• Anonym (Snäll)

Dras kvinnor till män som inte är bra.

Jag är man och blivit lite äldre. 

Jag är en snäll, omtänksam, skötsam man med god utbildning bra jobb. Jag är inte förmögen men har hyfsat ny japansk bil. Jag är medellång, lite rund om magen men hyfsat tränad. Jag ser väl normal ut men ingen fotomodell. 

Men jag har inte haft så stor framgång hos kvinnor, var som ung eller senare.

Killar eller män som inte är så sympatisks utan tvärt om, elaks, våldsinriktade, själviska ohyfsade och tom kriminella verkar ha en anmärkningsvärd dragningskraft på kvinnor?.

Detta kan jag inte begripa, min enkla slutsats är att största delen av kvinnor inte fattar så mycket. 

Eller varför

• Svar på tråden Dras kvinnor till män som inte är bra.
  • Anonym (m)

Bra och bra, det kan man vara på olika sätt. En oattraktiv man är inte bra för en relation. 

• Anonym (Snäll)
    Anonym (C) skrev 2026-02-13 17:35:00 följande:
    Precis så är det. De gör det enkelt för sig genom att skylla på andra, fast det egentliga problemet ligger i deras bristande sociala förmåga.
    Härligt med många olika åsikter även om dessa inlägg inte ger en komplett bild av min fråga varför så många kvinnor drar sig till eller uppskattar hemska män. Mot bakgrund av att flera inlägg angriper mig som TS eftersom jag tog upp frågeställningen, vill jag klargöra några saker. Jag är inte singel och har inte haft speciellt svårt att få kvinliga kontakter.Naturligtvis vet jag att kvinnor inte kan klassas i en grupp. Självklart finns det massa förhållanden med snälla vanliga män lever ett normalt liv med sin partner.

En del har noterat att kvinnor gillar män som är drivande, får saker att hända, är starka kloka ledare, detta förvånar mig inte ett dugg och står i motsats till att dessa män kan vara snälla och hänsynsfulla, vilka några tycks tro. Detta är en farlig missuppfattning som ger stöd för hemska män bara för dom har driv.

Att hemska män skulle utgör skydd för kvinnor är ju ren idioti. Att kvinnor har denna uppfattning stöder min uppfattning om dessa kvinnor tillkortakommanden, Det är min förhoppning att dessa kvinnor växer upp och lämnar ungdomens serievärld och tar ett vuxet ansvar och förpassar hemska män på soptippen.
  • Anonym (5678)
    Anonym (Snäll) skrev 2026-02-14 20:28:47 följande:
    Härligt med många olika åsikter även om dessa inlägg inte ger en komplett bild av min fråga varför så många kvinnor drar sig till eller uppskattar hemska män. Mot bakgrund av att flera inlägg angriper mig som TS eftersom jag tog upp frågeställningen, vill jag klargöra några saker. Jag är inte singel och har inte haft speciellt svårt att få kvinliga kontakter.Naturligtvis vet jag att kvinnor inte kan klassas i en grupp. Självklart finns det massa förhållanden med snälla vanliga män lever ett normalt liv med sin partner.

En del har noterat att kvinnor gillar män som är drivande, får saker att hända, är starka kloka ledare, detta förvånar mig inte ett dugg och står i motsats till att dessa män kan vara snälla och hänsynsfulla, vilka några tycks tro. Detta är en farlig missuppfattning som ger stöd för hemska män bara för dom har driv.

Att hemska män skulle utgör skydd för kvinnor är ju ren idioti. Att kvinnor har denna uppfattning stöder min uppfattning om dessa kvinnor tillkortakommanden, Det är min förhoppning att dessa kvinnor växer upp och lämnar ungdomens serievärld och tar ett vuxet ansvar och förpassar hemska män på soptippen.
    Säger du inte emot dig själv här? I din trådstart skriver du: "Men jag har inte haft så stor framgång hos kvinnor, var som ung eller senare."
  • Anonym (Jo)
    Anonym (5678) skrev 2026-02-14 20:38:18 följande:
    Säger du inte emot dig själv här? I din trådstart skriver du: "Men jag har inte haft så stor framgång hos kvinnor, var som ung eller senare."
    Tänkte också det.
  • Anonym (Jo)

Dom flesta kvinnor lever tillsammans med hyggliga, bra män.
  • Anonym (Snäll)
    Anonym (5678) skrev 2026-02-14 20:38:18 följande:

Jag kan inte se detta som så viktigt vad gäller frågan om kvinnor dragning till hemska män. Den kopplingen kanske du kan förklara. 

