Det är ju jättekonstigt att han inte får specialkost när det finns intyg, vad är det för sort mat de vill att du skickar med?
Du bör även kolla upp omsorgsavgiten, det är inte rimligt att du ska betala så mycket om du lever på existensminimum så där har något blivit fel om inte reglerna har ändrats sen mina barn gick på fritids
Min son har lindrig adhd så det är säkerligen svårare för dig men det kan vara läge att lite smått börja få honom lite mer självgående på morgonen, långa dagar är inte bra och jag har iaf märkt på min son att ju mer ansvar har får desto bättre beter han sig. Han var 11 när vi började fasa ut fritids, det var bara yngre barn så det var liksom inte så kul för honom, vi förberedde allt vi kunde på kvällen, kläder, ryggsäck osv, på morgonen ställde jag fram frukosten och såg till att han kom upp innan jag åkte, sen ringde jag varje kvart för att kolla hur det gick, åt han lite för länge så bad jag honom skynda osv, han hade ett papper på dörren med allt som skulle med innan han gick ut och det hände ett par gånger att han missade skolbussen men jag jobbade ändå nära och kunde smita ifrån och köra honom, jag förstår ju att alla inte kan det dock, det gick iaf bra mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, de klarar mer än man tror och man får inte vara rädd att sätta lite press på dem.