• Anonym (Ellie)

Äcklad

Det satte sig en kvinna jämte mig i bussen och hon brydde sig inte utan petade flera gånger i näsan och stoppade snusket i munnen. Om jag kunde så skulle jag flytta på mig men bussen var knökfull så jag var tvungen att sitt kvar jämte äcklet. 

Är tyvärr inte första gången jag har råkat ut för något och undrar om det är vanligt? Blir så jävla äcklad att vuxna människor gör så

• Svar på tråden Äcklad
  • Anonym (Ellie)
    Anonym (Snuskelisnusk) skrev 2026-02-11 17:52:09 följande:
    Tycker DU att det är fräscht? Det är du, inte jag som suttit 20 minuter bredvid en snorätare. För att gå hem och skriva om det. 
    Nej jag tycker inte det är fräscht vilket jag har sagt
  • Anonym (Aldrig sett)

Har aldrig sett någon som gör så på en buss! Skulle jag se det så skulle jag titta på personen och fråga om hon planterat något gott i näsan eller pillar ut rester av näsgodis och om det är smaskigt. Hade inte kunnat hålla mig från att skratta lite heller.
    Men som sagt, åker pendel, tbana och buss hela tiden och har aldrig sett det.

• Anonym (Ellie)
    Anonym (Aldrig sett) skrev 2026-02-12 00:58:01 följande:

Har aldrig sett någon som gör så på en buss! Skulle jag se det så skulle jag titta på personen och fråga om hon planterat något gott i näsan eller pillar ut rester av näsgodis och om det är smaskigt. Hade inte kunnat hålla mig från att skratta lite heller.
    Men som sagt, åker pendel, tbana och buss hela tiden och har aldrig sett det.

usch. Jag ser sådant varje eller varannan vecka typ
  • Anonym (Aldrig sett)
    Anonym (Ellie) skrev 2026-02-12 01:03:47 följande:
    usch. Jag ser sådant varje eller varannan vecka typ
    Då undrar jag verkligen var du bor? Det är inget vanligt officiellt beteende direkt.
  • Anonym (Ellie)
    Anonym (Aldrig sett) skrev 2026-02-12 01:08:07 följande:
    Då undrar jag verkligen var du bor? Det är inget vanligt officiellt beteende direkt.
    gbg
  • Eurydike 87

Jag var med om det en gång på tåget från Stockholm. Det var mitt livs värsta resa. Efter ett tag satt jag lutad mot fönstret och höll på att spy av äckelkänslor. Han gjorde det helt öppet och höll på en bra stund. Sedan var det två killar som gick in på toaletten och hade sex utan att låsa dörren. De sprutade tydligen ner hela stället, för en ur personalen blev tillkallad och sade herregud när han öppnade dörren efteråt. Sedan började en man spela gitarr och försökte tvinga den blyga killen i sätet bredvid att sjunga till musiken 😵?💫

• Anonym (M)

Du kunde bytt plats med någon annan. 

• Anonym (Aldrig sett)
    Anonym (M) skrev 2026-02-12 06:38:59 följande:

Du kunde bytt plats med någon annan. 

Eller stått?
  • Anonym (M)
    Anonym (Aldrig sett) skrev 2026-02-12 10:14:26 följande:
    Eller stått?
    Precis, eftersom det var fullt så stod ju många. Då är det bara att byta med någon som står. Men TS är kanske inte så lösningsorienterad.
  • Anonym (Aldrig sett)
    Eurydike 87 skrev 2026-02-12 01:21:12 följande:

Jag var med om det en gång på tåget från Stockholm. Det var mitt livs värsta resa. Efter ett tag satt jag lutad mot fönstret och höll på att spy av äckelkänslor. Han gjorde det helt öppet och höll på en bra stund. Sedan var det två killar som gick in på toaletten och hade sex utan att låsa dörren. De sprutade tydligen ner hela stället, för en ur personalen blev tillkallad och sade herregud när han öppnade dörren efteråt. Sedan började en man spela gitarr och försökte tvinga den blyga killen i sätet bredvid att sjunga till musiken 😵?💫

Jag undrar hur mycket två män har förmåga att spruta egentligen? Det var nog bara att de sprutade på fel ställen, inte mängden gissar jag.

Att någon tar fram en gitarr och försöker få till lite trevlig allsång skulle jag vilja se mer av på svenska 
  • Anonym (Aldrig sett)

Råkade komma åt postarknappen av misstag. Unskyld.

Jo, jag skulle vilja se mer av att någon drar fram en gura och försöker få till lite allsång. Inte hela tiden under en flera timmar lång resa men att riva av några låtar låter supertrevligt och mysigt! Jag som har världens sämsta sångröst och aldrig sjunger med hade gjort det om en annan började, just för att jag hade tyckt att det vore ett underbart initiativSkrattande

• Anonym (Aldrig sett)

Och självklart ska man städa efter sig oavsett om man haft sex, skitit, bytt binda eller sminkat sig på tågtoaletten!

• Anonym (mm)
    Anonym (Ellie) skrev 2026-02-11 16:25:55 följande:
    Äcklad

Det satte sig en kvinna jämte mig i bussen och hon brydde sig inte utan petade flera gånger i näsan och stoppade snusket i munnen. Om jag kunde så skulle jag flytta på mig men bussen var knökfull så jag var tvungen att sitt kvar jämte äcklet. 

Är tyvärr inte första gången jag har råkat ut för något och undrar om det är vanligt? Blir så jävla äcklad att vuxna människor gör så

Hellre det än bussrunkare, men båda är illa.
  • Eurydike 87
    Anonym (Aldrig sett) skrev 2026-02-12 10:46:27 följande:
    Jag undrar hur mycket två män har förmåga att spruta egentligen? Det var nog bara att de sprutade på fel ställen, inte mängden gissar jag.

Att någon tar fram en gitarr och försöker få till lite trevlig allsång skulle jag vilja se mer av på svenska 
    Ja, så var det nog! Inte som att öppna en dammlucka när man öppnade dörren, utan mer skvätt som inte hamnat rätt 😅

Den där mannen med gitarren var väldigt full och tog inte ett nej, annars hade det säkert kunnat vara trevligt. Allsångståg kanske vore något 🤔
  • Eurydike 87
    Anonym (Aldrig sett) skrev 2026-02-12 10:49:51 följande:

Råkade komma åt postarknappen av misstag. Unskyld.

Jo, jag skulle vilja se mer av att någon drar fram en gura och försöker få till lite allsång. Inte hela tiden under en flera timmar lång resa men att riva av några låtar låter supertrevligt och mysigt! Jag som har världens sämsta sångröst och aldrig sjunger med hade gjort det om en annan började, just för att jag hade tyckt att det vore ett underbart initiativSkrattande

Jag har inte heller någon bra sångröst, men tycker om att sjunga i grupp där det inte hörs hur bra/dåligt varje person sjunger. Brukar passa på att sjunga på Midnattsmässan på julafton! Det kan vara mysigt även om man inte är religiös 😃
  • Tom Araya
    Anonym (Ellie) skrev 2026-02-11 16:25:55 följande:
    Äcklad

Jag antar att den personen inte är fullt utvecklad intellektuellt.
Svar på tråden Äcklad