Sedan är mina påståenden korrekta. Ex på en fest finns dessa i mitt tycke otrevliga män som lyckas ta uppmärksamhet av en hel grupp kvinnor. Och jag har alltid förundrat över vad kvinnorna ser hos dess typer. Jag där emot kan mycket väl träffa någon vettig kvinna som jag kan umgås med.

• Anonym (Jo)
    Anonym (Snäll) skrev 2026-02-14 23:27:30 följande:

Jag kan inte se detta som så viktigt vad gäller frågan om kvinnor dragning till hemska män. Den kopplingen kanske du kan förklara. 

Sedan är mina påståenden korrekta. Ex på en fest finns dessa i mitt tycke otrevliga män som lyckas ta uppmärksamhet av en hel grupp kvinnor. Och jag har alltid förundrat över vad kvinnorna ser hos dess typer. Jag där emot kan mycket väl träffa någon vettig kvinna som jag kan umgås med.

Har helt motsatt erfarenhet, möjligtvis nån enstaka kvinna men inte en hel grupp.
  • ClumsySmurf

UwF0yvVFlUZHX-7gOkVCI1qGzGqU5s-7MF_4I1Xd
  • ClumsySmurf

Vet inte om jag uppfattat dej rätt
    menar du att positiva egenskaper som att vara drivande, får saker att hända, är starka kloka ledare inte är kompatibla med andra positiva egenskaper som att vara snäll och omtänksam?

• Anonym (Vissa)
    baaa skrev 2026-02-14 11:34:04 följande:

En tjejkompis från förr dejtade en mördare. Då sa jag upp kontakten. Hur kan man ha sex med en man som dödat någon annan människa och bli kåt?

Ta detta med kriminalvården där vi har kvinnor som ligger med kriminella. 

Det är bland annat därifrån skrönan kommer. Några få kvinnliga kriminalvårdare som legat med interner, som dessutom fått kicken från sina jobb pga det, och helt plötsligt tänder "alla" kvinnor på kriminella.
  • Anonym (5678)

Du har fått många svar på frågan redan. Det jag undrar är hur mycket som egentligen är sant i din tråd när du säger emot dig själv, ena stunden har du svårt med tjejer, andra har du inga problem alls. Kanske hittar du på allt bara för att folk ska skriva. Normala kvinnor dras inte till otrevliga, elaka män. Själv har jag aldrig känt en kvinna som dragits till det. Och vem bjuder ens dessa elaka män till sina fester? Du kanske skulle se över din umgängeskrets som verkar innehålla en del elaka män och hela grupper med trasiga kvinnor? 
  • Anonym (Son)

Jo, det är helt grundläggande. Förklara vad du menar med att först skriva att du har det svårt med kvinnor och sedan inte.
  • EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2026-02-14 23:48:03 följande:
    Vet inte om jag uppfattat dej rätt
    menar du att positiva egenskaper som att vara drivande, får saker att hända, är starka kloka ledare inte är kompatibla med andra positiva egenskaper som att vara snäll och omtänksam?
    Du ställde den frågan jag skulle ställa? 
    Hoppas att TS ger ett klargörande här..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Snäll)
    EnAnonumius skrev 2026-02-15 21:13:14 följande:
    Du ställde den frågan jag skulle ställa? 
    Hoppas att TS ger ett klargörande här..
    Vill förtydliga. Män med driv, intiativ, kloka ledare står enligt min uppfattning inte i strid med att samtidigt vara den snälle mannen. Fler inlägg har framfört tankar som drar slutsatsen att för att ha driv osv är förutsättningen att man är hemsk man. Helt fel enligt min mening.

