• Anonym (Blyger)

Hur blir intressant..

Hur får man män intresserad av en..nyss fyllt 60 men ser iofs några år yngre ut.
    Färgar håret,  är liten..156 cm och 54 kg.
    Ev lite dålig hållning..ser väl annars alldaglig ut. Är lite blyg i stora samlingar känner mig obekväm med småprat osv. Fick ofta höra som yngre att jag såg sur ut, även fast jag inte är det. Försöker väl typ hålla mig i bakgrunden..så män. Vad ska jag göra..

• Svar på tråden Hur blir intressant..
  • Farbror Grön

Förstår att detta är lättare sagt än gjort, men om du skulle utmana dig själv med att inte hålla dig i bakgrunden så skulle du nog ha mycket att vinna.

• KimLinnefeldt

Skratta åt hans skämt. Le och se honom lite extra länge i ögonen.
    Om ni sitter vid ett fikabord, lägg en hand innanför hans "zon", hans närgräns. Och när ni står upp och pratar, ställ dig lite närmare. Plocka bort ett hårstrå från hans tröja. Lägg en hand lite snabbt på hans arm, helt kort. Ge honom en komplimang för hans skjorta/frisyr.

Om du börjar bli modig och börjar veta mer om vad han gillar: Fråga om han vill hänga med på bio/fika/ta en öl/höra ett föredrag/gå på museum. 

Fråga honom om honom själv, ställ följdfrågor, kom ihåg vad han berättat och återknyt nästa gång. Hur går bilen? Har han sommarstuga? Vad har han på tomten? Berätta själv om något trevligt, roligt. 

Prata inte om din skilsmässa, din artros, dina leverfläckar, din magkatarr, din katt, dina barnbarn, din dåliga ekonomi.

• Anonym (Blyger)

Hahah, tack vilket utförligt svar. Jag tänkte mer allmänt nu ute på krogen tex inte på nån dejt.

• Anonym (Blyger)

Jag tänker att män kanske gillar kvinnor som ler mycket, är spontana och pratar..

• Anonym (Baby in the corner)
    Anonym (Blyger) skrev 2026-02-12 15:03:37 följande:

Hahah, tack vilket utförligt svar. Jag tänkte mer allmänt nu ute på krogen tex inte på nån dejt.

Att stå i ett hörn och se sur ut är ett garanterat sätt att dels inte bli sedd över huvud taget och dels vara totalt ointressat.

Ställ dig så att du syns, se glad ut. Kommer någon mot dig titta upp, möt blicken och le
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Blyger) skrev 2026-02-12 15:03:37 följande:

"Ute på krogen" har jag ingen erfarenhet av. Tänker att det lätt blir väldigt utseendefixerat där. Trubbigt, som en dejtingapp.

Jag tror mer på att söka kärleken bland likasinnade, genom kör eller idrottsklubb eller annat gemensamt intresse, eller be vänner tipsa om någon trevlig singel. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hur blir intressant..