• Anonym (Tina)

Kåt! Är det fel att tillfredsställa sig själv?

Kåt! Är det fel att tillfredsställa sig själv?

även om man är i ett förhållande? 

vad tycker ni?

• Svar på tråden Kåt! Är det fel att tillfredsställa sig själv?
  • Anonym (Tant Bjärta)
    Anonym (Husfrun) skrev 2026-01-15 15:03:46 följande:

Ja du Tant Bjärta, jag tycker att det är fascinerande vilka slutsatser som kan dras faktiskt. 

Känner mig lite chockad över att onani skulle vara ett så laddat ämne och att det ens kan jämföras med otrohet. 

Jag hade nog uppenbarligen fel när jag utgick från att det är nåt nästan alla gör. 

Ja, jättemärkligt. Alla får naturligtvis ha sina egna uppfattningar men det tycks råda en slags moralisk överkänslighet...
  • Man 78
    Anonym (Tant Bjärta) skrev 2026-01-15 17:56:59 följande:
    Ja, jättemärkligt. Alla får naturligtvis ha sina egna uppfattningar men det tycks råda en slags moralisk överkänslighet...
    Det är ju tyvärr så i tråd efter tråd.............
  • Anonym (Dennic)

Är väl upp till var och en att ha sina värderingar. Jag vill inte vara med en runktomte iallafall. Hade även varit öppen med detta, innan en ev. relation. Jag sparar min sexuella energi åt min partner, där jag tycker att den hör hemma. Onani har aldrig varit intressant för mig. Förväntar mig en likartad inställning hos den som blir ens partner. 

• Man 78
    Anonym (Dennic) skrev 2026-01-15 18:03:59 följande:

Är väl upp till var och en att ha sina värderingar. Jag vill inte vara med en runktomte iallafall. Hade även varit öppen med detta, innan en ev. relation. Jag sparar min sexuella energi åt min partner, där jag tycker att den hör hemma. Onani har aldrig varit intressant för mig. Förväntar mig en likartad inställning hos den som blir ens partner. 

Det är absolut upp till var och en såklart och är du öppen med att det är en deal breaker redan innan så är det ju bara att köra på men måste vara svårt att hitta någon som ställer upp på de premisserna skulle jag säga. 
  • Anonym (Dennic)
    Man 78 skrev 2026-01-15 18:06:28 följande:
    Det är absolut upp till var och en såklart och är du öppen med att det är en deal breaker redan innan så är det ju bara att köra på men måste vara svårt att hitta någon som ställer upp på de premisserna skulle jag säga. 
    Det finns vissa grupper som har en mer blygsam och ödmjuk inställning till sex, särskilt inom vissa religiösa kretsar, och jag ser upp till såna män. Tror inte alls att det är omöjligt att få vara med en sån person.
  • Man 78
    Anonym (Dennic) skrev 2026-01-15 18:08:29 följande:
    Det finns vissa grupper som har en mer blygsam och ödmjuk inställning till sex, särskilt inom vissa religiösa kretsar, och jag ser upp till såna män. Tror inte alls att det är omöjligt att få vara med en sån person.
    Ja säger du det så är det bara att önska lycka till och kör (lagom) hårt!
  • Anonym (.)
    Man 78 skrev 2026-01-15 17:40:57 följande:
    Jag undrar om du själv tycker att man inte ska onanera i ett förhållande eller om du resonerar mer allmänt? 
    Nej för mig är det ok
  • Man 78
    Anonym (.) skrev 2026-01-15 18:14:27 följande:
    Nej för mig är det ok
    Men du tycker att man ska berätta att man gör det?
  • Anonym (Dennic)
    Man 78 skrev 2026-01-15 18:09:35 följande:
    Ja säger du det så är det bara att önska lycka till och kör (lagom) hårt!
    Man behöver inte vara lagom med sin partner. Tvärtom, om man sparar all sin sexuella energi till den man älskar så blir resultatet så mycket starkare, än om man ägnar sig åt egoakter och spiller sina vätskor till ingen nytta.
  • Anonym (.)
    Man 78 skrev 2026-01-15 18:15:44 följande:
    Men du tycker att man ska berätta att man gör det?
    Tänkte mer att ska fråga om det är ok om man är osäker, TS undra ju om det är ok därför skrev jag som jag gjorde att det kan bara partnern svara på 
  • Man 78
    Anonym (.) skrev 2026-01-15 19:00:49 följande:
    Tänkte mer att ska fråga om det är ok om man är osäker, TS undra ju om det är ok därför skrev jag som jag gjorde att det kan bara partnern svara på 
    Då hänger jag med, tackar för förtydligandet. 
  • Anonym (Mohammed)

Nä. Jag runkar glatt kuken min flera gånger i veckan.

• Anonym (Ibrahim)
    Anonym (Mohammed) skrev 2026-01-15 19:13:27 följande:

Nä. Jag runkar glatt kuken min flera gånger i veckan.

Samma här min broder!
Svar på tråden Kåt! Är det fel att tillfredsställa sig själv?