• Anonym (Mammaoro)

Viktuppgång nyfödd

Fler där bebis inte gått upp tillräckligt i vikt dag 10? Hur har det gått sen? Känner mig så misslyckad som inte fattat att mitt barn inte fått i sig tillräckligt...

• Svar på tråden Viktuppgång nyfödd
  • cosinus

Min tvåa gick upp sjukt långsamt första månaden. Fick väga honom 2 ggr i veckan i flera veckor och hade jag inte haft en äldre sköterska som var både luttrad och ansåg att jag ju lyckats amma storasyster utan problem så hade de nog propsat på ersättning.

Han var väldigt mager när han föddes och fick ligga med dropp i början för att hålla blodsockret. Det tog tid för hans kropp att komma igång och äta men efter ungefär 1,5 månad tog det fart rejält.

sen har han varit mitt största barn. 

• Anonym (Mammaoro)
    cosinus skrev 2026-02-20 15:14:48 följande:

Min tvåa gick upp sjukt långsamt första månaden. Fick väga honom 2 ggr i veckan i flera veckor och hade jag inte haft en äldre sköterska som var både luttrad och ansåg att jag ju lyckats amma storasyster utan problem så hade de nog propsat på ersättning.

Han var väldigt mager när han föddes och fick ligga med dropp i början för att hålla blodsockret. Det tog tid för hans kropp att komma igång och äta men efter ungefär 1,5 månad tog det fart rejält.

sen har han varit mitt största barn. 

Skönt att höra att andra trögstartade nu mår bra! vi fick Börja med ersättning dag 10. hade gulsot så orkade väl inte amma tillräckligt. tyvärr fasade ersättningen ut amningen så fick ge upp amningen efter 3 v. Hon blev dock inte piggare av ersättning utan äter fortf dåligt och sover enormt mkt. Hoppas hon också kommer igång -att äta ordentligt snart? 
Svar på tråden Viktuppgång nyfödd