• Anonym (Vågar jag,)

Röd flagga?

När jag var gift för ca 10 år sen hade jag en väninna som under vår vänskap började dejta en man. Eftersom de dejtade träffade jag ju honom automatiskt om han va där när ja skulle träffa min vän. . Han blev en gemensam vän till mig också då . Inga känslor från min sida.
    När de sen beslutat sig för att inte dejta mer så gjorde jag honom en tjänst som en vän. Då var jag fortfarande gift. Från ingenstans utan förvarnig får jag en kyss från honom. Jag får där ifrån snabbt . Kontakten tog slut där o då
    2 år efter de så skiljer jag mig av andra orsaker. Då tar den manen kontakt och vill dejta mig när han ser att jag är singel. Nästan smma dag som jag ändrar status på fb till singel .Då tog han kontakt via fb och fångar om jag vill ses. 
    Jag sa nej. Nu är har jag varit singel i 2 år nästan 3. Han vill fortfarande se mig . Inte tjatig utan skriver då o då.  Han har allså hållt vid mig så länge i sina tankar. Jag sa ja denna gången men sa som vän och kravlöst.
    Är de en röd flagga att dejta honom eftersom han kysste mig trots att jag var gift? 
    Nu kanske jag kan ge honom en chans jag är över mit ex helt och läkt. Men jag är lite rädd att han är opålitlig.  Han var inte med min väninna när han gjorde det de var slut . Väninnan har flyttat och vi ses inte mer som de är nu och hon har en ny relation 

• Svar på tråden Röd flagga?
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-05 19:02:35 följande:
    Känner mig inte intresserad har 0 känslor. Aldrig haft. Han var kvar som vänn på fb skickade lite då o då kunde gå veckor / månad mellan dessa meddelande typ hur mår du. Inget konstigt eller flörtigt.  
    Dejt o dejt. Vänn träff typ. 

Hur ofta har du träffat honom under de senaste åren? Var det bara då han stal en kyss? 

Varför ska du träffa honom? Han är inte din vän. Möjligen vill han vara FWB. Nej för tusan ge dig inte in i något krångel. 

• Anonym (Vågar jag,)
    Anonym (Kim) skrev 2026-01-05 19:22:05 följande:

Hur ofta har du träffat honom under de senaste åren? Var det bara då han stal en kyss? 

Varför ska du träffa honom? Han är inte din vän. Möjligen vill han vara FWB. Nej för tusan ge dig inte in i något krångel. 

Innan kyssen väldig ofta hos min vän. Efter kyssen 0 gånger.( 0 gånger sedan 2020 ) 
  • Anonym (Monica)
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-05 19:51:39 följande:
    Innan kyssen väldig ofta hos min vän. Efter kyssen 0 gånger.( 0 gånger sedan 2020 ) 
    Vad är det som gör honom så oemotståndlig att du vill träffa honom? Varför inte bara låta det vara?

Du förstår väl att du har all rätt i världen att säga nej? Du är inte skyldig någon en dejt.
  • Anonym (Vågar jag,)
    Anonym (Monica) skrev 2026-01-05 20:20:06 följande:
    Vad är det som gör honom så oemotståndlig att du vill träffa honom? Varför inte bara låta det vara?

Du förstår väl att du har all rätt i världen att säga nej? Du är inte skyldig någon en dejt.
    Självklart kan jag säga nej . Han är verkligen inte svår att stå emot. Jag vet inte lite "smickrande " att han tänkt på mig i 10 år nästan . 
  • Anonym (Dejt)
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-05 21:58:36 följande:
    Självklart kan jag säga nej . Han är verkligen inte svår att stå emot. Jag vet inte lite "smickrande " att han tänkt på mig i 10 år nästan . 
    Du vet att män ofta har massor av tjejer de återkommer till med jämna mellanrum? Eller tänker du att du  är speciell för honom och att det bara är dig han hör av sig till?
  • Anonym (H)
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-05 19:02:35 följande:
    Känner mig inte intresserad har 0 känslor. Aldrig haft. Han var kvar som vänn på fb skickade lite då o då kunde gå veckor / månad mellan dessa meddelande typ hur mår du. Inget konstigt eller flörtigt.  
    Dejt o dejt. Vänn träff typ. 
    Om du inte är intresserad av honom som man, så tycker jag inte att du ska träffa honom. Han är ju så tydligt intresserad av dig som kvinna. 

Är tveksam till honom för det var väl påfluget av honom att försöka kyssa dignär du var gift, och dessutom inte hade flörtat med honom före det hände. Är det en man som "tar vad han vill ha"?

Du reagerade ju instinktivt negativt till det han gjorde förra gången. 
  • molly50
    Jag hade inte sett det som smickrande att en man som först kysst mig utan min tillåtelse dessutom fortfarande har mig i tankarna efter 10 år.
    Jag hade snarare sett det som creepy.
  • Ascendere
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-04 20:52:34 följande:
    Om ni läser noga är de inte en dejt utan träff som vänner allså helt kravlöst o se vad som händer 
    så säger man bara när man vet att det finns mer bakom.
    inte skriver jag till min polare hej ska vi ta en fika på lördag? Helt kravlöst som vänner så får vi se vad som händer 
    Han skulle nog tro att jag tappat det?
  • fornminne
    Om han inte är svår att stå emot, förstår jag inte varför du ens överväger att träffa honom? Han låter gränslös och manipulativ. Kanske är han harmlös, kanske inte. Man ska inte överdriva det han gjorde, även om det var fel. Men detta, samt hans sätt att resonera, ger en del röda flaggor ja.

Du verkar gilla bekräftelsen. Då är du ett lätt offer. Lägg ner detta och försök hitta bekräftelse någon annanstans eller jobba på din självkänsla. Det spelar ingen roll om du bara vill träffas som vänner, han är uppenbarligen ute efter mer.
  • fornminne

Även om du bara vill träffa honom för att t ex ha sex med honom (inget fel i sig), är det inte säkert att han respekterar dina gränser. Han har inte gjort det tidigare. Han har gått över gränsen, även om det spelar in hur kyssen gick till och vad som ledde fram till den.

En annan aspekt - om man ska vända på det - är att det inte är så schysst att "utnyttja" honom bara för sex och / eller bekräftelse, om du VET att han är intresserad av mer. Män bör inte behandla kvinnor så och kvinnor bör inte behandla män så.

Men oavsett vad du är ute efter, tror jag inte att han är lämplig. Kanske inte farlig men olämplig.

Svar på tråden Röd flagga?