• Anonym (Uttråkad)

Kan man leva med en ointressant person?

Har levt länge med en man som jag har märkt har blivit helt och hållet ointressant. Eller kanske har han alltid varit det men att jag inte har märkt det på samma sätt förut då jag umgicks mer med andra människor tidigare.  

Det går inte att prata med honom om nånting för han vet ju ingenting om någonting. På allvar! Han verkar även sakna logiskt tänkande och sunt förnuft. Det är som att prata med en vägg att prata med honom. 

Själv är jag en person som älskar att lära mig om allt möjligt och jag kan föra en diskussion i alla möjliga ämnen förutom kärnfysik kanske haha. 

Men på allvar kan man lämna en person för att han är ointressant? Kan kan man ju så klart men ni fattar hur jag menar. 

Han borde veta saker och kunna absorbera information för han har en sexårig universitetsutbildning och han är företagare men inte ens företagande kan han diskutera. Jag vet inte om jag kan fortsätta leva med någon så ointressant...  

• Svar på tråden Kan man leva med en ointressant person?
  • Anonym (Usch..)

Nej, tråkiga män som inte kan eller vet något och inte vill prata är det värsta som finns för mig. Har dejtat tre män som var sådär intetsägande och stela. Kan man inte prata med varandra dör ett förhållande.

• Anonym (Uttråkad)
    Anonym (Usch..) skrev 2026-01-16 17:26:54 följande:

Nej, tråkiga män som inte kan eller vet något och inte vill prata är det värsta som finns för mig. Har dejtat tre män som var sådär intetsägande och stela. Kan man inte prata med varandra dör ett förhållande.

Det känns verkligen dött och så otroligt tråkigt att jag ALDRIG kan eller vill vända mig till honom för att diskutera något för det går ju inte att prata med honom. Tur för dig att du bara dejtade och inte fastnade med någon av dom. 
  • Anonym (Jadu)

Det kommer ju inte bli bättre, fast möjligen sämre.

Jag hade rakt av släppt människan.

Klarar den en sån utbildning men är drygare än Yes så är han verkligen inte intresserad.

Kanske vill han ha nån bara som finns där när det blir veckans tömning, som en runkmaskin som ställer upp våt som torr.

Att vara tillsammans med en sån låter vidrigt.

Skaffa dig nån kul, nån med humor, social och trevlig som ser upp till dig, som vill hitta på massa kul, nån som skulle göra vad som helst för dig, nån som finns i vått och torrt oavsett vad.

• Anonym (El)

Du kan ju inte vara kvar i relationen om du inte kan prata med honom.

Har det alltid varit så svårt att diskutera med honom? Är han bara bra på sitt arbetsområde och rätt ointresserad av det mesta annat? 

Du ska ju leva många år till. Kasta inte bort ditt liv. Är du ensam efter en skilsmässa så kanske du kan prata mer med vänner och bekanta än vad du gör idag?
    Så att du får ut mer av livet oavsett om du träffar någon ny partner eller ej. 

Har han däremot "slocknat" på senare år så kan man misstänka depression, sjukdom eller demens. Och då behöver han hjälp med det. 

• Anonym (Jadu)

Har ni alltid varit ett par eller har ni haft uppbrott någon/några gånger?

Du skall ha en eloge, för han har tur som har dig och alla andra kvinnor har tur som slipper honom.

Sluta tänk på honom, han är ingen man!

• Anonym (G)

Skulle aldrig stå ut med honom! 

• Anonym (Gammelgäddan)

Jag tänker att du nog måste vara lite självupptagen om du har levt så länge med en man utan att upptäcka hur han är?

De flesta blir faktiskt också tröttare med ålder, får lite småkrämpor, och då är man inte så pigg i skallen alltid vid dagens slut.

Om du ska ge exempel på vad ni faktiskt talar om, vad blir det då? Vädret?
    Har ni barn- talar ni aldrig om dom?

• Xenia

Men hur länge har ni varit tillsammans? Har ni barn?

Vad fick dig att fastna för honom från början? Och det har helt försvunnit nu?

Jag tänker att egentligen är alla människor intressanta. Alla har genomlevt besvikelser, alla har haft drömmar som kanske inte infriats etc.

Kanske allt ligger begravt. Eller så saknar de förmågan att sätta ord på sina känslor.

Har du ens berättat något om hur du känner? Eller tänker du bara släppa bomben en dag "jag vill skiljas!"?

• Anonym (Richie)
    Anonym (Uttråkad) skrev 2026-01-16 17:24:44 följande:
    Kan man leva med en ointressant person?

Har levt länge med en man som jag har märkt har blivit helt och hållet ointressant. Eller kanske har han alltid varit det men att jag inte har märkt det på samma sätt förut då jag umgicks mer med andra människor tidigare.  

Det går inte att prata med honom om nånting för han vet ju ingenting om någonting. På allvar! Han verkar även sakna logiskt tänkande och sunt förnuft. Det är som att prata med en vägg att prata med honom. 

Själv är jag en person som älskar att lära mig om allt möjligt och jag kan föra en diskussion i alla möjliga ämnen förutom kärnfysik kanske haha. 

Men på allvar kan man lämna en person för att han är ointressant? Kan kan man ju så klart men ni fattar hur jag menar. 

Han borde veta saker och kunna absorbera information för han har en sexårig universitetsutbildning och han är företagare men inte ens företagande kan han diskutera. Jag vet inte om jag kan fortsätta leva med någon så ointressant...  

Ja, givetvis men det kräver mer av en. Eftersom man inte kan använda en sådan person för stimulans.
  • Anonym (Richie)
    Xenia skrev 2026-01-16 23:09:08 följande:

Men hur länge har ni varit tillsammans? Har ni barn?

Vad fick dig att fastna för honom från början? Och det har helt försvunnit nu?

Jag tänker att egentligen är alla människor intressanta. Alla har genomlevt besvikelser, alla har haft drömmar som kanske inte infriats etc.

Kanske allt ligger begravt. Eller så saknar de förmågan att sätta ord på sina känslor.

Har du ens berättat något om hur du känner? Eller tänker du bara släppa bomben en dag "jag vill skiljas!"?

Alla människor är intressanta men vissa har inte förmågan att verbalt uttrycka sig. Då blir personen ifråga mindre intressant för andra. 
Svar på tråden Kan man leva med en ointressant person?