• Anonym (Lillamy80)

Kär i någon annan

Jag har varit tillsammans med min man i 26år. Vi har haft det tufft i periodeoch nu är en sådan period. Problemet är att jag tror att jag blivit kär i en man på jobbet.Jag har aldrig varit otrogen mot min man Och alltid varit emot det. Men nu känns det som om jag bara vill kyssa den andra, vara i hans famn. 
    vi vill mer än bara vara arbetskamrater, men jag vet inte hur jag ska gå veta vad jag känner utan att vara otrogen. Är det på riktigt, eller är jag bara trött på det jag har? Hjälp 

• Svar på tråden Kär i någon annan
  • Anonym (Oj)

Hur menar du att vi ska veta?

• Anonym (Erfaren_man)

Uppenbarligen har ni redan pratat med den andre mannen om att ni vill vara tillsammans, eftersom du vet att han även vill vara med dig. Därmed kan man säga att du redan varit otrogen, om än inte fysiskt (eller?). 

Jag tycker du ska berätta allt för din make, och låta honom avgöra ifall han vill behålla dig eller ej. Det måste vara hans beslut att få avgöra. Handlar om respekt.

• Tecum

Du är trött på det du har, därför känns det som att det är på riktigt. Så nu är det upp till dig, vill du jobba på att förbättra relationen med maken, eller vill du lämna och börja men något nytt? Alltså inte nödvändigtvis med den man du nu är kär i.

• Core

Börja med att ta ställning i hur du vill göra i din relation. Vill du återbygga den och ha kvar det du har, då slutar du fjanta och så går du all in för det, ta kommandot över dina tankar. Är det däremot inte värt att kämpa för så går ni åt varsitt håll, sen gör du vad du vill.

Att doppa tårna i något annat i någon form av ambivalens skadar både dig och din partner, det finns ingenting öht att vinna med det även om du inte är fysiskt otrogen.

Så, backa bandet, ha lite jävla självrespekt och respekt för den du trots allt valt att dela livet med, sen tar du ett beslut. Flingar på jobbet får du ta i framtiden om du inte vill gå vidare med din nuvarande partner, men gör clean slate innan du ens tänker på att ha nån grej med en kollega.

• Anonym (Inne på fjärde varvet)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2026-02-02 16:57:20 följande:

Uppenbarligen har ni redan pratat med den andre mannen om att ni vill vara tillsammans, eftersom du vet att han även vill vara med dig. Därmed kan man säga att du redan varit otrogen, om än inte fysiskt (eller?). 

Jag tycker du ska berätta allt för din make, och låta honom avgöra ifall han vill behålla dig eller ej. Det måste vara hans beslut att få avgöra. Handlar om respekt.

Eller så konstaterar man att det där händer med jämna mellanrum, ligger lågt, undviker intresset som ens biologi plötsligt fick, och sen går det över på 6-10 månader.

Vi hade aldrig varit ihop i så många år om jag hade varit tvungen att göra slut varje gång jag blev lite småkär i en annan. Den inte så rosaskimrande vardagen återkommer alltid även om man byter, det är det enda som är säkert.
  • Anonym (P.G)
    Anonym (Lillamy80) skrev 2026-02-02 08:44:21 följande:
    Kär i någon annan

Jag har varit tillsammans med min man i 26år. Vi har haft det tufft i periodeoch nu är en sådan period. Problemet är att jag tror att jag blivit kär i en man på jobbet.Jag har aldrig varit otrogen mot min man Och alltid varit emot det. Men nu känns det som om jag bara vill kyssa den andra, vara i hans famn. 
    vi vill mer än bara vara arbetskamrater, men jag vet inte hur jag ska gå veta vad jag känner utan att vara otrogen. Är det på riktigt, eller är jag bara trött på det jag har? Hjälp 

Är du säker på att han vill knulla med dig?
  • Anonym (Crush)

Låter som en klassisk crush, det går över. Red ut vad du har hemma istället för att fantisera om kollegan.

• Anonym (Tyvärr sant)

De problem du har, alltså dina egna personliga problem, kommer du att bära med dig in en ny relation.
    Då blir det bara en tidsfråga, tills den första förälskelsefasen har lagt sig, innan dina personliga problem hinner ikapp dig, de blommar upp igen.
    En ny relation kan aldrig hjälpa dig lösa dina egna personliga problem, de måste du lösa själv,
    vare sig du vill få din nuvarande relation att fungera,
    eller om du vill få en ny fungerande relation.

