Borde/Kan man alltid lita på sin doktor?
Jag har nu under flera månaders tid känt att jag både måste kissa oftare, samt känner som om jag behöver kissa även när jag är klar. Gick till läkare för det, och dom hittade bakterie i mitt urin. Enterococcus faecalis. Fick tabletter emot det, men inget hände. Testade furandantin, och medans det verkar ha dödat bakterie så va symtom dom samma. Lämnade nytt prov någon vecka senare, och bakterie va tillbaka.
Doktor misstänker inte prostata trots att jag frågade om det för det är för "sällsynt för någon i min ålder." Jag är trettio.
Testade en till medicin, fortfarande bakterier i urinen.
Här är grejen, det har varken blivit bättre eller sämre. Ingen smärta, blod eller sådant som verkar typiskt vid en UVI. Bara trängningar. Läkare vill nu mäta resurin.Jag har frågat om detta inte borde skickas till urolog, men har inte fått svar. Han ringde i stället och informerade att han skrivit ut något recept efter att "konsulterat" med urolog, och informerade samt att jag skulle mäta urin. Glömde därav fråga igen.
Vad jag undrar är... borde jag följa läkarens tempo och göra allt han tycker eftersom han är en läkare, eller borde jag höra av mig till urolog själv? Vet inte vad som kommer efter urinmätning. Men jag börjar undra om denna läkare vet vad han gör? Men samtidigt har han ju jobb på vårdcentral, borde ju betyda något eller?