Vad tror du om kvinnans ställning här?
Två saker hände nyligen som fick mig att fundera på om hon inte är det minsta betydelsefull för personerna i hennes närhet.
Den första situationen var när hon körde bil på Nyårsafton och dom fastnade i en kö mitt i natten. En man i bilen bredvid börjar skrika och gapa på henne och attackerar henne rejält verbalt och hon försöker försvara sig själv mot denna man som verkar ha tappat det helt.
Det sitter tre män i kvinnans bil, varav en av männen är hennes egen man, och två kvinnor. Ingen i bilen försöker hjälpa henne mot den här mannen eller säger till mannen att sluta skälla ut henne utan alla sitter tysta. Jag vill påpeka att hon inte gjorde något fel utan mannen var bara galen uppenbarligen.
Hur kan fem personer bara låta henne bli attackerad av en främmande man?
Den andra situationen är när kvinnan, hennes man och deras familjer skulle gå ut och äta men hon blir jättesjuk och kan inte följa med. Men det är inte så att dom ändrar dag trots att det är vidöppet för alla att gå en annan dag utan dom går tillsammans och lämnar henne hemma. Är det för mycket begärt att tycka att dom bara kunde ha ändrat dag tills när hon också kan gå? Lämnar man en person hemma när det går att ändra dag utan problem?