Om du känner att du måste förneka att du har några egna personliga problem, så hjälper det dig inte.

• Anonym (Lillamy80)
    Anonym (P.G) skrev 2026-02-03 17:13:03 följande:
    Är du säker på att han vill knulla med dig?
    Ja det är jag 100% säker på.
  • Anonym (Lillamy80)

Tack till er som svarat.

Min man är inte en snäll man när han  dricker, han bråkar säger elaka saker och ger dig inte förens jag ställer upp på sex. Senast höll han på i 3tim inan jag tillslut gav med mig. Då hade han använt känslomässig utpressning, alla elaka ord jag kan komma på. Samt bölat, gången inan gjorde han mig illa vid sex, och jag har fortfarande problem efter 2 månader. Senaste resan med mitt jobb, gjorde han mig illa och sprang efter mig ut i korridoren i underkläder, gapade och skrek så halva hotellet hörde. Slutade med att jag följde med tillbaka bara för att inte någon från jobbet skulle reagera Han tycker jag ska släppa allt och förlåta. För han är ju snäll nykter. Och jag kan ju bara lämna huset om jag får nog. Men han glömmer att han håller fast mig och inte låter mig gå. När han är på det humöret. Han skyller på alcohol. 

• Tecum

Men ditt problem är inte att du är kär i en annan utan att du lever i en destruktiv relation! Prio ett måste vara att ta dig ur den.

• Anonym (Crush)

Så han är alkoholist och aggressiv? Skilj dig. Hur kan det vara något att ens fundera på? Har du ingen väninna du kan stöd av? Eller en kollega?

• Lynx123

Gör INGET med crushen! Det kommer bara att leda till fler problem. Lämna istället ditt kräk till man, jobba på dig själv och lär dig stå på egna ben.

• Anonym (Ert)
    Anonym (Inne på fjärde varvet) skrev 2026-02-02 19:57:28 följande:
    Eller så konstaterar man att det där händer med jämna mellanrum, ligger lågt, undviker intresset som ens biologi plötsligt fick, och sen går det över på 6-10 månader.

Vi hade aldrig varit ihop i så många år om jag hade varit tvungen att göra slut varje gång jag blev lite småkär i en annan. Den inte så rosaskimrande vardagen återkommer alltid även om man byter, det är det enda som är säkert.
    För mig och den jag har intresse för här det nu pågått i 3.5 år utan att gå över.
  • Anonym (Muminpappa)
    Anonym (Crush) skrev 2026-02-03 17:19:33 följande:

Låter som en klassisk crush, det går över. Red ut vad du har hemma istället för att fantisera om kollegan.

Japp, typisk crush. Distansera dig från den mannen och lägg energin på den du har. Förälskelser brukar gå över efter ett tag. Mitt tips är att du låtsas som att mannen är din bror. Då försvinner den sexuella attraktionen.
  • Anonym (lämna)
    Anonym (Lillamy80) skrev 2026-02-04 19:11:08 följande:

Tack till er som svarat.

Min man är inte en snäll man när han  dricker, han bråkar säger elaka saker och ger dig inte förens jag ställer upp på sex. Senast höll han på i 3tim inan jag tillslut gav med mig. Då hade han använt känslomässig utpressning, alla elaka ord jag kan komma på. Samt bölat, gången inan gjorde han mig illa vid sex, och jag har fortfarande problem efter 2 månader. Senaste resan med mitt jobb, gjorde han mig illa och sprang efter mig ut i korridoren i underkläder, gapade och skrek så halva hotellet hörde. Slutade med att jag följde med tillbaka bara för att inte någon från jobbet skulle reagera Han tycker jag ska släppa allt och förlåta. För han är ju snäll nykter. Och jag kan ju bara lämna huset om jag får nog. Men han glömmer att han håller fast mig och inte låter mig gå. När han är på det humöret. Han skyller på alcohol. 

Du bör genast lämna honom, inte för att du har känslor för en annan utan för att ert förhållande är destruktivt.
  • Anonym (P.G)
    Anonym (Lillamy80) skrev 2026-02-04 17:32:16 följande:
    Ja det är jag 100% säker på.
    Ok, han dröjer kvar med blicken riktigt länge?
Svar på tråden Kär i någon annan