• Anonym (OKEJ)

Vem var objektivt snyggast, Luke eller Josh ?

Är uppväxt med Familjen Macahan på TV och minns att Luke var på omslaget till OKEJ, Frida och Veckorevyn titt som tätt, och så den där postern i mitten som tjejerna satte upp på väggen i flickrummet. Jag har tagit för givet att Luke var den som tjejerna tyckte var snyggast, eftersom det var betydligt mer sällsynt att Josh fick vara omslagspojke eller pryda någon flickrumsvägg.
    Men nyligen fick jag höra att Josh var snyggingen. Kanske var det så att det hade mer att göra med hur de båda rollkaraktärerna porträtterades i serien. Luke var den äventyrlige som brukade rida iväg på uppdrag ihop med farbror Zeb, och som tenderade att hamnade i trubbel. Josh var den familjeorienterade som stannade kvar för att ta hand om gården och systrarna. 

Frågor: Vem är snyggast om bedömningen görs av någon som aldrig sett TV-serien och då BARA går på utseende och inte på de båda karaktärernas roller i seriens handling? Ni som har barn födda efter millennieskiftet kan gärna googla fram några bilder på Luke Macahan och Josh Macahan och göra det testet på ungdomarna.  
    Skiljer sig resultatet jämfört med vad ni själva tyckte, om ni är i den åldern att ni kan minnas dem från 80-talet när serien var som mest populär ? 
  • Svar på tråden Vem var objektivt snyggast, Luke eller Josh ?
  • Anonym (d)

Aldrig sett. Efter en snabb googling tycker jag att Josh är snyggare på bild iaf.

• Anonym (Miss X)

Vargtass var den snyggaste, sedan Luke. 
    Var med på den tiden men följde inte serien.

• Anonym (Jo)

Absolut var det Luke. Serien följdes varje vecka.

• Anonym (Luke)

Luke hade mer utstrålning. Josh har nog ett utseende som är mer gångbart idag. Men jag gillar nog Luke :)

• Anonym (1223)

Luke såklart! Josh var ju bara den mesiga lillebrorsan!

• Anonym (OKEJ)
    Finns massa inlägg om Familjen Macahan i nostalgigrupper för 60/70-talister på Facebook. Såg tex denna kommentar:

- Jag tyckte att Zeb var grymt cool o sympatisk men Luke var hur snygg som helst! Mannen jag gifte mig med var sjukt lik Luke men det gick tyvärr inte så bra. 
  • Anonym (OKEJ)
    Anonym (OKEJ) skrev 2026-01-19 21:23:44 följande:
    Finns massa inlägg om Familjen Macahan i nostalgigrupper för 60/70-talister på Facebook. Såg tex denna kommentar:

- Jag tyckte att Zeb var grymt cool o sympatisk men Luke var hur snygg som helst! Mannen jag gifte mig med var sjukt lik Luke men det gick tyvärr inte så bra. 

Man kan undra hur många Josh-killar hon nobbade innan hon valde sin Luke, och om hon har ändrat uppfattning om Josh senare i livet .    =)

• Anonym (Q)

Luke var överlägset snyggast och han fanns ofta i mina fantasier. Sedan hade jag vissa fantasier om Zeb åt det lite mer kinky hållet.

Svar på tråden Vem var objektivt snyggast, Luke eller Josh ?