• Anonym (Tina)

Kåt! Är det fel att tillfredsställa sig själv?

även om man är i ett förhållande? 

vad tycker ni?

• Svar på tråden Kåt! Är det fel att tillfredsställa sig själv?
  • Man 78
    Anonym (.) skrev 2026-01-15 19:00:49 följande:
    Tänkte mer att ska fråga om det är ok om man är osäker, TS undra ju om det är ok därför skrev jag som jag gjorde att det kan bara partnern svara på 
    Då hänger jag med, tackar för förtydligandet. 
  • Anonym (Mohammed)

Nä. Jag runkar glatt kuken min flera gånger i veckan.

• Anonym (Ibrahim)
    Anonym (Mohammed) skrev 2026-01-15 19:13:27 följande:

Nä. Jag runkar glatt kuken min flera gånger i veckan.

Samma här min broder!
  • Core
    Anonym (Dennic) skrev 2026-01-15 18:03:59 följande:

Är väl upp till var och en att ha sina värderingar. Jag vill inte vara med en runktomte iallafall. Hade även varit öppen med detta, innan en ev. relation. Jag sparar min sexuella energi åt min partner, där jag tycker att den hör hemma. Onani har aldrig varit intressant för mig. Förväntar mig en likartad inställning hos den som blir ens partner. 

Problemet ut mitt perspektiv är när dina värderingar drabbar en partner. Visst, är du helt transparent från första dejten med att det råder onaniförbud i ett förhållande med dig så har den personen valet att skita i gå vidare med sitt liv och sina värderingar.

Men jag misstänker att det är som med alla andra som ska in med sitt ägandeskap i en relation, att såna sidor sakta uppenbaras i form av surande, svartsjuka, smygande kontroll etc.

Jag är ingen hobbyrunkare själv, men tanken har inte ens slagit mig att ifrågasätta hur min partner gör med den saken, det ju för fan var och ens ensak. Ditt problem är förmodligen att du har skör maskulinitet, hos vissa är det en farlig ingrediens, men inte hos alla ska jag också påpeka.

• Anonym (.)
    Core skrev 2026-01-16 09:19:31 följande:

Problemet ut mitt perspektiv är när dina värderingar drabbar en partner. Visst, är du helt transparent från första dejten med att det råder onaniförbud i ett förhållande med dig så har den personen valet att skita i gå vidare med sitt liv och sina värderingar.

Men jag misstänker att det är som med alla andra som ska in med sitt ägandeskap i en relation, att såna sidor sakta uppenbaras i form av surande, svartsjuka, smygande kontroll etc.

Jag är ingen hobbyrunkare själv, men tanken har inte ens slagit mig att ifrågasätta hur min partner gör med den saken, det ju för fan var och ens ensak. Ditt problem är förmodligen att du har skör maskulinitet, hos vissa är det en farlig ingrediens, men inte hos alla ska jag också påpeka.

Skör maskulinitet? Personen är väl en kvinna? "Jag vill inte vara med en runktomte". Kan visserligen gilla män ändå men jag tror det är en kvinna på sättet att skriva.
  • Core
    Anonym (.) skrev 2026-01-16 10:51:54 följande:
    Skör maskulinitet? Personen är väl en kvinna? "Jag vill inte vara med en runktomte". Kan visserligen gilla män ändå men jag tror det är en kvinna på sättet att skriva.
    Ah jag förstår nu, läste för snabbt, du har rätt. Men ingen skillnad i mitt svar ändå, förutom pronomen 😆
  • Core

I det fallet om man ska spegla mitt svar på en kvinna tror jag däremot inte att det handlar om skör femininet, snarare då uppblåst.

Intressant när jag reflekterar över det, varför jag inte kan komma fram till att det är skörhet när det gäller en kvinna, utan motsatsen

Säg gärna ifrån om jag har fel, tat gärna en diskussion 😈

• Anonym (Fina)
    Anonym (Tina) skrev 2026-01-14 21:42:51 följande:

även om man är i ett förhållande? 

vad tycker ni?

Det är fel att inte tillfredsställa sej själv. 
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Dennic) skrev 2026-01-15 18:16:59 följande:
    Man behöver inte vara lagom med sin partner. Tvärtom, om man sparar all sin sexuella energi till den man älskar så blir resultatet så mycket starkare, än om man ägnar sig åt egoakter och spiller sina vätskor till ingen nytta.
    Kan man spara sexuell energi? Som i ett batteri?

I skolan fick vi gnida en ebonitstav med ett kattskinn, och då alstrades statisk elektricitet som vi sen kunde ladda ur med en gnista. Jag tror att det är likadant med kuken. Gnid så skapar det energi.
  • Dardi007skane

Hej . Det är inget fel att tillfredsställa oavsett att man är i förhållande . Det är din egen kropp så ingen kan stoppa dig :)

Jag är i förhållande och trots vi har ett bra sexliv vi brukar båda onanera vid tillfälle , något som gör att sexet blir ännu bättre :) 

• Anonym (Dennic)
    Core skrev 2026-01-16 09:19:31 följande:

Löjligt och bara fördomsfull goja från en egofokuserad typ som du. Det handlar inte vare sig förbud, skörhet eller svartsjuka utan om värderingar såklart. Och jag hade gjort det klart redan på en dejtingsajt hur jag ser på sex och mina egna värderingar kring detta. Självklart skulle jag enbart dejta någon med precis samma synsätt som en själv. Då behöver man inte fundera på saken ens. 
  • Anonym (Dennic)
    KimLinnefeldt skrev 2026-01-16 15:28:55 följande:
    Kan man spara sexuell energi? Som i ett batteri?

I skolan fick vi gnida en ebonitstav med ett kattskinn, och då alstrades statisk elektricitet som vi sen kunde ladda ur med en gnista. Jag tror att det är likadant med kuken. Gnid så skapar det energi.
    Hyggligt korkat att jämföra människors energi med ett batteri??? Facepalmen kan nog inte bli stor nog att rymmas i detta inlägg därav. 
Svar på tråden Kåt! Är det fel att tillfredsställa sig själv?