Tyvärr är min uppfattning att många kvinnor lockas av män son tar plats, har driv osv, även om dessa är hemska män, Vilket i sin tur innebär ger stöd för att hemska män får framträdande poster, se i politk, kultur, näringsliv.
  • Anonym (C)
    Anonym (Snäll) skrev 2026-02-15 22:42:43 följande:
    Vill förtydliga. Män med driv, intiativ, kloka ledare står enligt min uppfattning inte i strid med att samtidigt vara den snälle mannen. Fler inlägg har framfört tankar som drar slutsatsen att för att ha driv osv är förutsättningen att man är hemsk man. Helt fel enligt min mening.

Tyvärr är min uppfattning att många kvinnor lockas av män son tar plats, har driv osv, även om dessa är hemska män, Vilket i sin tur innebär ger stöd för att hemska män får framträdande poster, se i politk, kultur, näringsliv.
    Ja, det finns så klart kvinnor som lockas till sådana män, men det finns även män som lockas till kvinnor som har driv och samtidigt är hemska. Det innebär dock knappast att vare sig män eller kvinnor generellt dras till elaka personer av motsatta könet.

Som jag skrev tidigare visar inte heller alla den elaka sidan i början av förhållandet.
  • Anonym (C)
    Anonym (Son) skrev 2026-02-15 12:08:19 följande:
    Jo, det är helt grundläggande. Förklara vad du menar med att först skriva att du har det svårt med kvinnor och sedan inte.
    Jag skulle också gärna vilja ha svar på den frågan.
  • Anonym (5678)
    Anonym (C) skrev 2026-02-16 08:03:51 följande:
    Jag skulle också gärna vilja ha svar på den frågan.
    Jag också.
  • Anonym (ManMan)
    Anonym (C) skrev 2026-02-16 08:02:08 följande:
    Ja, det finns så klart kvinnor som lockas till sådana män, men det finns även män som lockas till kvinnor som har driv och samtidigt är hemska. Det innebär dock knappast att vare sig män eller kvinnor generellt dras till elaka personer av motsatta könet.

Som jag skrev tidigare visar inte heller alla den elaka sidan i början av förhållandet.
    Nej, det här är rent nonsens. 

Det är inte så att vissa kvinnor attraheras av driv. Så gott som alla kvinnor attraheras av driv. Och om någon är lite elak så väljer inte kvinnor bort en man för det. 

Och det motsatta gäller inte alls. Män väljer inte kvinnor alla på det sättet. 

Fast till TS. Att inte våga uppvakta en kvinna är ett tydligt indicium på att en man saknar driv. Dessa väljer kvinnor bort. En man måste våga ta initiativ.
  • Anonym (vanir)
    Anonym (Snäll) skrev 2026-02-15 22:42:43 följande:

Vilka i den här tråden drar slutsatsen att bara hemska eller dåliga män har driv?

Ingen. 

De flesta kvinnor är som sagt tillsammans med hyggliga män, men det betyder inte att dessa saknar driv. 

Människor med åtminstone ett visst mått av driv och ambitioner, är nästan alltid intressantare än människor som saknar detta. Men det har inget med snällhet att göra. En man med driv och ledaregenskaper kan vara en bra man. En man utan driv eller ambitioner kan vara en dålig man. 

Mesighet är oattraktivt. Vanlig hygglighet är däremot inte oattraktivt, tvärtom. Men det räcker inte att vara snäll och hygglig för att vara attraktiv. Det är snarare något som förutsätts.

Detta verkar en del män blanda ihop. "Jag som är så snäll, varför får jag ingen kvinna?"

Ingen är attraktiv enbart för att den är snäll. Tänder du på Ingrid, 80 år, för att hon är snäll? Nej just det. Annat är mer avgörande. Ålder, utseende (till viss del), charm, humor, intelligens, personkemi...
Svar på tråden Dras kvinnor till män som inte är bra.