Norrlanskvinna skrev 2026-02-26 15:27:00 följande:
Jag har nu bytt droppar till vattenbaserade och det böev en förbättring. Hon sover ändå inte men är inte alla lika ledsen.
Jag har även ändrat min kost och i princip slutat äta bönor, linser och kål fastän det inte ska påverka på oss som äter det jämt. Och ja det blev då ingen skillnad heller.
hon mår bra på dagarna och sover och äter men när kvällen kommer så händer det något. hon är svårsövd och vi måste röra på oss hela tiden. Även om vi gungat i två timmar och hon så har sovit så märker hon så fort vi slutar.
min man tar första passet med bebisen medans jag tar det äldre barnet och kl 03 så byter vi.
oftast lyckas jag då få bebisen att somna mellan 04:30-05:00. .
BVC säger att dom inte kan hjälpa längre och just nu känns allt piss och mitt blodtryck börjar bli på gränsen högt
Jag fick sluta äta nybakat bröd när jag ammade för mina barn fick massor gaser av det. Var jobbigt eftersom jag ena gången precis köpt en ny bakmaskin och så kunde jag inte använda den... Fick också undvika att äta rå lök. Min mamma sa att hon fick sluta dricka mjölk när hon ammade mig, men jag tror att det var för jag fick utslag av det... Bara tips.
Har ni testat om hon sover bättre eller sämre när det är mörkt eller ljust? Har för mig att bebisar går igenom en period, men det är nog när de är närmare 3 månader om jag inte minns fel, då det är något med mörkret som gör dem ledsna. Minns inte exakt men mitt ena barn var jätteledsen en period när det blev mörkt ute... Så ett annat tips är ju att testa ett mörkt rum och ett ljust rum och se om det gör någon skillnad. Kanske är hon för varm eller för kall, testa mer eller mindre kläder? Och som någon skrev, lägg en filt runt hennes kropp och armar, det finns instruktioner på internet hur de gör i andra länder för att linda in sina barn.
Tänkte att alla tips kanske kan hjälpa så du kan testa några dagar och se om det blir någon skillnad. Lider med dig och vet hur påverkad man kan bli när man inte får sova och ser sina små ha det jobbigt.
Lycka till