• Anonym (???)

Varför ser killar sex som sport?!

Den ultimata bekräftelsen som en kille skrev är att ?få komma till? tydligen.

Medan kvinnor ångrar att de ?gav sig till honom? redan första dejten och anses ?utnyttjad? av omgivningen.

Båda har sex men han har ?vunnit? något och hon ?förlorat? något..

• Svar på tråden Varför ser killar sex som sport?!
  • Anonym (Anledningen)

Ja det är olika det där en man behöver anstränga sig för att få till det 

• Anonym (M2)
    Anonym (C) skrev 2026-03-09 16:22:41 följande:
    Som de uppger själva?
    Jag har inte läst just den men det brukar vara självskattningar ja, av naturliga skäl. Det finns säkert en felmarginal men inte så stor att de kompenserar för den stora skillnaden som syns. I princip alla sådana undersökningar visar ju dessutom på en stor skillnad mellan kvinnor och män så det får nog anses rätt etablerat att män onanerar mycket mer än kvinnor.
  • Tecum
    Som de uppger själva?
    Haha, vem skulle åka runt och kolla det menar du...?
  • Anonym (Stor, uthållig och serviceminded)
    Anonym (M2) skrev 2026-03-09 17:02:00 följande:
    Jag har inte läst just den men det brukar vara självskattningar ja, av naturliga skäl. Det finns säkert en felmarginal men inte så stor att de kompenserar för den stora skillnaden som syns. I princip alla sådana undersökningar visar ju dessutom på en stor skillnad mellan kvinnor och män så det får nog anses rätt etablerat att män onanerar mycket mer än kvinnor.
    Jag tror det är viss skillnad, men inte så stor som undersökningarna visar. För hur länge har kvinnor erkänt att de onanerar, ens i anonyma formulär? Det är fortfarande lite skam och tabu om det.

För en kvinna var onani i princip likställt med att vara psykiskt sjuk eller "lössläppt" ända fram till 1960-talet och många var hämmade av sin uppfostran långt efter det. Att kvinnor onanerar överhuvudtaget var inte normaliserat förrän på 1990-talet om jag ska gå efter min egen omgivning.
  • Anonym (M2)
    Anonym (Stor, uthållig och serviceminded) skrev 2026-03-10 07:44:32 följande:
    Jag tror det är viss skillnad, men inte så stor som undersökningarna visar. För hur länge har kvinnor erkänt att de onanerar, ens i anonyma formulär? Det är fortfarande lite skam och tabu om det.

För en kvinna var onani i princip likställt med att vara psykiskt sjuk eller "lössläppt" ända fram till 1960-talet och många var hämmade av sin uppfostran långt efter det. Att kvinnor onanerar överhuvudtaget var inte normaliserat förrän på 1990-talet om jag ska gå efter min egen omgivning.
    Ja, så var det förr, men det har ju hänt rätt mycket sedan dess. Numera säljs sexleksaker för kvinnor lite överallt medans mäns sexualitet är den som hela tiden skam och skuldbeläggs. Så nej, jag tror inte ett dugg på att det är så att ingen vågar erkänna. Snarare kan det vara tvärtom, att kvinnor vill vara lika frigjorda som på i tv-serier och därför överdriver. 
    Det handlar mer om att ideologi och verklighet inte stämmer överrens och då förnekar man verkligheten. 
  • Anonym (Micke)
    Som de uppger själva?
    Ja, självklart. Vad / hur annars ? 
  • ClumsySmurf
    KimLinnefeldt skrev 2026-03-09 13:37:58 följande:
    Vi har biologiska skillnader, men de inlärda och de individuella skillnaderna är större. Jag tror att män kan vara mer - eller mindre - kåta än vad biologin säger, och samma gäller kvinnor.

Alla män är inte kåtare än alla kvinnor. Alla kvinnor är inte mindre kåta än sina män. 
    testosteron påverkar sexdriften, vill du förklara hur "inlärt" kan ha starkare effekt än 10-20 x mer testosteron?
  • ClumsySmurf
    Tecum skrev 2026-03-07 15:44:42 följande:
    Varför ser killar sex som sport?

Män har fått lära sig att alltid prestera och den ultimata prestationen är att få en kvinna i säng.
    Medan kvinnor fortfarande upplever att de "ger efter", en urmodig syn som av någon anledning lever kvar hos vissa efterblivna personer.
    Sex i praktiken är ju win-win när det är ömsesidigt!

63 år gammal feminist skriver självklarheter 
    Vart kan myten "det är girlpower att knulla runt" komma från?

kvinnor som själva gillar att knulla runt ?
    män som vill lura att kvinnor att "ge efter"?

Another thing I regret deeply is my tally of one-night stands when I was younger. I distinctly remember thinking it would be uncool to say no to the men I met at parties, or dated but I struggled to enjoy it. There was always a disconnect. This was abundantly clear the morning after. As I lay there waiting for a sign of affection, he would be singing the triumphant ?had her? song in the shower. A quick cheerio and he was gone.

While I pretended to enjoy it, I felt uncomfortable about sex so early on. I felt empty and used.

