Sluta amma? Jobbig start
Hej!
Fick barn för två veckor sedan. Blev akut kejsarsnitt och jag var sjuk i havandeskapsförgiftning så mådde kasst i början. Vår pojke fick även vara på neonatalavdelningen då han hade problem med andningen, en tuff start alltså. Vi fick därmed börja med ersättning i nappflaska då jag inte har ork med att börja amma eller pumpa. Han ville heller inte ta tag om bröstet så amningen var svår.
Har idag börjat pumpa och brösten har runnit till så vi övar med amningsnapp, men han tar endast bröstet vid enstaka tillfällen, oftast blir han irriterad och vill ha flaska.
Är så osäker på om jag orkar fortsätta att öva, kommer det att ge sig? På ett sätt hade jag velat amma, smidigt att ha maten med sig och så kanske man kan delamma med flaska. Men vet inte om jag orkar. Nu har jag problem med onda, spända bröst. Försöker pumpa då och då men orkar ärligt talat inte pumpa hela dagarna. Vet inte hur länge jag orkar fortsätta.
Någon annan som varit i liknande situation? Gick amningen tillslut eller slutade ni? Hur gick ni tillväga för att sluta och gjorde det ont?