• Elisand

BIM Februari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2026! 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varann! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i februari ❤️
  • Svar på tråden BIM Februari 2026
  • Elisand

Hej!
    Vi har försökt länge nu för första barnet, men kämpar på <3 Håller på med fertilitetsutredning men fortsätter under tiden förstås. Förra cykeln var första som jag inte trackade nånting alls och jag har bestämt mig för att fortsätta sålänge utredningen pågår för det hjälper att hålla sig flytande. Men känner min kropp såpass väl vid det här laget att jag i princip vet ändå när jag har ägglossning. 
    Hoppas såklart på ett plus, trots att det känns lite omöjligt just nu.

BIM:
    4/2 - Elisand

• Anonym (Elen)
    Elisand skrev 2026-01-08 20:28:34 följande:

Hej!
    Vi har försökt länge nu för första barnet, men kämpar på <3 Håller på med fertilitetsutredning men fortsätter under tiden förstås. Förra cykeln var första som jag inte trackade nånting alls och jag har bestämt mig för att fortsätta sålänge utredningen pågår för det hjälper att hålla sig flytande. Men känner min kropp såpass väl vid det här laget att jag i princip vet ändå när jag har ägglossning. 
    Hoppas såklart på ett plus, trots att det känns lite omöjligt just nu.

BIM:
    4/2 - Elisand

Har inte flyttat över hit ännu, är fortfarande kvar i januari gruppen men kände igen mig så mycket i dig❤️

Jag o min sambo har oxå försökt länge för första barnet och har genomfört en fertilitetsutredning genom landstinge. Gör ni oxå de där eller är de privat? Hur långt har ni kommit? 

Vi har fått remiss skickad för vidare behandling som tex ivf, tycker allting tar så lång tid 😔 men är väl de man får som inte gått privat antar jag 

Håller såklart tummarna för dig att ditt plus kommer nu❤️

• Elisand
    Anonym (Elen) skrev 2026-01-08 22:10:24 följande:

Har inte flyttat över hit ännu, är fortfarande kvar i januari gruppen men kände igen mig så mycket i dig❤️

Jag o min sambo har oxå försökt länge för första barnet och har genomfört en fertilitetsutredning genom landstinge. Gör ni oxå de där eller är de privat? Hur långt har ni kommit? 

Vi har fått remiss skickad för vidare behandling som tex ivf, tycker allting tar så lång tid 😔 men är väl de man får som inte gått privat antar jag 

Håller såklart tummarna för dig att ditt plus kommer nu❤️

Vi går inte privat! Dock blivit remitterade till en annan region pga för långa vårdköer där vi bor. Vi har bara varit på första besöket, fått information och tagit blodprov. De sa när vi var där att vi skulle få ny tid i slutet på januari för spermaprov och spolning för mig, men inte hört något ännu. Sett i journalen att mina blodprover ser bra ut iaf.
    Kom man fram till något i er utredning? ❤️ 

All denna väntan alltså, styrkakramar till dig🙏🏻 Vi funderade på att gå privat, men valde sen ?långa? vägen ändå. Men väntan och all ovisshet är värst. Hoppas du slipper hoppa över hit utan får ditt plus i januari. ❤️
  • Anonym (Elen)
    Elisand skrev 2026-01-08 22:20:45 följande:
    Vi går inte privat! Dock blivit remitterade till en annan region pga för långa vårdköer där vi bor. Vi har bara varit på första besöket, fått information och tagit blodprov. De sa när vi var där att vi skulle få ny tid i slutet på januari för spermaprov och spolning för mig, men inte hört något ännu. Sett i journalen att mina blodprover ser bra ut iaf.
    Kom man fram till något i er utredning? ❤️ 

All denna väntan alltså, styrkakramar till dig🙏🏻 Vi funderade på att gå privat, men valde sen ?långa? vägen ändå. Men väntan och all ovisshet är värst. Hoppas du slipper hoppa över hit utan får ditt plus i januari. ❤️

Okej, är de långa köer hos er? Skönt att ditt blodprov ser bra ut iaf ❤️ ja min sambo lämnade oxå två spermierprov med 4 veckors mellanrum och det såg bra ut. Gjorde ultraljud på mig och även spolning, såg bra ut och hade inget blockerande. Med det sagt så hitta man ingen förklaring och därför remiss till ivf / assisterande befruktning ❤️ 

Ja det är tufft och stundtals väldigt kämpigt, har bara oro att jag inte kan bli gravid elelr att vi aldrig kommer uppnå vår dröm om biologiska barn. Men vet att vi inte är ensamma 💔
    Hoppas ni får mer svar på er utredning och att det går vägen för er 🥰

• Heeeeeeeeeeeej

Hej! 

Vi ska försöka med bebis nr 3. Vet inte hur det kommer gå då min mens är oregelbunden och kommer 3-4 dagar. Och jag har bara en äggledare? men vi får se. 

Detta är försök ett och jag ska ha BIM 8 februari men det kan blir flera dagar senare då jag har oregelbunden mens.

Stort lycka till alla! ❤️

BIM:
    4/2 - Elisand
    8/2 Heeeeeeeeej 

• llullish

Halloj!

Hoppar in här från januarigruppen. Nu blir det tredje försöket.
    Har en dotter som fyller 12 i februari.

Har varit väldigt naiv och trott att jag skulle bli gravid jättesnabbt då jag blev det med dottern. Men har blivit lite mer ödmjuk och realistisk nu. Fyller ändå 35 i år.

Lycka till allihopa ♥️ 

BIM:
    4/2 - Elisand
    4/2 - llullish
    8/2 Heeeeeeeeej 

• Anonym (Nemi)

Hej! Detta blir fjärde försöket för första barnet. Vi kollar med ägglossningstest och försöker pricka med har inte blivit något än för oss ändå. Har oftast regelbunden cykel men som varit lite svajig på sistone mest troligt pga stress. Vet att vi inte försökt så länge än men oron kryper ändå lite fram att det skulle finnas något som orsakar att det inte går för oss. Men hoppas på att detta kan vara vår månad. Håller tummarna för oss alla! ❤️

BIM:
    4/2 - Elisand
    4/2 - llullish
    8/2 - Heeeeeeeeej
    11/2 - Nemi

Svar på tråden BIM Februari 2026