My generation of women were encouraged to "have sex like a man" - in other words have casual sex - but it backfired. Fast forward to now, the idea that women are different from men and that casual sex can be harmful to us is gaining traction.

inews.co.uk/inews-lifestyle/regret-belittling-men-63-ended-up-alone-3569366
  • Anonym (Ghjkl)
    ClumsySmurf skrev 2026-03-11 15:03:04 följande:
    testosteron påverkar sexdriften, vill du förklara hur "inlärt" kan ha starkare effekt än 10-20 x mer testosteron?
    Fast hos kvinnor påverkar även östrogen sexdriften, vi fungerar inte på samma sätt.
  • Anonym (Ghjkl)
    Anonym (M2) skrev 2026-03-09 14:53:04 följande:
    Fast att män fortfarande (trots att manlig onani numera misstänkligörs mycket mer än kvinnlig) onanerar mycket mer än kvinnor talar ju för att det faktiskt finns en stor skillnad i sexdrift.
    Hur ofta onanerar du själv tex? 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Ghjkl) skrev 2026-03-11 15:28:37 följande:
    Fast hos kvinnor påverkar även östrogen sexdriften, vi fungerar inte på samma sätt.
    lyssna på vad de säger vid 33:35 och jämför med inlägget jag svarade på

Vi har biologiska skillnader, men de inlärda och de individuella skillnaderna är större. Jag tror att män kan vara mer - eller mindre - kåta än vad biologin säger, och samma gäller kvinnor.

Alla män är inte kåtare än alla kvinnor. Alla kvinnor är inte mindre kåta än sina män. 

• Anonym (Ghjkl)
    Anonym (M2) skrev 2026-03-09 14:53:04 följande:
    Fast att män fortfarande (trots att manlig onani numera misstänkligörs mycket mer än kvinnlig) onanerar mycket mer än kvinnor talar ju för att det faktiskt finns en stor skillnad i sexdrift.
    Jag gör det minst 2-3 gånger per dag fast jag jobbar 250 timmar i månaden. Däremot tycker jag inte ligga runt är så kul, framförallt för det är mycket roligare att ligga med någon vars kropp och hjärna man förstår sexuellt. Så tror jag många män känner också. Vuxna män i alla fall. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Ghjkl) skrev 2026-03-11 16:44:33 följande:
    Hur ofta onanerar du själv tex? 
    Vad har det med saken att göra? 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Ghjkl) skrev 2026-03-11 16:49:15 följande:
    Jag gör det minst 2-3 gånger per dag fast jag jobbar 250 timmar i månaden. Däremot tycker jag inte ligga runt är så kul, framförallt för det är mycket roligare att ligga med någon vars kropp och hjärna man förstår sexuellt. Så tror jag många män känner också. Vuxna män i alla fall. 
    Fast ditt onanerande säger ingenting om hur mycket kvinnor onanerar i genomsnitt. Att det finns stora inviduella variationer är det väl igen som förnekar? Det är nått helt annat än att kvinnor i snitt onanerar mycket mindre. 

Liggandet är en annan fråga, motivationen ser annorlunda ut och möjligheten att få ligga är ju inte lika jämt fördelad. Så du har helt rätt i att att man onanerar mycket inte nödvändigtvis betyder att man också ligger mycket (och tvärtom). 
  • Anonym (Ghjkl)
    ClumsySmurf skrev 2026-03-11 16:47:19 följande:
    lyssna på vad de säger vid 33:35 och jämför med inlägget jag svarade på

Jag jobbar så kan inte just nu.
  • Anonym (Ghjkl)
    Anonym (M2) skrev 2026-03-11 17:06:05 följande:
    Fast ditt onanerande säger ingenting om hur mycket kvinnor onanerar i genomsnitt. Att det finns stora inviduella variationer är det väl igen som förnekar? Det är nått helt annat än att kvinnor i snitt onanerar mycket mindre. 

Liggandet är en annan fråga, motivationen ser annorlunda ut och möjligheten att få ligga är ju inte lika jämt fördelad. Så du har helt rätt i att att man onanerar mycket inte nödvändigtvis betyder att man också ligger mycket (och tvärtom). 
    Jag tror bara inte riktigt på att kvinnor generellt gör det så lite. Många onanerar nog hellre än ligger runt. Eller onanerar hellre än ligger med sin man. 

Jag tycker kvinnor jag känner är ganska sexuella, men inte på sättet att vem som helst duger som jag upplever att män ibland kan verka tycka.
  • Anonym (M2)
    Anonym (Ghjkl) skrev 2026-03-11 17:34:34 följande:
    Jag tror bara inte riktigt på att kvinnor generellt gör det så lite. Många onanerar nog hellre än ligger runt. Eller onanerar hellre än ligger med sin man. 

Jag tycker kvinnor jag känner är ganska sexuella, men inte på sättet att vem som helst duger som jag upplever att män ibland kan verka tycka.
    Jag har inte alls svårt att tro det, det är bara titta på det sk orgasmglappet, det är klart att det blir svårare att komma om man inte övar. Det är du (och möjligtvis dina vänninor, men hur ofta de onanerar vet vi ju egentligen inte) som är undantaget. 

Som sagt tror jag inte liggandet och onanerandet hänger ihop egentligen. Att man gör det ena behöver inte innebära att man gör det andra. Jag vet inte vad du menar med "sexuella" heller, man kan ju ha en yta som inte motsvarar verkligheten, om man säger så... 
  • Anonym (Man 50+)
    Anonym (Ghjkl) skrev 2026-03-11 16:49:15 följande:
    så är det med mig. Sexet blir oändligt mycket bättre i en relation. Däremot kan det var tröttsamt i relationer att många kvinnor tar bort lekfullheten på många sätt. Att efter ett tag så blir det ett spel kring sex som ofta kvinnan helt vill ha kontroll över, vilket gör det oattraktiv. jag behöver absolut inte alltid ha sex, men i en relation så ska det inte vara så allvarligt. Jag gillar mer bus, flört och skratt. Jag älskar när kvinnor säger nej, för de vet jag även när de vill. Däremot blir sexet mer planerat ganska snabbt in i relationen. Det dödar lusten. Vilket ofta för ganska snabbt
Svar på tråden Varför ser killar sex som sport?!