• Anonym (Funderar)

Är du medlem på någon sexdatingsida

Vad är din erfarenhet

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du medlem på någon sexdatingsida
  • Semlisen

Min erfarenhet av dessa sidor är att det går typ tio killar på en tjej, så man blir helt överöst av meddelanden. Men funkar ju bra om man som tjej bara vill hitta någon att ha lite kul med, men tror det är svårare för killarna om de inte har något som får dem att stå ut ur mängden. 

• Anonym (nope!)

Min erfarenhet är att de "tjejer" som finns på sådana sidor är falskskyltade män som skriver under namn som Lisa 18 eller Kåt-Stina 42.

• Anonym (.)

Tycker det är svårt med en genuin sida, som inte riskerar datorn för risker. Många av sådana sidor är som porrsidor. Många innehåller virus m.m. Så jag är inte inne på sådana sidor alls.

Rekommenderar att man undviker sådana sidor. Det är svårt ibland att veta om ens dator blir hackad. Det är inte alltid det syns, tänker jag.

Virus gör ju datorn långsam och är man okunnig, så tänker man att det är en ''normal'' långsam, men med tiden förvärras det väl bara.

Så sådana sidor skall man inte vara inne på, om man är rädd om sin dator.

• Anonym (BCmedlem)

Är man och är medlem på Bodycontact. 
    Det har jag varit sedan de startade för 20+ år sedan. 
    Självklart går det 50 män på för varje kvinna, så du skall verkligen sticka ut för att få napp. 
    Jag använder det främst för att få kontakt med par som söker extra män samt andra som är likasinnade. 

Har testat några olika, men BC är den enda som jag kan rekommendera då de inte har någon reklam. 
    I stället har de valfritt betalmedlemskap. 
    Tycker att det fungerar bra. 

• Man 78
    Semlisen skrev 2026-01-03 18:48:51 följande:

Min erfarenhet av dessa sidor är att det går typ tio killar på en tjej, så man blir helt överöst av meddelanden. Men funkar ju bra om man som tjej bara vill hitta någon att ha lite kul med, men tror det är svårare för killarna om de inte har något som får dem att stå ut ur mängden. 

Håller med till 100%. Överlag känns det rätt meningslöst att lägga tid på dejtingsidor och appar som en person som hellre vill lära känna någon än hugga vilt på allt som rör sig. 
  • Anonym (Sexchattar)

Dinchat är bra om man vill sexchatta. Samma problem som BC iofs men tycker ändå att det gåt att få till heta samtal. Viist är mycket fake men många är genuina.

• Melerad ögonfärg

Vad får oss att sticka ut ur mängden? Ge oss ett exempel på vad du skull nappa på.
  • Semlisen
    Melerad ögonfärg skrev 2026-01-10 12:57:09 följande:
    Vad får oss att sticka ut ur mängden? Ge oss ett exempel på vad du skull nappa på.
    Det finns nog inget enkelt svar på den frågan egentligen. Alla söker ju olika saker och vad som får en att "nappa" beror ju på. 
    Men generellt så är jag personligen mer benägen att svara om personen har en väl i fylld profil, bilder på sig själv och att personen ifråga visar att den på något sätt läst och förstått vad det är jag söker. 
    Jag svarar inte på meddelanden som ser ut att vara copy paste eller som inte innehåller någon substans. 

Som tjej får man minst 100 "Tjena snygging", om dagen och då blir man inte motiverad att svara på ett sådan meddelande. 
  • Anonym (Bedrövad)
    Semlisen skrev 2026-01-10 14:48:54 följande:
    Det finns nog inget enkelt svar på den frågan egentligen. Alla söker ju olika saker och vad som får en att "nappa" beror ju på. 
    Men generellt så är jag personligen mer benägen att svara om personen har en väl i fylld profil, bilder på sig själv och att personen ifråga visar att den på något sätt läst och förstått vad det är jag söker. 
    Jag svarar inte på meddelanden som ser ut att vara copy paste eller som inte innehåller någon substans. 

Som tjej får man minst 100 "Tjena snygging", om dagen och då blir man inte motiverad att svara på ett sådan meddelande. 
    Många män har tyvärr inte mer hjärna än så. Själv är jag rent bedrövad över hur många fullvuxna och äldre män är så dåliga på att kunna uttrycka sig.
  • Anonym (nope!)
    Anonym (Bedrövad) skrev 2026-01-10 15:09:26 följande:
    Många män har tyvärr inte mer hjärna än så. Själv är jag rent bedrövad över hur många fullvuxna och äldre män är så dåliga på att kunna uttrycka sig.
    Jag har förstått att det är så oavsett det gäller sex eller vanliga dejtingsidor. Hjärndöda kontaktförsök och jag förstår varför inte tjejerna blir imponerade. Men - om man skriver mer än "Tjena läget?", ställer någon fråga utifrån hennes presentation, vad händer då? I 98% av fallen blir det i alla fall inget svar.
    Om, säger om någon kvinna skriver till mig och jag inte är intresserad så svarar jag i alla fall. Ren hyfs kan jag tycka.
  • Anonym (Bedrövad)
    Anonym (nope!) skrev 2026-01-10 15:51:38 följande:
    Jag har förstått att det är så oavsett det gäller sex eller vanliga dejtingsidor. Hjärndöda kontaktförsök och jag förstår varför inte tjejerna blir imponerade. Men - om man skriver mer än "Tjena läget?", ställer någon fråga utifrån hennes presentation, vad händer då? I 98% av fallen blir det i alla fall inget svar.
    Om, säger om någon kvinna skriver till mig och jag inte är intresserad så svarar jag i alla fall. Ren hyfs kan jag tycka.
    Man har ingen skyldighet att svara på datingsidor. Problemet är också att om jag som kvinna säger att jag inte är intresserad kan männen bli arga och hotfulla.
  • Tobben
    Anonym (Bedrövad) skrev 2026-01-10 16:49:08 följande:
    Man har ingen skyldighet att svara på datingsidor. Problemet är också att om jag som kvinna säger att jag inte är intresserad kan männen bli arga och hotfulla.
    Det har jag hört massa historier om. Tjejer som skriver tack men nej tack men där nejet inte respkteras. Därför har jag full förståelse för att ni inte svarar.
    Som man bör jag förstå det, respektera det och även respektera att ni omöjligen kan ha tid att skriva till alla.

För övrigt är mitt bästa tips till er män på kontaktsidor att träna på att skriva.
    Av någon anledning skriver många män till mig på kontaktsidor och jag har full förståelse för att kvinnor ratar de som skriver som en 9-åring.
  • Anonym (Runkar)

Eftersom det lätatste som finns för en kvinna är att få knulla, om hon inte har höga krav, så undrar jag vilka kvinnor det är som har behova av att träffa någon via sexdejting.

Min uppfattning är att det är 98 % kvinnor och 2 % män på de sidorna som vill träffa endast en kvinna/man.
    Viull man däremot träffa par så är det säkert mycket lättare.
Svar på tråden Är du medlem på någon sexdatingsida