• Anonym (Majan)

Bästa sexställningarna

Det känns som att jag och min kille har fastnat lite och det blir att jag rider jämt och annars är det typ missionären, så skulle vilja ha lite tips på bra ställningar att variera med om man vill testa lite nytt. 

• Svar på tråden Bästa sexställningarna
  • Semlisen

Det går ju att variera ridandet med en reverse cowgirl om man fortfarande vill rida men få variation på det, vilket kan vara en lättare övergång om man vill testa något nytt. 
    Gillar man oralsex så är 69:an helt klart värt att testa, den går ju också att variera antingen genom att man ligger på sidan eller att en av er sitter ovanpå den andra (bästa enligt mig). 

Gillar man bakifrån så finns ju den klassiska "doggy style", och den kan man göra både ståendes på alla fyra men också om tjejen ligger platt på mage vilket kan vara skönare om man inte vill ha lika djup penetration. Sen kan man ju också skeda vilket är mysigt! 

• KimLinnefeldt

Testa "kattställningen". Hon ligger under med benen ihop, han kommer in i henne. Och så höjer och sänker hon kroppen, och han följer med. Krävs lite träning men kan blir häftigt.

• Anonym (123)

Börja med att ha en kudde under svanken i missionären.

En annan bra är om tjejen ligger på sidan precis som hon sitter i en stol och killen halvstår på knä. Alltså som att killen kör missionären men tjejen ligger på sidan. Svårt att förklara Märker jag 😬

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (PåJaktIgen)

Jag gillar saxen; som man så har man bra kontroll över hastighet och djup samtidigt som man enkelt kan stimulera klitoris och använda den andra handen för att smeka bröst eller andra delar av hennes kropp. Den är dessutom bekväm för bägge parter, så fungerar vädligt bra även om man ine är i prefekt fysisk form.

• KimLinnefeldt
    Anonym (PåJaktIgen) skrev 2026-01-28 15:42:13 följande:

Jag gillar saxen; som man så har man bra kontroll över hastighet och djup samtidigt som man enkelt kan stimulera klitoris och använda den andra handen för att smeka bröst eller andra delar av hennes kropp. Den är dessutom bekväm för bägge parter, så fungerar vädligt bra även om man ine är i prefekt fysisk form.

Vad är saxen?
  • Anonym (Hmm)

Saxen låter som den jag kallar "sjöstjärnan" .... om så är det en riktigt bra variant på missionären. 

• KimLinnefeldt
    Anonym (Hmm) skrev 2026-01-29 15:25:28 följande:

Saxen låter som den jag kallar "sjöstjärnan" .... om så är det en riktigt bra variant på missionären. 

Förstår inte ändå. Kan du beskriva?
  • KimLinnefeldt
    KimLinnefeldt skrev 2026-01-29 15:35:19 följande:
    Förstår inte ändå. Kan du beskriva?
    Jo, hittade på nätet nu. Lite halvt om halvt bakifrån, liggande sida vid sida. Skönt.
  • Anonym (PåJaktIgen)
    KimLinnefeldt skrev 2026-01-29 15:06:02 följande:
    Vad är saxen?
    Man ligger typ i 90 graders vinkel mot varandra och när jag kör med denna ställning, brukar jag ligga på vänster sida med min partner på rygg, hon har sitt högra ben över mig och jag mitt högra ben över hennes vänstra ben/höft. Man liksom saxar varandra.
    Det är väldigt skön och avslappnad ställning, och det är enkelt att variera med att t ex gå över till en liggandes skedställning om hon vill att jag tar henne bakifrån.

Jag har aldrig hört den benämnas sjöstjärna förut, men jag kan förstå om den även kallas för det. :)

Personligen gillar jag även att ta min kvinna när jag står vid sängkanten och har hennes fötter/ben på mina axlar. Jag tycker att det är väldigt sexigt att tydligt kunna se när man glider in och ut, samtidigt som man ser hur hon njuter.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (PåJaktIgen) skrev 2026-01-29 16:02:13 följande:
    Man ligger typ i 90 graders vinkel mot varandra och när jag kör med denna ställning, brukar jag ligga på vänster sida med min partner på rygg, hon har sitt högra ben över mig och jag mitt högra ben över hennes vänstra ben/höft. Man liksom saxar varandra.
    Det är väldigt skön och avslappnad ställning, och det är enkelt att variera med att t ex gå över till en liggandes skedställning om hon vill att jag tar henne bakifrån.

Jag har aldrig hört den benämnas sjöstjärna förut, men jag kan förstå om den även kallas för det. :)

Personligen gillar jag även att ta min kvinna när jag står vid sängkanten och har hennes fötter/ben på mina axlar. Jag tycker att det är väldigt sexigt att tydligt kunna se när man glider in och ut, samtidigt som man ser hur hon njuter.
    Men då når du inte hennes bröst?
  • Anonym (PåJaktIgen)
    KimLinnefeldt skrev 2026-01-29 19:37:47 följande:
    Men då når du inte hennes bröst?
    Det är klart jag gör... man kan nog böja sig en aning framåt om man skulle ha korta armar. Själv når jag hela hennes överkropp och klitoris utan problem, och det tror jag de flesta män gör. Om det är en kortvuxen man, kanske det blir lite svårare.
Svar på tråden Bästa sexställningarna