Anonym (Snäll) skrev 2026-02-15 22:42:43 följande:
Vill förtydliga. Män med driv, intiativ, kloka ledare står enligt min uppfattning inte i strid med att samtidigt vara den snälle mannen. Fler inlägg har framfört tankar som drar slutsatsen att för att ha driv osv är förutsättningen att man är hemsk man. Helt fel enligt min mening.
Tyvärr är min uppfattning att många kvinnor lockas av män son tar plats, har driv osv, även om dessa är hemska män, Vilket i sin tur innebär ger stöd för att hemska män får framträdande poster, se i politk, kultur, näringsliv.
Vilka i den här tråden drar slutsatsen att bara hemska eller dåliga män har driv?
Ingen.
De flesta kvinnor är som sagt tillsammans med hyggliga män, men det betyder inte att dessa saknar driv.
Människor med åtminstone ett visst mått av driv och ambitioner, är nästan alltid intressantare än människor som saknar detta. Men det har inget med snällhet att göra. En man med driv och ledaregenskaper kan vara en bra man. En man utan driv eller ambitioner kan vara en dålig man.
Mesighet är oattraktivt. Vanlig hygglighet är däremot inte oattraktivt, tvärtom. Men det räcker inte att vara snäll och hygglig för att vara attraktiv. Det är snarare något som förutsätts.
Detta verkar en del män blanda ihop. "Jag som är så snäll, varför får jag ingen kvinna?"
Ingen är attraktiv enbart för att den är snäll. Tänder du på Ingrid, 80 år, för att hon är snäll? Nej just det. Annat är mer avgörande. Ålder, utseende (till viss del), charm, humor, intelligens, personkemi...