Anonym (m) skrev 2026-02-10 14:37:57 följande:
Fast nej, TS har redan idag fattat sitt beslut, och det är noll kött hemma och hon vill inte bo ihop med någon som har kött hemma. Så då väljer han ju själv bort samborelation med TS om han i framtiden väljer att inte längre respekterar detta. Nej, jag frågade dig hur det skulle kunna bli skarpt läge och vem skulle sätta det i skarpt läge?
"jag är ändå lite orolig för hur det ska fungera i längden, när han inte längre talar i nyförälskelse, utan i vardag..."
Jag tolkar detta som att TS är rädd för just det, att han kommer ändra sitt förhållningssätt senare. Då kan det ju vara bra att i TS situation fundera över hur man i så fall hanterar det om han ändrar sig efter några år. Kan man tänka sig att omvärdera, kompromissa, då?
Märk väl att jag inte på något sätt lägger mig i hur TS väljer att leva sitt liv! Men av erfarenhet så är kärleksrelationer sällan lika spikraka och enkla att förhålla sig till som en affärsuppgörelse, livet händer och man får hjälpas åt för att det ska bli bra (se bara på alla som väljer att förlåta otrohet!). Mellanmänskliga relationer är sällan statiska. Därav min undran.
Jag har varit vegetarian i omgångar och försöker bli det igen nu men kan ärligt säga att jag har lite dålig självdisciplin. Men all heder åt TS som klarar det.