• Anonym (B Axén)

Frisyr nertill?

Som rubriken lyder, vad har ni för frilla nertill, både män och kvinnor - och för vems skull, eran egen eller för att behaga eran partner..?

• Svar på tråden Frisyr nertill?
  • Sungam75

Är man. 
    Rakar pungen nästa varje gång jag duscha hemma. 
    Sen så försöker jag få bort det mesta håret mellan skinkorna.
    Sen så blir det hårtrimmer ovanför kuk. Ca 5 mm.
    Frun kör helrakat. Hon brukar waxa några gånger per år.
    Det brukar vara lite hår kvar i veck som hon inte kommer åt med hyvel. Men det gör inte mig något. 
    Ibland så spara hon en liten tofs. Den brukar jag nafsa och dra i när jag är nere på henne. 

• Anonym (Orka)

Är det inte svårt att raka pung? Om huden är väldigt rynkig, är det lätt hänt att man skär sig? Eller om huden är väldigt slapp och påsig, får man hela tiden försöka strama huden lite för att kunna raka? 

• Anonym (O)

Kvinna, gör för det mesta ingenting med håret. Rakat/ansat mig fem gånger i livet kanske. 

• Anonym (B Axén)
    Anonym (Orka) skrev 2026-01-10 13:51:05 följande:

Är det inte svårt att raka pung? Om huden är väldigt rynkig, är det lätt hänt att man skär sig? Eller om huden är väldigt slapp och påsig, får man hela tiden försöka strama huden lite för att kunna raka? 

Det kan vara lite trixande när pungen dragit ihop sig och är skrynklig. Har en trimmer som ska kunna användas till just det men jag är inte så jätteimponerad, det händer att trimmerbladet skär in vilket inte är superskönt och den rakar inte heller speciellt bra men får man bort det mesta så kan man köra med hyvel sen och liksom ta tag i påsen och tvinga ut juvelernas så huden blir slät. Riktigt skön känsla när det är lent och fint!
  • Anonym (Tor)

jag rakar mig aldrig för någon eller tjej. Håret skyddar könsorganet för det ska ha rätt temperatur och syftar till att ge komfort. Om du rakar dig har du inte rätt temperatur och könet blir svettigare och kan leda till svampinfektion.
    Smuts sköljs bort av hår och insekter har svårt att bita på huden.
    Ett friskt organ har hår för vi föddes så till människor hår skyddar oss. Men raka på ni.  

• Anonym (Kung Pung)

• Anonym (Kung Pung)

Med tjockt och bra raklödder på sprayburk och en riktigt bra hyvel med flera tvillingblad så går det bra. Jag har aldrig skurit mig. Och skulle det bli ett litet sår så läker det snabbt.

Håret ovanför roten, som jag inte rakar, ansar jag med sax så det inte ska bli för långt.
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Tor) skrev 2026-01-10 15:23:06 följande:

jag rakar mig aldrig för någon eller tjej. Håret skyddar könsorganet för det ska ha rätt temperatur och syftar till att ge komfort. Om du rakar dig har du inte rätt temperatur och könet blir svettigare och kan leda till svampinfektion.
    Smuts sköljs bort av hår och insekter har svårt att bita på huden.
    Ett friskt organ har hår för vi föddes så till människor hår skyddar oss. Men raka på ni.  

Du får naturligtvis göra som du vill med din kropp. Men det var det sämsta argumentet jag hört. Miljontals människor rakar sitt könshår och det påverkar dem inte negativt. Klarar man av att sköta grundläggande hygien så uppstår inte dessa problem. Då är man helt enkelt dålig på att hålla sig ren. Rakning är heller inget nytt fenomen och har förekommit ända sedan Antiken. Dessutom kan man säga exakt samma sak om all kroppsbehåring. Ser ingen som förfasas över att män rakar skägget eller att kvinnor rakar ben och armhålor. Så nej, gör gärna som du vill och så gör alla vi andra som vi vill. 
  • Anonym (Tor)
    Anonym (Ellen) skrev 2026-01-10 16:51:08 följande:
    Du får naturligtvis göra som du vill med din kropp. Men det var det sämsta argumentet jag hört. Miljontals människor rakar sitt könshår och det påverkar dem inte negativt. Klarar man av att sköta grundläggande hygien så uppstår inte dessa problem. Då är man helt enkelt dålig på att hålla sig ren. Rakning är heller inget nytt fenomen och har förekommit ända sedan Antiken. Dessutom kan man säga exakt samma sak om all kroppsbehåring. Ser ingen som förfasas över att män rakar skägget eller att kvinnor rakar ben och armhålor. Så nej, gör gärna som du vill och så gör alla vi andra som vi vill. 
    Vi har gått på denna jord 1 miljon år och håret har skyddat oss det är bara porren som gjort det populärt men dom lever inte ett gott liv allt kretsar runt deras öppningar och hur mycket dom kan stoppa in dom tar smärtstillande och mår väldigt dåligt inte något glamoröst liv som porrstjärna.

Allt detta skit som lotion och raklödder för stör cellerna och alla parfymer är ganska så skadliga.

Och det beror på var man bor bor du i Afrika eller djungeln eller Asien kan du få problem bor du i norr är det inte så nice att raka pung iskallt men fortsätt du att göra det.

Jag har själv märkt klipper jag eller rakar jag nu har jag stor pung och stor snopp 21x16. Då jag har rakat har pungen svettats mer och är mer varm mer slapp än tidigare. Då jag har hår kyller det bättre och är mer balans och är mycket skönare. Jag har inte gjort något annorlunda mer än att testa det.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Tor) skrev 2026-01-10 17:26:55 följande:
    Vi har gått på denna jord 1 miljon år och håret har skyddat oss det är bara porren som gjort det populärt men dom lever inte ett gott liv allt kretsar runt deras öppningar och hur mycket dom kan stoppa in dom tar smärtstillande och mår väldigt dåligt inte något glamoröst liv som porrstjärna.

Allt detta skit som lotion och raklödder för stör cellerna och alla parfymer är ganska så skadliga.

Och det beror på var man bor bor du i Afrika eller djungeln eller Asien kan du få problem bor du i norr är det inte så nice att raka pung iskallt men fortsätt du att göra det.

Jag har själv märkt klipper jag eller rakar jag nu har jag stor pung och stor snopp 21x16. Då jag har rakat har pungen svettats mer och är mer varm mer slapp än tidigare. Då jag har hår kyller det bättre och är mer balans och är mycket skönare. Jag har inte gjort något annorlunda mer än att testa det.
    Så bra att du angav måtten också - det är ju relevant i frågan ....NOT!!!
  • Anonym (Signe)

Kvinna, rakar läpparna och lite mer än bikinilinjen, ansar resten. Gör det för att de män jag haft relation med verkar föredra det, hade gärna låtit det vara kvar mer naturligt och bara ansatt på längden.

Vill inte raka av allt då jag tycker det är fult på mig och så kliar det för mkt på vulvan då (har provat många gånger).

• Anonym (Ellen)
    Anonym (Tor) skrev 2026-01-10 17:26:55 följande:

Ett mycket okunnigt inlägg, både vad gäller rakningens historia och vad gäller porrbranschen. Men lev du i den tron.
  • Anonym (Maken)

Jag rakar rent och har en kortklippt triangel ovanför, frugan tar bort allt, vi tycker båda att det blir skönare att smeka och att bli smekt på den  lena hårfria huden, jag tycker det är vackert då jag ser hennes läppar.

Svar på tråden Frisyr nertill?