Anonym (Lillamy80) skrev 2026-02-04 19:11:08 följande:
Tack till er som svarat.
Min man är inte en snäll man när han dricker, han bråkar säger elaka saker och ger dig inte förens jag ställer upp på sex. Senast höll han på i 3tim inan jag tillslut gav med mig. Då hade han använt känslomässig utpressning, alla elaka ord jag kan komma på. Samt bölat, gången inan gjorde han mig illa vid sex, och jag har fortfarande problem efter 2 månader. Senaste resan med mitt jobb, gjorde han mig illa och sprang efter mig ut i korridoren i underkläder, gapade och skrek så halva hotellet hörde. Slutade med att jag följde med tillbaka bara för att inte någon från jobbet skulle reagera Han tycker jag ska släppa allt och förlåta. För han är ju snäll nykter. Och jag kan ju bara lämna huset om jag får nog. Men han glömmer att han håller fast mig och inte låter mig gå. När han är på det humöret. Han skyller på alcohol.
Ja då är det inte några frågetecken, du har svaret på vad du behöver göra. Även om han är en idiot vill du lämna med ryggen rak och huvudet högt, gör det snyggt. Bortsett från det riskerar du att dra in en tredje part i en dålig situation, så det är fortfarande egoistiskt på alla sätt att ha huvudet i sanden och tårna i en annan vattenpöl.
Hitta styrkan i dig själv att göra det du behöver, plocka bort skygglapparna