• Anonym (Ångestfylld)

Bekänna/prata om oskyldig flirt?

Hej alla medlemmar! 
    Jag behöver ventilera lite om en grej..

Det blev utgång med ett större sällskap häromveckan, efter puben vidare för fest hemma hos en i sällskapet.

Det kommer in fler på fest, några för mig okända människor, en utav dessa personer börjar prata en del med mig så som man liksom gör när man träffar någon ny person. Vi snackar lite allt möjligt och spelar musik och pratar saker relaterat till musiken etc.. 

Senare mot kvällen/natten så tar vi en "rökpaus" personen ger mig en komplimang och en viss blick.. jag erkänner att jag tycker om bekräftelsen jag får.. lagomt på lyset jag var så ger jag personen en komplimang tillbaka, att jag tyckte hen hade fina ögon och vore jag singel så kanske du hade fått en puss, men nu är det så att jag har en där hemma som jag aldrig skulle vilja svika på ett sånt sätt, så därför ska vi sätta stopp här, sade jag.  
    Oskyldigt flirtande pågick litegrann, någon blick sådär och personen kunde sätta sig lite väl nära, något hängde i luften skulle man kunna säga. 

Jag gillade detta där och då ska jag erkänna, väldigt onykter och kanske i behov av bekräftelsen eller jakten på romantik 🤔
    Nu hände inget mer än så men känner mig ändå ångestfylld över det hela. Skulle aldrig någonsin vara otrogen mot min sambo som jag älskar och har ett bra liv med sedan flera år tillbaka.

Ska jag prata med min sambo om detta eller bara glömma det hela som en oskyldig flirt på fyllan liksom? 

Ska 

• Svar på tråden Bekänna/prata om oskyldig flirt?
  • Anonym (Dumpat)

Usch, du gick definitivt över en gräns. Men här får du säkert höra det inte är nån fara. 
    Hela grejen med att respektera sin partner är att inte deklarera för andra hur de hade fått chansen på en om man var singel. Man öppnar liksom inte upp på det viset. Ett svek anser jag. Hade haft väldigt svårt att komma över det eller lita på min partner och hade nog sett det som ett första steg till otrohet. Lojaliteten mellan er är liksom hela principen att man inte släpper in någon annan på det viset och på så sätt hedrar sin partner. Nu har du istället en liten hemlis mellan dig och någon utanför relationen. En intimitet. 

• Anonym (Ångestfylld)
    Anonym (Dumpat) skrev 2026-02-09 22:35:41 följande:

Usch, du gick definitivt över en gräns. Men här får du säkert höra det inte är nån fara. 
    Hela grejen med att respektera sin partner är att inte deklarera för andra hur de hade fått chansen på en om man var singel. Man öppnar liksom inte upp på det viset. Ett svek anser jag. Hade haft väldigt svårt att komma över det eller lita på min partner och hade nog sett det som ett första steg till otrohet. Lojaliteten mellan er är liksom hela principen att man inte släpper in någon annan på det viset och på så sätt hedrar sin partner. Nu har du istället en liten hemlis mellan dig och någon utanför relationen. En intimitet. 

Du tog mina tankar om mitt eget agerande i text. 
    Det är just därför jag känner mig ångestfylld över detta. Varför sade jag så liksom? Så knäppt och inte OK. Sade ju som sagt åt personen att jag aldrig vill svika min sambo men skulle inte öppnat den där dörren så att säga. Skäms otroligt mycket.
    Kommer förmodligen aldrig träffa människan igen och har noll behov av det heller. 

Tack för din input.
  • Teresiat

Du gick absolut över en gräns. Totalt onödig kommentar att deklarera att intresset var besvarat. Lär dig av misstaget och gör aldrig om det.  Berätta inte för din sambo då det sannolikt kommer göra mer smärta än nytta.  Jag hade inte velat veta om snedsteget om det med säkerhet var en engångs företeelse. 

• Anonym (Ångestfylld)
    Teresiat skrev 2026-02-09 22:43:14 följande:

Du gick absolut över en gräns. Totalt onödig kommentar att deklarera att intresset var besvarat. Lär dig av misstaget och gör aldrig om det.  Berätta inte för din sambo då det sannolikt kommer göra mer smärta än nytta.  Jag hade inte velat veta om snedsteget om det med säkerhet var en engångs företeelse. 

Definitivt en "engångsföreteelse". 
    Något sådant här verkligen inte likt mig. 
    Är väl därför jag någonstans känner att jag vill prata med min sambo om detta, men kanske det skulle göra mer skada än nytta..
  • Anonym (Ångestfylld)

Jag har alltid höjt min älskade partner över skyarna och behandlat väl på alla vis så det är klart jag känner sån skam när min självbild kolliderade med mitt samvete över vad som hände. Jag var svag för en stund och skulle inte ha gjort så som jag gjorde. 

Samtidigt är ju lojalitet att välja rätt, jag valde min sambo. Jag blev svag, öppnade en dörr på glänt, kikade in men stängde, låste och gick därifrån. 
    Blev medryckt i stunden och ångrar mig.

• Eurydike 87
    Anonym (Ångestfylld) skrev 2026-02-09 23:36:34 följande:

Jag har alltid höjt min älskade partner över skyarna och behandlat väl på alla vis så det är klart jag känner sån skam när min självbild kolliderade med mitt samvete över vad som hände. Jag var svag för en stund och skulle inte ha gjort så som jag gjorde. 

Samtidigt är ju lojalitet att välja rätt, jag valde min sambo. Jag blev svag, öppnade en dörr på glänt, kikade in men stängde, låste och gick därifrån. 
    Blev medryckt i stunden och ångrar mig.

Tycker du sammanfattar det bra på slutet där! Förhoppningsvis lärde du dig något om dig själv, kärleken till din partner och var gränsen går.
  • Anonym

Nej, nej du ska inte berätta för sambon.
    En komplimang och en tanke som flammade upp. 
    En kvinna visade intresse och du tog det inte längre och ni kommer inte ha kontakt. 

Ts, du är bara människa. 
    Ge dig en klapp på axeln, du fattade rätt beslut när det höll på att  gå åt fel håll.

Svar på tråden Bekänna/prata om oskyldig flirt?