• Anonym (Fia)

Har han kvar känslor?

Varje gång min nyblivna sambos ex kommer på tal känns det som han förändras. De har barn ihop och det är i sammanhang där hon på barnhelgerna ska iväg och göra något annat(oklart vad) än att vara med barnen. Jag får känslan av att han blir orolig att hon ska träffa någon ny. Tycker han reagerat negativt när hon gjort det förut.
    Är ändå 7-8 år sen de gjorde slut. Vill inte slösa min tid om han fortfarande är fäst på något vis. Han nekar såklart. 

• Svar på tråden Har han kvar känslor?
  • Citat78

Om de har barn ihop är det ju inget konstigt om han reagerar. Han vill väl inte att barnens mamma ska träffa någon som är dålig för barnen, eller hur?
    På vilket sätt förändras han? 

• Anonym (Julianna)

Med så lite information är det omöjligt att veta och risken är stor att du låter fantasier och svartsjuka få större spelrum. 

Fråga om oron över exet istället. Kan det vara så att hon har träffat folk som inte är bra för varken henne eller barnen och som gör att han reagerar?  

Jag och mitt ex har varit skilda i 10 år och vi är mån om varandra på så sätt att vi hoppas att nya partners ska vara bra för oss alla. Men det handlar inte om några känslor , vi hatar varandra innerligt men rfter15 års äktenskap med gemensamma barn vill vi ändå att samarbetet ska fortsätta som det gör och det förutsätter vettiga partners. 

• Anonym (Fia)
    Citat78 skrev 2026-02-07 18:39:04 följande:

Om de har barn ihop är det ju inget konstigt om han reagerar. Han vill väl inte att barnens mamma ska träffa någon som är dålig för barnen, eller hur?
    På vilket sätt förändras han? 

Fast det känns mest som han liksom blir helt stel och disträ och konstig. Som att han blir lite nere och tänker på något. Det är en ganska oengagerad mamma generellt men det verkar i övrigt inte belasta honom så mycket, men dessa tillfällen när hon ska iväg på något och lämnar barnet hos sin syster eller föräldrar blir han sådär skum liksom. Känns mest som det handlar om vad hon ska iväg på än att barnen lämnas bort. Är iaf min känsla. Har kommit en del bittra kommentarer ibland. 

Jag tycker det är märkligt om man inte kommit över någon efter 8 år. 

• Anonym (Fia)

Känner jag begränsat mig att känna fullt ut  denna relationen för exet liksom varit där i bakgrunden hela tiden. Antingen via att han låter bitter och pratar illa om henne(förståeligt i vissa sammanhang) men också för jag ibland känt att han inte gått vidare. Har pratat om det flera gånger men han nekar. 
    I övrigt gör han allt för mig så är dubbelt. 

• EpicF
    Anonym (Fia) skrev 2026-02-07 18:34:23 följande:
    Har han kvar känslor?

Varje gång min nyblivna sambos ex kommer på tal känns det som han förändras. De har barn ihop och det är i sammanhang där hon på barnhelgerna ska iväg och göra något annat(oklart vad) än att vara med barnen. Jag får känslan av att han blir orolig att hon ska träffa någon ny. Tycker han reagerat negativt när hon gjort det förut.
    Är ändå 7-8 år sen de gjorde slut. Vill inte slösa min tid om han fortfarande är fäst på något vis. Han nekar såklart. 

Kan också vara att han reagerar negativt på att barnens mamma väljer att sätta barnen till sidan och göra andra saker. 
Svar på tråden Har han kvar känslor?