philly skrev 2026-01-19 11:44:04 följande:
Ok på något sätt har du i alla fall missförstått vad jag skrivit oavestt om du kan acceptera det eller inte. Jag vet inte exakt vad du var ute efter eller vad du menade med dina inlägg. Du citerade mig och svarade på mitt inlägg där jag skrev att jag tyckte det var lite konstigt varför en del män (som en del skrivit om i tråden) struntar i deras njutning, kör in den utan något förspel och innan kvinnan är redo för penetration, dvs torrpenetrering. Jag skrev ett svar om att det märks om det är för torrt, dvs den inte glider in lätt om du förstår vad jag menar och att jag då menade att man väl rimligen gör något åt det. Jag börjar undra om du trodde att jag skrev om något slags våldtäktscenario, kanske oaktsam våldtäkt eller så och att jag skulle ha menat att med att göra något åt det var att ta lite glidmedel och köra in den mot kvinnans vilja. Om det var så vill jag verkligen poängtera att våldtäkt abslolut inte är ok och det tror jag de allra flesta håller med om. Det är inte något vi ens behöver diskutera ok? Det kan t ex vara så att en man och en kvinna bestämmer sig för att ha sex med varandra och båda alltså vill ha sex. Jag upprepar båda vill ha sex med varandra. Då kan det fortfarande vara så att mannen är egoistisk och bara vill köra in den utan förspel innan kvinnan är redo för penetration (jag upprepar hon vill ha sex, men kan fortfarande behöva någon förm av förspel för att bli redo för penetration). Det var detta jag menade att jag tycker mannen då borde märkt att det blir svårt att få in den och då kan göra något åt saken, dvs t ex ha förspel med kvinnan. Det kan vara kramar, smek, kyssar, oralsex t ex och detta kan göra att kvinnan blir redo för penetration och det blir då inte torrpenetrering. Varför du började skriva om fejk och att glidmedel kan behövas även fast kvinnan vill ha sex vet jag inte.
Inte någonstans har jag skrivit att otilläcklig lubriaktion eller behov att glidmeden är tecken på att kvinnan fejkar och inte vill ha sex, det var en tolkning du gjorde och jag fattade inte vad du menade med dina inlägg eller exakt vad du missförstod, bara att vi pratade om olika saker.
Fast det skrev du väl visst? Jag frågade dig hur männen ska veta att kvinnorna fejkar att de vill ha sex, ditt svar var att man känner att det är för torrt.
Anonym (m) skrev 2026-01-17 21:20:18 följande:
Men hur ska männen veta det då? Var därför jag frågade varför kvinnorna gör så här och fejkar, varför säger de inte aj det gör ont?
philly skrev 2026-01-17 21:38:49 följande:
Är det för torrt känns det ju direkt (svårt att få in den) och då gör man väl något åt saken tänker jag och oavsett kan man väl tycka att det är grundläggande sexualkunskap att veta att kvinnan behöver vara redo (våt) för att samlag ska kunna genomföras. Var mest lite förundrad över hur männen tänker som inte alls bryr sig om hur det känns för den de har sex med.