Min mamma äcklar mig
Min mammas hygien har alltid äcklat mig, låter hårt men hon har totalt tappat sin relation till tvål och vatten. Hon har hästar så hon luktar alltid stall. Vilket jag inte har problem med men när hon är på toa tvättar hon sig aldrig. Hon har istället ett behov av att säga om hon har kissat eller bajsat och hur skönt det var. Hon har inte ens tvål i badrummet, så behöver man gå på toa där så får man ta schampoo från duschen och tvätta sig med. Hennes hem är inte smutsigt, hon städar hyfsat bra. Kanske lite "slafsigt" men ingen sanitär fara. Men just sig själv är hon helt bekväm med att andra ska acceptera. Hon kan stå och klia sig mellan benen när hon lagar mat, hon kan säga att det kliar och uttrycka sitt nöje över att klia sig. Hon smyger alltså inte ens med detta.
Sanningen är den att jag blir lite äcklad. Jag klarar inte av att äta hennes mat längre. Jag har vid några tillfällen frågat varför hon inte tvättar sina händer men då säger hon att Agnes Wold hävdar att det är helt onödigt. När jag sedan tackar nej till Mat så blir hon väldigt besviken på miv. Då sitter hon sedan öppet och klagar på mig och att jag är märkvärdig och måste sluta vara rädd för bakterier.
Sist hon bjöd hem till middag sa jag att jag kommer men äter innan. Hon blir väldigt förnärmad och trycker ner mig. Men jag vill inte äta hennes mat. Mår illa.
Vad för man ? Vi blir osams och jag blir utfryst av henne när jag säger ifrån. I julas valde hon att inte bjuda mig alls och gav mina syskon 10 tusen i julklapp men inte mig. Jag skiter I pengarna men blir ju ändå illa berörd. Tyvärr tycker jag att min mamma är äcklig och jag vet inte hur jag ska tänka... snälla hjälp mig.