• sanna000

Sen mens & lycklig??!

Hej alla fina! 

Jag och min sambo har försökt bli gravida i 4 år, (kanske inte försökt aktivt i 4 år) men jag har aldrig haft några preventivmedel under våra år ihop. 

Ingen av oss har riktig tagit itu med varför inget hänt på så många år. Jag misstänker att något är fel, men både jag och min sambo har varit för rädda för att söka hjälp och få till svars att det inte kommer gå för oss. 

Men detta året ska vi trotsa våra rädslor och ta tag i vår ofrivilliga barnlöshet och gå på utredning. 

Men denna månaden av min cykel har varit konstig. Min mens är 3 dagar sen och jag har alltid haft pms innan mens och inte varit på humör dagarna innan, alltid ont i brösten och inte ha någon ork till så mycket. 

Jag tog ett gravtest när mensen var en dag sen, men det var negativt. 

Jag har endast ont i mina bröstvårtor, ovanligt glad och har en stark känsla av att jag är så lycklig. 
    Min sambo skojade med mig igår och frågade om en gris snart kommer flygandes för att jag är på så bra humör😂

Jag vågar knappast ta ett test till för att jag typ redan vet att det kommer vara negativt och att mensen kommer komma när jag minst anar det. Men jag har verkligen inga känningar att den är på g och det brukar jag vanligtvis ha. 

Så, till min fråga då. Är det någon annan som haft samma känsla som jag, att vara ovanligt glad, lycklig, ha mycket energi och bara känner sig i allmänhet så glad?

Och har det visat sig vara en graviditet? 
    Jag vill gärna höra er historia. 

Tack för att du orkat läsa ända hit, jag är tacksam om fler som försökt efter många år lyckats på egen hand.

Kram till er alla som kämpar.
  • Svar på tråden Sen mens & lycklig??!
  • sanna000

Vill tillägga/ göra ändring om meningen ?jag är tacksam om fler som försökt efter många år och blivit gravida på egen hand vill berätta er historia? Skrattande

• mellie

Symptom på graviditet varierar så mycket från person till person och även från graviditet till graviditet. Om inte mensen dyker upp inom några dagar så ta ett nytt test. Jag vet att det är svårt att hålla sig, men det är också jobbigt att bli besviken om det är negativt. Jag har aldrig testat positivt före BIM eller senare. Om jag testat för tidigt så har det varit negativt.
    Lycka till!

• mellie

Skulle skriva att jag aldrig testat positivt innan BIM. Alltid på BIM eller senare.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Heej)

Vi hade inga preventivmedel från att vi träffades 2017 till 2021 när vi började låta det hända. innan det hade vi avbrutet. Blev gravid först december 2022 men fick missfall och blev inte gravid förrän februari 2024 igen. Inget avvikande på utredningar. blev gravid med nr 2 efter tre cykler. 

Börja tracka din ägglossning i typ fertility friend. Och säg utredning. om du har blockerade äggledare eller din man långsam / få spermier behöver ni kanske hjälp för att det ska bli en bebis ❤️

Svar på tråden Sen mens & lycklig??!