Hjälp mig med prydnadskuddar
Detta med prydnadskuddar är så svårt tycker jag. Hur många ska man ha? Hur ska man placera dom? Vad ska dom ha för färg? Eller behöver jag ens några? Skickar med en bild.

Detta med prydnadskuddar är så svårt tycker jag. Hur många ska man ha? Hur ska man placera dom? Vad ska dom ha för färg? Eller behöver jag ens några? Skickar med en bild.

En gardin till fönstret bakom soffan tror jag skulle göra mycket.
Jag köpte nya gardiner och Kuddfodral i färg (rost)
Tror ni detta kan funka?

Om du tycker om jordnära färger så var de där fina! Färgerna på blommorna ser också ut att passa bra om du vill ha lite mer färg. Alltså vit, rosa och vinröd. Det kan också se hemtrevligt ut att blanda lite olika former och material på kuddarna, plus att några kan vara mönstrade och andra omönstrade 🤩
Tror ni detta kan funka?

Eftersom ditt vardagsrum är så grått/färglöst, så skulle jag satsa på några kuddar som är riktiga färgklickar! Alltså starka, bjärta färger och gärna sprakande mönster i rött, gult, orange, blått, grönt o.s.v.. Sedan vad du gillar för mönster vet ju inte jag (har bara läst TS), men jag skulle ta något folkloristiskt... men det kan ju lika gärna vara något orientaliskt. Hur eller hur, så behöver din soffa färg, rörelse och liv - att det HÄNDER något!
Orientaliskt mönster:

Folkloristiskt mönster:

www.svenskttenn.se har en kudde under temat "Under samma himmel" som går i guld/brunt och som skulle passa perfekt till den bruna soffan. Du får dock öppna plånboken, 2.000.- Å andra sidan är dessa kuddar klassiska och alla som begriper något av inredning känner till kvalitén. 2 borde du ha och möjligtvis några andra med liknande färgtoner. Du skulle även ha någon av Svenskt Tenns andra, elefantmotiven, en i rött och en i svart.
Tror ni detta kan funka?
Tror ni detta kan funka?
En fråga.
Jag tänkte köpa 2 plädar i färgen blått. Och jag tänkte matcha detta med att köpa nya krukor till fönstret i blått. Och även dekorera soffbordet med en blå vas och blåa ljusstakar.
Kan det funka tro?
En fråga.
Jag tänkte köpa 2 plädar i färgen blått. Och jag tänkte matcha detta med att köpa nya krukor till fönstret i blått. Och även dekorera soffbordet med en blå vas och blåa ljusstakar.
Kan det funka tro?
En fråga.
Kan det funka tro?
En fråga.
Kan det funka tro?