tycker är inte viktigt. Men jag får intrycket att du är ung och oerfaren.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Ja du) skrev 2026-01-07 13:50:18 följande:

Tycker det är mer elakt när mannen Tycker att det räcker att han får utlösning och struntar i om kvinnan får orgasm. Många män verkat tycka att huvudsaken är sin egen njutning. 

Så det är mer elakt när mannen försummar kvinnans njutning, än när kvinnan försummar mannens njutning? Förklara, please...
  • Anonym (Ja du)
    KimLinnefeldt skrev 2026-01-07 14:28:18 följande:
    Så det är mer elakt när mannen försummar kvinnans njutning, än när kvinnan försummar mannens njutning? Förklara, please...
    Det är mycket elakare att förvägra kvinnan att få orgasm när han har fått sex än när en kvinna och man bara gosar och kysser varandra. Om han nte vill gosa så får han väl säga ifrån att han inte vill det. Man kan faktiskt hångla utan att knulla men det kanske män inte kan förstå.
Svar på tråden Elakt att inte låta killen komma?