• Anonym (Vågar jag,)

Röd flagga?

När jag var gift för ca 10 år sen hade jag en väninna som under vår vänskap började dejta en man. Eftersom de dejtade träffade jag ju honom automatiskt om han va där när ja skulle träffa min vän. . Han blev en gemensam vän till mig också då . Inga känslor från min sida.
    När de sen beslutat sig för att inte dejta mer så gjorde jag honom en tjänst som en vän. Då var jag fortfarande gift. Från ingenstans utan förvarnig får jag en kyss från honom. Jag får där ifrån snabbt . Kontakten tog slut där o då
    2 år efter de så skiljer jag mig av andra orsaker. Då tar den manen kontakt och vill dejta mig när han ser att jag är singel. Nästan smma dag som jag ändrar status på fb till singel .Då tog han kontakt via fb och fångar om jag vill ses. 
    Jag sa nej. Nu är har jag varit singel i 2 år nästan 3. Han vill fortfarande se mig . Inte tjatig utan skriver då o då.  Han har allså hållt vid mig så länge i sina tankar. Jag sa ja denna gången men sa som vän och kravlöst.
    Är de en röd flagga att dejta honom eftersom han kysste mig trots att jag var gift? 
    Nu kanske jag kan ge honom en chans jag är över mit ex helt och läkt. Men jag är lite rädd att han är opålitlig.  Han var inte med min väninna när han gjorde det de var slut . Väninnan har flyttat och vi ses inte mer som de är nu och hon har en ny relation 

• Svar på tråden Röd flagga?
  • fornminne

Även om du bara vill träffa honom för att t ex ha sex med honom (inget fel i sig), är det inte säkert att han respekterar dina gränser. Han har inte gjort det tidigare. Han har gått över gränsen, även om det spelar in hur kyssen gick till och vad som ledde fram till den.

En annan aspekt - om man ska vända på det - är att det inte är så schysst att "utnyttja" honom bara för sex och / eller bekräftelse, om du VET att han är intresserad av mer. Män bör inte behandla kvinnor så och kvinnor bör inte behandla män så.

Men oavsett vad du är ute efter, tror jag inte att han är lämplig. Kanske inte farlig men olämplig.

• Anonym (Kim)

Hur har det gått? Träffade honom och hur blev det? Var det den gamle prins charming du fick träffa? Eller tog du ditt förnuft till fånga och lät han få veta att det inte finns intresse ens som vän? 

• Anonym (Eva)

Du låter inte genuint intresserad TS. Bara som att du vill ha lite bekräftelse. Det bästa är nog att låta bli, låter som att det kan bli trubbel.

• Anonym (Vågar jag,)
    Anonym (Eva) skrev 2026-01-19 05:51:51 följande:

Du låter inte genuint intresserad TS. Bara som att du vill ha lite bekräftelse. Det bästa är nog att låta bli, låter som att det kan bli trubbel.

Nej jag är inte intresserad på de sättet
  • molly50
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-19 10:31:38 följande:
    Nej jag är inte intresserad på de sättet
    Men varför vill du då träffa honom? Om han är intresserad av något mer så riskerar du ju att ställa till det för dig själv om du inser att du inte vill träffas mer. Med tanke på att han inte har slutat tänka på dig på 10 år så lär han ju inte ge upp i första taget.
  • Anonym (Vågar jag,)
    molly50 skrev 2026-01-19 11:43:48 följande:
    Men varför vill du då träffa honom? Om han är intresserad av något mer så riskerar du ju att ställa till det för dig själv om du inser att du inte vill träffas mer. Med tanke på att han inte har slutat tänka på dig på 10 år så lär han ju inte ge upp i första taget.
    Vet inte . Försöker få perspektiv.  Varit så att jag va kär i en kille han ville bara va vän o han var nöjd o tyckte de va ok att ses som vänner ändå. 
  • Anonym (Vågar jag,)
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-19 15:17:29 följande:
    Vet inte . Försöker få perspektiv.  Varit så att jag va kär i en kille han ville bara va vän o han var nöjd o tyckte de va ok att ses som vänner ändå. 
    Hur ställer jag till de. ?
  • Anonym (H)

Helt onödigt att träffas om TS inte är intresserad. Det blir bara krångligt i längden när han kommer att försöka ändra TS inställning. Bäddat för jobbigheter. Bättre att han tittar efter någon som är intresserad.

Varningfsflaggor för att han inte har hittat någon på 10 år! Utan är solo. Undrar vad det beror på?

• molly50
    Ok. Men den här killen kanske inte tänker så. Speciellt inte med tanke på hur länge han verkar ha haft ögonen på dig.
  • molly50
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-19 15:18:31 följande:
    Hur ställer jag till de. ?
    Genom att du kanske får det svårare att bli av ,ed honom om du inte vill träffas mer. Att han har tänkt på dig i 10 års tid ger mig faktiskt lite creepyvarningar.
  • Anonym (Dejt)
    Fast den här mannen är ju inte kär i dig. 
  • Anonym (Kim)

Frågade hur det gått men ingen respons. Har du träf fa t honom eller inte? 

Du läser ju vad som skrivs men verkar inte förstå vad andra säger till dig. Att träffa honom leder inte till något bra. Möjligen en egoboost för dig men det bör du hitta på annat håll. Det där är bara gammalt skräp. Han har bläddrat i sin svarta bok och kommit fram till dig. Kollar om du är villig. Huvva! 

• Anonym (Vågar jag,)
    Anonym (Kim) skrev 2026-01-20 21:20:23 följande:

Frågade hur det gått men ingen respons. Har du träf fa t honom eller inte? 

Du läser ju vad som skrivs men verkar inte förstå vad andra säger till dig. Att träffa honom leder inte till något bra. Möjligen en egoboost för dig men det bör du hitta på annat håll. Det där är bara gammalt skräp. Han har bläddrat i sin svarta bok och kommit fram till dig. Kollar om du är villig. Huvva! 

Nej inte träffats
  • Anonym (Vågar jag,)
    Anonym (Dejt) skrev 2026-01-20 11:35:01 följande:
    Fast den här mannen är ju inte kär i dig. 
    De är omvända rollerna båda har hänt mig
    1  jag var kär han ville bara vara vän (helt annan kille) trots att han vet att jag är kär så vill han ändå ses och smsar jämt . Han vill ha vänskap kvar o vi är vänner ändå 

2 denna "rödda flagga" har jag ju varit vän med när han dejtade min kompis. De var aldrig ett par de dejtade bara. . Jag känner vän för honom. Han är kär. 
    Om han går över min gräns igen är de bara o säga hejdå.

Den som inte är kär ska den ha "ansvar" o ta avstånd eller tvärtom?
  • Anonym (Dejt)
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-22 17:42:55 följande:
    1  jag var kär han ville bara vara vän (helt annan kille) trots att han vet att jag är kär så vill han ändå ses och smsar jämt . Han vill ha vänskap kvar o vi är vänner ändå 

2 denna "rödda flagga" har jag ju varit vän med när han dejtade min kompis. De var aldrig ett par de dejtade bara. . Jag känner vän för honom. Han är kär. 

Nej nej, det jag menar är att han inte kär i dig. Tror absolut inte det. Verkar totalt osannolikt.
  • Anonym (B)

Skulle hålla mig undan redan nu.

• Anonym (Monica)
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-22 17:42:55 följande:

Det schysstaste mot honom är om du tar avstånd. Och det är nog det enklaste, i längden, för dig också. 
Svar på tråden Röd flagga?