• Anonym (Alien937)

Han vill inte ha sex

Som tråden lyder. Min kille och jag har varit ihop i 2 år. 

vi bor ihop. Första året var sexlivet relativt bra, dock nästan alltid på hans villkor. han har berättat tidigare att sex varit problem i tidigare relationer då han ibaldn haft problem att hålla ståndet osv osv. Har varit förstående och uppmuntrat honom mycket under sex vilket gjort att han alltid hållt sig hård under sexet men känns som att det alltid varit rätt stressat sex, han behöver pang på knulla direkt för att inte bli slak, och vi byter aldrig ställning, vi kör nästan alltid bara bakifrån. Knappt nåt förspel alls. 

mer och mer senaste halvåret dör det ut, jag blir avvisad gång på gång, han säger att han inte är kåt. Jag känner att de känns fel att fortsätta relationen när det ser ut såhär eftersom han själv inte verkar vilja lösa detta. problemet är egentligen inte att jag måste ha snoppen utan mera känna att han bryr sig om min lust också. Men är jag kåt så kan han ändå avvisa mig helt och inte ens försöka tillfredsställa mig? är ovan med detta. Jag är ung och attraktiv och förstår inte problemet? vi har inte ens sex en gång i veckan liksom. Känns så tråkigt. Vad gör man? 
    de handlar inte endast om sexet utan om närhet och intimitet, en stund för bara oss. Men han verkar ha noll intresse för det. mitt ex kunde bli djupt besviken när jag inte ville ha sex, närheten för honom var viktig. är bara ovan med detta

• Svar på tråden Han vill inte ha sex
  • Anonym (H)

Det låter inte kul alls, och efter så kort tid också. Bara två år. Kan det vara så att ni inte alls passar ihop?

• Anonym (Alien937)
    Anonym (H) skrev 2026-02-04 20:17:49 följande:

Det låter inte kul alls, och efter så kort tid också. Bara två år. Kan det vara så att ni inte alls passar ihop?

Klart man ställer sig den frågan när man hamnar i den sitsen, men allt annat känns ju bra. Vi har haft perioder som varit bråkiga men vi har jobbat oss igenom mycket utav dom, det känns tråkigt att slänga bort de goda man har för att just denna bit inte klaffar? vet verkligen inte vad jag ska göra för är också rädd att ångra mig senare i livet, han är en bra man liksom
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Alien937) skrev 2026-02-04 20:29:27 följande:
    Klart man ställer sig den frågan när man hamnar i den sitsen, men allt annat känns ju bra. Vi har haft perioder som varit bråkiga men vi har jobbat oss igenom mycket utav dom, det känns tråkigt att slänga bort de goda man har för att just denna bit inte klaffar? vet verkligen inte vad jag ska göra för är också rädd att ångra mig senare i livet, han är en bra man liksom
    Bra att du tar problemet på allvar och inte bara nöjer dig. Ni måste troligen ta itu med det här tillsammans, i parsamtal med en terapeut.
  • Lilleman02

Mycket tråkig läsning

jag tänker också det kan vara att han egentligen inte vill vara ihop med dig längre. Eller som någon annan skrev ni kanske inte gör mig som ska vara ihop tråkigt efter så här kort tid.

men det är ju bra att komma på det ändå
    jag tycker du ska sätta dig ner och fundera. Har du fått allt vad du önskar dig eller finaste mer du önskar dig en dop fick. Tänk efter i lugn och ro

• beli
    Ni har varit ihop i två år och ni har redan haft bråkiga perioder och har kasst (och nu nästan inget) sex? Jag hoppas du ser att det inte är så här en bra relation är. Jag tror inte ni är kompatibla. Det finns många män man säkert passar ihop med delvis, men det räcker ju inte för att ha en bra relation.

Vill du försöka fixa det så föreslå parterapi. Är han inte intresserad av att gå dig till mötes så gör slut, för då är det ändå kört.
  • Anonym (H)
    Bråk också? Efter bara två år? Ska du verkligen vara kvar i det där? Vad är det du tycker uppväger både bråk och kasst sexliv?
  • Anonym (Vinter)
    Anonym (Alien937) skrev 2026-02-04 20:05:20 följande:
    Han vill inte ha sex

Som tråden lyder. Min kille och jag har varit ihop i 2 år. 

vi bor ihop. Första året var sexlivet relativt bra, dock nästan alltid på hans villkor. han har berättat tidigare att sex varit problem i tidigare relationer då han ibaldn haft problem att hålla ståndet osv osv. Har varit förstående och uppmuntrat honom mycket under sex vilket gjort att han alltid hållt sig hård under sexet men känns som att det alltid varit rätt stressat sex, han behöver pang på knulla direkt för att inte bli slak, och vi byter aldrig ställning, vi kör nästan alltid bara bakifrån. Knappt nåt förspel alls. 

mer och mer senaste halvåret dör det ut, jag blir avvisad gång på gång, han säger att han inte är kåt. Jag känner att de känns fel att fortsätta relationen när det ser ut såhär eftersom han själv inte verkar vilja lösa detta. problemet är egentligen inte att jag måste ha snoppen utan mera känna att han bryr sig om min lust också. Men är jag kåt så kan han ändå avvisa mig helt och inte ens försöka tillfredsställa mig? är ovan med detta. Jag är ung och attraktiv och förstår inte problemet? vi har inte ens sex en gång i veckan liksom. Känns så tråkigt. Vad gör man? 
    de handlar inte endast om sexet utan om närhet och intimitet, en stund för bara oss. Men han verkar ha noll intresse för det. mitt ex kunde bli djupt besviken när jag inte ville ha sex, närheten för honom var viktig. är bara ovan med detta

Har varit med om liknande men från andra sidan. 
    Att man slutar vara intresserad av sex med sin partner... 

Det har varit på grund av press från partnern, inte samma conection, något som känts pressat med relationen... o att försöka tvinga fram sex gör det bara värre.

Han skulle behöva sluta känna förväntningarna, en sak man kan testa är nån form av öppet förh. Där du får ha en annan sexpartner... 
    Jag kan tänka mig att det skulle få honom att känna att han inte har den pressen på sig o att det blir mer intressant igen eftersom det blir en helt ny situation där han inte tar dig förgivet....
    Alternativt att ni gör slut.
    Lycka till
Svar på tråden Han vill inte ha sex