• Anonym (Velig)

Tjatsex

Jag har varit tillsammans med min sambo i 3 år, han har fått mig att komma 4 gånger. Detta beror inte på att han är dålig eller att jag har svårt för att komma, han orkar helt enkelt inte anstränga sig för min skull. Varje gång vi har sex ser det ut på samma sätt, vi hånglar lite sen spottar han på mig och trycker in den. Jag har sagt att jag kan tycka det gör ont men han säger att han tycker det är skönast när jag är ?lite torr och sträv?. Någon gång har jag satt lite olja innan men det gillar han inte, det blir för ?blött?. Detta har gjort att jag helt enkelt inte är så sugen längre, jag fixar det hellre själv när han somnat.
    och då kommer som rubriken lyder - tjatet. 

Han kan fråga om jag vill ligga och när jag säger nej så är det ?snälla?, ?bara lite?, ?det går fort?, ?får jag bara föra in toppen?, ?jag får så ont i pungen?.. ham brukar också dra fram den (tex när jag sitter i soffan och ser på tv) och helt enkelt trycka den i ansiktet på mig och vägrar ta bort den innan jag har ?smakat lite?.. det brukar leda till att jag gör det även om jag inte vill för jag vill inte att barnen ska komma in och se den ( han bryr sig inte om sånt). Jag kan också tycka det är jobbigt att han tafsar på mig, istället för att ge mig en kram så klämmer han mig på rumpan, kramar mina bröst eller helt enkelt håller i mig och juckar mot mig.. han har också är gång hållit fast mig och stoppat in fingrarna i mitt anus. När jag sa att det inte var ok så rättfärdigade han det med ett ?men du gillar ju analsex?. Jag vet inte vad jag ska göra för han är fin på så många sätt men detta har börjat stå mig upp i halsen. Är det fler som har det såhär? Är det vanligt? Jag tänker att ingen är perfekt, ingen kan ha allt jag önskar men ibland känns han bara så ego. Vad ska jag göra? Jag har pratat med honom och sagt vad jag känner och vad jag vill att han ska göra för mig i sängkammaren men inget händer. Annars är han väldigt omtänksam och fin med barnen, hjälper till hemma och ger mig många komplimange..

• Svar på tråden Tjatsex
  • Anonym (Velig)
    nihka skrev 2026-01-14 16:50:30 följande:
    Jag förstår absolut att det är genant att prata om. Det var därför jag föreslog en hotline där du kan vara anonym. Det kanske till och med skulle kunna hjälpa dig att berätta för din terapeut. Jag kan garantera att oavsett vem av dem du berättar för kommer de att backa dig till 100% och därmed stärka dig!
    Jag är bara orolig att hon har anmälningsplikt och kommer tycka att detta är övergrepp och vilja anmäla honom. Det vill inte jag..
  • nihka
    Anonym (Velig) skrev 2026-01-14 17:47:23 följande:
    Jag är bara orolig att hon har anmälningsplikt och kommer tycka att detta är övergrepp och vilja anmäla honom. Det vill inte jag..
    Hon behöver inte känna till allt. En massa han har gjort står väl i stort sett för samma sak. Välj ut några saker som att han torrknullar dig. Berätta om det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (m)
    Anonym (Velig) skrev 2026-01-14 17:47:23 följande:
    Brott för ett års fängelse eller mer och då möjlighet att bryta tystnadsplikten, men kanske inte skyldighet.
  • molly50
    Anonym (Velig) skrev 2026-01-14 15:30:33 följande:
    Fast är jag inte skyldig honom en chans? Vi har barn ihop. Men jag håller med om att det inte är en bra relation..
    Nej,det tycker jag inte. Däremot så är du skyldig dina barn att visa hur en sund relation ska vara.
    Även om de inte vet vad som händer i sovrummet och hur han behandlar dig så kan de ändå märka det på dig. Barn är inte dumma.
    Och då tycker jag du ska fråga dig om det är så du vill att dina barn ska växa upp,och lära sig att det är så en kvinna ska behandlas?
    Och tycker du inte att du har gett honom tillräckligt många chanser att skärpa till sig genom att säga nej,utan att han lyssnar?
    Hur många chanser ska han få?
    Jag ser också att du är rädd för att inte lyckas träffa en bra man. Men hur ska du kunna få veta det om du inte ger det en chans?
    Du är faktiskt skyldig dig själv att vara snäll mot dig själv och ge dig själv en chans att må bra också.
    Du förtjänar bättre än så här. Även om det innebär att du får leva som singel ett tag.
    Men det är väl ändå bättre än att leva med någon som utsätter dig för övergrepp?
    Du kanske rentav ska visa honom den här tråden så han får se vad andra tycker? Kanske trillar polletten ner då.
  • molly50
    molly50 skrev 2026-01-14 18:35:07 följande:
    Nej,det tycker jag inte. Däremot så är du skyldig dina barn att visa hur en sund relation ska vara.
    Även om de inte vet vad som händer i sovrummet och hur han behandlar dig så kan de ändå märka det på dig. Barn är inte dumma.
    Och då tycker jag du ska fråga dig om det är så du vill att dina barn ska växa upp,och lära sig att det är så en kvinna ska behandlas?
    Och tycker du inte att du har gett honom tillräckligt många chanser att skärpa till sig genom att säga nej,utan att han lyssnar?
    Jag ser också att du är rädd för att inte lyckas träffa en bra man. Men hur ska du kunna få veta det om du inte ger det en chans?
    Du är faktiskt skyldig dig själv att vara snäll mot dig själv och ge dig själv en chans att må bra också.
    Du förtjänar bättre än så här. Även om det innebär att du får leva som singel ett tag.
    Men det är väl ändå bättre än att leva med någon som utsätter dig för övergrepp?
    Du kanske rentav ska visa honom den här tråden så han får se vad andra tycker? Kanske trillar polletten ner då.
    Tillägg: Du har också skrivit att din sambo inte bryr sig om ifall barnen skulle se hur han beter sig mot dig.
    Så det är kanske bara en tidsfråga innan de får se honom stå med sin kuk i ansiktet på dig. För din egen och för barnens skull. Låt det inte gå så långt.
  • molly50
    Anonym (Velig) skrev 2026-01-14 15:46:06 följande:
    Tack för dina ord! Att skriva här och få input har hjälpt mig att se hur det faktiskt ser ut och jag känner att bollen är i rullning. Jag är ännu inte beredd att ta det steget men det känns närmare nu. Jag oroar mig för hur han skulle ta det, han säger ofta att om han inte hade mig skulle han ta sitt liv. Jag vet att det inte är mitt ansvar, men ändå.
    Jag vill såklart uppfostra mina barn till fina människor. Det oroar mig också att vårt barn i så fall skulle vara varannan vecka hos honom, till det finns det andra orsaker än detta med sexet..
    Även om han skulle ta sitt liv så är det inte ditt fel eller ditt ansvar. Det ska du komma ihåg.
    Jag har också ett ex som hotade med att ta sitt liv när jag gjorde slut. Och han lever fortfarande,mer än 30 år senare.
    Och om din sambo beter sig så här och utsätter dig för övergrepp och utan att ta hänsyn till att barnen kan se det så ser det inte så bra ut för honom i en eventuell vårdnadstvist.
    Om han är kapabel till att bete sig så här så finns det ju inget som säger att han inte skulle göra samma sak mot en annan kvinna eller att barnen skulle råka se det.
  • molly50
    Anonym (Velig) skrev 2026-01-14 16:04:51 följande:

Jag måste ta lite tid att fundera över allt det här. Jag vill inte nöja mig, jag förtjänar bättre och även fast jag vet det så är det svår. det känns som att ett steg är att berätta om det och det har jag gjort här och till min bästa vän.
    Självkänsla är en vansklig sak att bygga upp, jag har försökt i hela mitt liv..

Och vad säger din vän om det här?

Och om du vänder på saken. Om det hade varit din vän som hade berättat att hon blev behandlad på det här sättet,vilket råd hade du gett henne då?
    Om det är att lämna så följ det rådet själv också. Även om det är svårt.
    Du och barnen förtjänar bättre. Kom ihåg det.
  • molly50
    Anonym (Velig) skrev 2026-01-14 16:22:59 följande:

Han är fin och omtänksam, också. Som de flesta andra har han många egenskape, både bra och dåliga.
    Han har alltid fått mig att känna mig trygg och älskad men nu senaste månaderna har det framkommit att han inte är ärlig mot mig. Sexet har alltid varit på detta sätt men som jag skrev innan så har jag normaliserat det, tänkt att det är vanligt att sexet inte helt klaffar. 

jag vet det, och det är bra men snart blir barnet större och kommer vara där mer. Men jag vet att jag inte ska stanna för barnens skull. Hellre en lycklig ensam mamma än en olycklig mamma som stannat kvar.

Anledningen till att han försöker få dig att känna dig trygg och älskad är ju för att få dig att stanna kvar så han kan fortsätta bete sig som ett rövhål. Inte för att han älskar dig.
    Det låter kanske hårt. Men det är så sådana typer fungerar.
  • Anonym (Velig)
    molly50 skrev 2026-01-14 18:35:07 följande:
    Jag tror mina barn tycker mycket om honom och skulle bli ledsna och inte förstå om vi separerade.
    ja, han kanske har fått tillräckligt många chanser men en del av mig hoppas på att det ska bli bättre.
    det har du rätt i, det kan jag inte veta men det känns svårt att träffa någon ny. Frågan jag ställer mig är ?skulle jag vara lyckligare utan honom??.. och jag vet inte vad svaret på det är.
  • Anonym (Velig)
    molly50 skrev 2026-01-14 18:51:25 följande:
    Och vad säger din vän om det här?

