Vet inte vad nästa val är
När min mamma fick cancer gjorde jag valet att sluta vara duktig i skolan, så jag skulle ha ork kvar att kunna ta hand om allt runt omkring. Hemmet, mathandling osv hemma. Jag var 15 och fick från att skriva A i alla ämnen till att gå ut nian med endast fem A och resten streck eller E.
Under den tiden skulle jag ju också välja till gymnasiet. För avståndets skull valde jag ett gymnasium, och jag valde där att söka till Barn och Fritid, då jag hörde från bekanta att det inte var särskilt tungt, ganska mycket praktiskt och ofta ganska korta dagar eller stora hål. Något intresse för ämnena hade jag aldrig.
Nu i december valde jag att be om ledigt från gymnasiet, där jag gick trean, på lite obestämd framtid. Endast min mentor vet varför.
På nyåret gick min mamma bort. Jag höll ihop tillräkligt länge för att ordna allt omkring det, begravning, det mesta pappersarbete med arvsskifte, banker och försäkringsbolag osv.
Sen valde jag att att ligga i sängen tills nu. Och nu vet jag inte vad nästa val är. Vad nu? Jag känner mig som en liten osäker barnunge.