Har unga personer en naiv föreställning om arbete?
Jag har nu letat efter en barnvakt till mina barn på olika appar så att allt ska gå rätt till utifrån skatter och avtal.
Jag har tydligt skrivit vad jag efterfrågar, hämtning på förskolan av två små barn. Men dom som sedan söker ger först sken av att dom är tillgängliga kl 15 säger vi. Det dom missar att lägga till är att det tar dom sedan 1,5 timme att åka hem
från skolan och att dom då är tillgängliga 17 och sedan har dom basketträningen vid 17:30-19 men att hon kan efter Träningen.
Det här är inte en person utan jag har pratat med så många unga personer nu som har den här inställningen. En ganska orealistisk föreställning om vad har faktiskt söker. Att dom inte verkar förstå att vad ska deras tjänst handla om klockan 19:30 när mina barn snart ska sova?
Unga killar har även sökt jobb och förstår inte att blöjbyten ingår när man har en 1 åring.
För dom känns det mer som att dom vill jobba och få en lön, men inte att dom faktiskt ska göra ett arbete också.
Jag vill verkligen inte ha ett slavavtal eller utnyttja någon ung. Men om jag och pappan har möten på kvällarna så vill vi gärna att någon kan göra något kul med barnen under tiden. Någon som kommer hit och pysslar, bygger kojor och när det blir lite varmare går till parken så v föräldrar i lugn och ro kan ha olika styrelsemöten.
Eller att vi kan jobba över en dag så att vi kan jobba mindre en annan dag och barnen ändå får ha kul.
Men då funkar det ju inte med en barnvakt som tror att det funkar att hon hör av sig samma dag som en tjej uttryckte att jag kanske kan komma tidigare om läraren ställer in någon lektion.
Jag tror att 17-18 tiden kan funka utmärkt för en familj som vill att barnen ska få läxläsning. Men jag eftersöker ingen läxläsare. Jag vill att någon hämtar mina barn på förskolan någon dag i veckan bara.