Och om du vänder på saken. Om det hade varit din vän som hade berättat att hon blev behandlad på det här sättet,vilket råd hade du gett henne då?
    Om det är att lämna så följ det rådet själv också. Även om det är svårt.
    Du och barnen förtjänar bättre. Kom ihåg det.
    Hon tycker såklart att jag ska lämna honom och det är också det jag skulle råda henne att göra ifall det gällde henne.
  • Anonym (Velig)
    molly50 skrev 2026-01-14 19:01:05 följande:
    Anledningen till att han försöker få dig att känna dig trygg och älskad är ju för att få dig att stanna kvar så han kan fortsätta bete sig som ett rövhål. Inte för att han älskar dig.
    Det låter kanske hårt. Men det är så sådana typer fungerar.
    Det kanske är sant, det kan jag ju inte veta..
  • molly50
    Anonym (Velig) skrev 2026-01-14 21:28:14 följande:
    Jag tror mina barn tycker mycket om honom och skulle bli ledsna och inte förstå om vi separerade.
    ja, han kanske har fått tillräckligt många chanser men en del av mig hoppas på att det ska bli bättre.
    det har du rätt i, det kan jag inte veta men det känns svårt att träffa någon ny. Frågan jag ställer mig är ?skulle jag vara lyckligare utan honom??.. och jag vet inte vad svaret på det är.
    Men om de skulle få se honom stå med sin kuk i ditt ansikte,hur tror du att de skulle reagera då? Eller råka se när han stoppar sina fingrar i din rumpa?
    Jag har väldigt svårt att se att en man som är kapabel till att göra sådana saker och inte förstår eller respekterar ett nej kan förändra sig. Tyvärr!
    Han måste själv inse sina problem och själv vilja söka hjälp för det.

Du kanske inte skulle bli lyckligare på en gång. Men i längden så tror jag faktiskt att du skulle bli det.
    Och jag tror att du behöver det för att hitta dig själv. Du ska inte hänga upp dig på en annan människa.
    Tycker du inte själv att du förtjänar bättre än så här?
  • molly50
    Anonym (Velig) skrev 2026-01-14 21:29:49 följande:
    Hon tycker såklart att jag ska lämna honom och det är också det jag skulle råda henne att göra ifall det gällde henne.
    Då tycker jag du ska följa dina egna råd.
    Jag vet att det är svårt. Men det här är för dina barns skull också.
    Anonym (Velig) skrev 2026-01-14 21:31:20 följande:
    Det kanske är sant, det kan jag ju inte veta..
    Men troligtvis så är det så.  Jag menar inte att låta hård. Jag tycker bara att du och dina barn förtjänar bättre.
  • Anonym (Velig)
    molly50 skrev 2026-01-14 21:57:29 följande:
    Men om de skulle få se honom stå med sin kuk i ditt ansikte,hur tror du att de skulle reagera då? Eller råka se när han stoppar sina fingrar i din rumpa?
    Jag har väldigt svårt att se att en man som är kapabel till att göra sådana saker och inte förstår eller respekterar ett nej kan förändra sig. Tyvärr!
    Han måste själv inse sina problem och själv vilja söka hjälp för det.

Du kanske inte skulle bli lyckligare på en gång. Men i längden så tror jag faktiskt att du skulle bli det.
    Och jag tror att du behöver det för att hitta dig själv. Du ska inte hänga upp dig på en annan människa.
    Tycker du inte själv att du förtjänar bättre än så här?
    Ja det vill jag ju såklart inte ska hända! Det skulle kännas otroligt jobbigt och elakt mot dem, de ska inte behöva se hans kön över huvud taget.

jag tror inte jag har varit tillräckligt tydlig med honom hur jag känner kring detta men en del av mig tycker också att det borde han ju fatta, han är ju inte dum i huvudet.

jo, jag tycker jag förtjänar bättre, frågan är bara om jag kan få det bättre, oavsett om jag förtjänar det eller ej.
  • philly
    Anonym (Velig) skrev 2026-01-14 22:04:35 följande:
    Ja det vill jag ju såklart inte ska hända! Det skulle kännas otroligt jobbigt och elakt mot dem, de ska inte behöva se hans kön över huvud taget.

jag tror inte jag har varit tillräckligt tydlig med honom hur jag känner kring detta men en del av mig tycker också att det borde han ju fatta, han är ju inte dum i huvudet.

jo, jag tycker jag förtjänar bättre, frågan är bara om jag kan få det bättre, oavsett om jag förtjänar det eller ej.
    Han borde verkligen fatta att det inte är ok att bete sig som du beskriver. Intrycket jag får är att hans främsta eller kanske ända kunskapskälla till sex är porr, men även om man har sett mycket porr där tjejerna tar emot i alla hål, blir dubbelmackade, gangbangade, knappt får något oralsex medan mannen får massor, killen bara spottar på henne och trycker in den som att hon skulle vara tillräckligt våt och redo att ta emot (vilket du beskriver att han gör) etc så fattar man väl att hans beteende inte är ok. Att du säger nej när han vill ligga är inte konstigt så som han vill att sexet ska gå till. Det borde heller inte vara någon ansträngning for honom att stimulera dig så att det känns skönt för dig utan snarare något han borde vilja göra. Tror han att enda sättet för en kvinna att njuta av sex och få orgasm är att bli penetrerad? 
Svar på tråden Tjatsex