Skum kiropraktor?
Jag är sedan något år återflyttad till Sverige efter många år i USA. Pga av ryggsmärtor och höftproblem har jag besökt flera olika kiropraktorer i USA, och haft god nytta av detta. Jag har alltid haft träningsbyxor och tanktop, vilket har fungerat bra. Jag var även hos en kiropraktor strax utanför Stockholm för en tid sedan, och även han var duktig. Jag hade samma typ av klädsel även där.
Men sedan jag flyttat igen, inom landet, besökte jag en ny kiropraktor i Skaraborg (vill inte säga var). Det var en manlig kiropraktor, och han propsade på att jag skulle vara nästan naken och ha endast trosor och bh. Jag vägrade givetvis, eftersom jag vet mycket väl att det inte behövs för varken undersökning eller behandling. Han acceptetade till slut att jag inte tänkte blotta mig för honom i onödan. Behandlingen utförde han bra, så där finns inget att klaga på.
Är det vanligt att manliga kiropraktorer i Sverige vill att kvinnliga patienter är nästan nakna? Eller hade jag bara oturen att träffa på en skum (om än i övrigt duktig) kiropraktor? Vad har ni andra kvinnor för erfarenhet av detta?