Anonym (Vilja) skrev 2026-01-17 07:44:27 följande:
Vad är detta? Separationssex
Hej!
Förra veckan bestämde sig min man äntligen för att han vill skiljas efter en lång svår höst med velande. Jag kände mig lättad! Jag har varit som en gisslan känns det då jag inte har velat separera. Min gräns var också nådd. Jag var glad efter beslutet.
Dagen efter har vi världens sex. Och morgonen därpå. ?
Vad fan? Är det en slags bearbetning? Är det ånger? Jag förstår inte riktigt mer än att jag vill Och att det känns bra.
Min dåvarande fästmö och jag separerade 2006. Det var på hennes initiativ, men även jag hade en längre tid varit tveksam till om vi hade något hållbart att bygga vidare på. Så uppbrottet i sig var inget dramatiskt även det kändes tungt som det brukar kännas när något man har investerat mycket känslor i tar slut. Men vi har varit goda vänner sedan dess.
När jag fick min nya lägenhet hjälpte hon mig mycket. Hon är skicklig på att skapa fina hem, så jag mottog hennes hjälp med tacksamhet och jag bad henne komma till inflyttningskalaset. Hon var omtyckt i min familj, så det var inget konstigt med det. När övrigt gäster hade gått stannade hon kvar och hjälpte mig med disken och allt. Sen satte vi oss i vardagsrummet och snackade om allt möjligt. Än idag är jag oklar över hur det blev så, men plötsligt satt vi och kysstes i soffan och det ledde till sovrummet och det bästa sexet vi haft med varandra. Bättre än när vi var ihop.
Det ligger nog lite i det insändaren Lisbeth skrev. Inga måsten kvar, inga djupare känslor finns längre, ett nytt kapitel i livet ska skrivas o.s.v. Det gjorde sexet hetare, men var inget annat än just det. Het sex utan känslor inblandat. Kanske även en outtalad önskan från båda om ett bra avslut. Jag vet att det finns par som finner varandra igen efter ett uppbrott. Man inser vad som saknas och vad som var bra i förhållandet och gör ett nytt försök med lite andra ögon än tidigare och lyckas därför bättre. Eller så blir det total katastrof. I vårt fall var det dock aldrig tal om ett nytt försök. Jag hade inte velat det och jag är säker på att hon inte heller hade velat det.