Sambons ex ringer om barnen hela nästan varje dag
Sambon och hennes exman har barn tillsammans så det är såklart nödvändigt med kommunikation. Det är absolut ingenting jag ifrågasätter och ser positivt på deras relation. Frågan är bara var man drar gränsen för när det blir lite för mycket och för ofta.Börjar bli tokig på att sambons ex ringer i tid och otid om småsaker kring barnen. Känns sådär när exet ringer mitt under en middag om saker som inte är akuta.Det är som om människan saknar förmåga att tänka självständigt.
Jag har ingenting emot exmannen och vi kommer bra överens men det känns jobbigt att han ständigt dyker upp som gubben i lådan i mitt och sambons liv mer eller mindre varje dag. Alltid via telefon och det verkar omöjligt att ta saker via meddelanden.
Är det verkligen rimligt att ex kommunicerar såhär mycket när det finns barn med i bilden? Jag förstår om det handlar om större saker men om helt vardagliga ting? Någon gång behöver man klippa navelsträngen kan jag tycka.
Det är handlar inte om svartsjuka. Både sambons ex och sambon har gått vidare utan det handlar om att exmannen är oförmögen till att fatta egna beslut och ?stör? mitt och sambons förhållande.