• Anonym (Icks)

Hanna Friberg och hennes "ick" för män med matlådor..

Jag har egentligen alltid tyckt det är lite fattigmanskänsla över män som varje dag har matlåda med sig till jobbet, därför kunde jag förstå influencern Hanna Fribergs "ick" över detta. Senare gick hon ju dock ut och sa att det är helhetsintrycket som räknas och att hon definitivt skulle kunna dejta en man som hade matlåda till jobbet. Det hon beskrev var väl egentligen känslan av män som sällan har råd att köpa sin lunch, kanske en undran från hennes dida vad de gör med sina pengar om de nästan aldrig har råd att äta ute.

Matlåda till jobbet ger iallafall i mitt huvud associeationer till min styvfar, som jobbade som bilreparatör och ofta kom hem skitig och oljig och slängde sin matlåda i diskhon. Män som har råd att äta ute är trots allt lite mer attraktivt. Någon som håller med?

• Svar på tråden Hanna Friberg och hennes "ick" för män med matlådor..
  • klyban
    Anonym (abc123) skrev 2026-02-04 18:53:36 följande:

Vem vill äta gamla rester ur en sunkig behållare av plast? Som värms upp dagar därefter. Tvi vale!

Och ändå är det bättre än många lunchrestauranger, eller ja, under förutsättningen man kan laga mat från början då.

Inser också du inte ens förstår hur matlådor går till och om du inbillar dig dagar efter och att det skulle vara alltid dåligt.

tex gjorde jag en gråta för några veckor sedan, blev okey, som det blir ibland när man försöker rensa ut saker i kylen till maträtt osv...
    Dagen efter så sure, fortfarande okey, men lite bättre, andra dagen, så hände något med grytan och blev riktigt god istället.

Och ny pasta/risk kan man ju koka allt eftersom, så varför skulle något som blev så gott för vara tvi för?
    Sitter det bara i huvudet och inte i smaklökarna?
    För det är en väldigt märklig kommentar att vara tvi.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Just Precis
    Anonym (Donna) skrev 2026-02-04 17:58:55 följande:
    Ännu gulligare att du försöker få det till att det var jag som slängde mig med ord som jag skulle sakna förståelse för. 

Det framgår glasklart i ditt första inlägg. Tungan ute

Fast din man kanske är en gammal häradsbetäckare, vad vet jag.
    Jag drog ett skämt, du fattade det inte, tack och god natt torrboll, det här var meningslöst.
  • Anonym (TNYTX)

Vem vill äta gamla rester ur en sunkig behållare av plast? Som värms upp dagar därefter. Tvi vale!

Jag använder glasform.
  • Anonym (Donna)
    Just Precis skrev 2026-02-04 19:34:57 följande:
    Jag drog ett skämt, du fattade det inte, tack och god natt torrboll, det här var meningslöst.
    Du slängde dig med ord du inte förstår innebörden av.
    Gör dig mig till en torrboll så okej.

Sov gott.
    Hälsa häradsbetäckaren.
  • Anonym (Van Schlangenwolle)

Hur vet du att resterna är gamla? Rester som man genast fryser in håller sig fräscha länge.

Och varför välja en sunkig behållare när man kan använda en elegant och världsvan behållare? 
  • Anonym (Icks)

Det är ju det som både Hanna och jag anser är lite av en ick, i betydelsen ofräscht alltså.
    Anonym (Icks) skrev 2026-02-05 14:58:46 följande:
    Det är ju det som både Hanna och jag anser är lite av en ick, i betydelsen ofräscht alltså.
    Att ni är två som har fel ändrar inget. 

Nu packar jag ner min hummer och går till jobbet.
  • klyban
    Anonym (Van Schlangenwolle) skrev 2026-02-05 15:13:23 följande:
    Att ni är två som har fel ändrar inget. 

Nu packar jag ner min hummer och går till jobbet.

Också rätt tragiskt i hur de bägge i synkron överdriver för att inbila sig ha en poäng.

Men dom är ju så världsvana, så de måste ha rätt Flört

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Ezmeraldah
    Anonym (TNYTX) skrev 2026-02-04 20:42:42 följande:
    Jag använder glasform.
    Jag gillar inte uppvärmd mat så jag äter den kall. Ja, ni hör. Det är ett under att jag lyckats hitta en partner. 
  • Anonym (.)

Eller så prioriterar mannen i fråga att kunna sluta 30 min tidigare på eftermiddagen? Eller att kunna gå ut och ta en lunchpromenad i solen istället för att sitta på något sunkigt lunchhak?

Ezmeraldah skrev 2026-02-05 15:33:04 följande:
    Jag gillar inte uppvärmd mat så jag äter den kall. Ja, ni hör. Det är ett under att jag lyckats hitta en partner. 
    SkrattandeSkrattandeSkrattande
  • Anonym (TNYTX)
    Jag kan också äta matlådor kalla. Det beror lite på vad som är i och vad det är för årstid7väder. Så här års är det kallt på jobbet, då vill jag helst ha uppvärmt. På sommaren när det är varmt äter jag gärna kall mat.
  • klyban

Och jag värme dom bara halvvägs:

Men viss kall mat är väldigt god, men tycker lite värme måste i och för få upp smaken lite mer.
    Andra värmer sina matlådor så det är en pelare av ånga upp ur lådan.

• Anonym (Donna)
    klyban skrev 2026-02-08 11:58:39 följande:

Och jag värme dom bara halvvägs:

Men viss kall mat är väldigt god, men tycker lite värme måste i och för få upp smaken lite mer.
    Andra värmer sina matlådor så det är en pelare av ånga upp ur lådan.

Haha, jag är en av dem.
    Jag gillar inte kall mat, såvida det inte är sallad.
    Gillar inte ljummen mat heller.

Får jag inte maten rejält varm så är jag hellre utan tills jag kan lösa det.

Å andra sidan äter jag aldrig lunch, det passar inte min livsstil. Jag tar en promenad på 45 minuter istället, det mår jag bättre av. Och så äter jag när jag slutat jobbet.
  • klyban
    Anonym (Donna) skrev 2026-02-08 17:42:37 följande:
    Haha, jag är en av dem.
    Jag gillar inte kall mat, såvida det inte är sallad.
    Gillar inte ljummen mat heller.

Får jag inte maten rejält varm så är jag hellre utan tills jag kan lösa det.

Å andra sidan äter jag aldrig lunch, det passar inte min livsstil. Jag tar en promenad på 45 minuter istället, det mår jag bättre av. Och så äter jag när jag slutat jobbet.

Våra preferenser är så olika, och alla är okey även om man inte själv kanske är så förtjust över det.

Har två saker jag äter mycket hellre kalla, och det är mannagrynsgröt och risgrynsgröt.
    Där sätter jag in det i kylen innan jag ens funderar på att äta dom två.

• Anonym (Donna)
    klyban skrev 2026-02-09 12:41:15 följande:

Våra preferenser är så olika, och alla är okey även om man inte själv kanske är så förtjust över det.

Har två saker jag äter mycket hellre kalla, och det är mannagrynsgröt och risgrynsgröt.
    Där sätter jag in det i kylen innan jag ens funderar på att äta dom två.

Helt riktigt.

Jag gillar nykokt gröt, annars får det vara. Glad
  • klyban
    Anonym (Donna) skrev 2026-02-09 13:25:24 följande:
    Helt riktigt.

Jag gillar nykokt gröt, annars får det vara. Glad
    Havregrynsgröten måste vara varm Förvånad
Svar på tråden Hanna Friberg och hennes "ick" för män med matlådor..