• Anonym (Tröttsamt)

Min pojkvän står som sambo m en okönd kvinna

Hur lång tid tar det för skatteverket att ändra dessa uppgifter?

Har snart gått 2 år. Han har pratat med henne då hon har samma problem, hyresvärden vet men inget händer?

• Svar på tråden Min pojkvän står som sambo m en okönd kvinna
  • BeautifulLiz

När jag flyttade in i min lägenhet stod förra innehavaren kvar här som folkbokförd.
    Det var en gammal kvinna som flyttat till ett boende och inte kunnat ändra och ingen annan hade tänkt på saken.

Jag ringde Skatteverket som gjorde en utredning och då flyttades damen till äldreboendet.

Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Anonym (t)

Skatteverket. Kan ta några vändor.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2026-03-11 18:07:18 följande:

Han har pratat med henne då hon har samma problem, 

Om de är skrivna på samma lägenhet, trots att bara en av dem bor där, så måste den som är skriven fel göra en adressändring.

Att få igenom en adressändring hos skatteverket brukar gå fort.
  • Anonym (Li)

Säker på att han talar sanning? 

• Anonym (P)

Den som kan ändra är kvinnan själv.

• Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (P) skrev 2026-03-11 18:55:28 följande:

Den som kan ändra är kvinnan själv.

Hon har försökt sa hon, hon har lite svårigheter så jag vet inte om hon förstår ens?

Nån frågade om jag var säker, svar JA. Miljoner procent.
  • EpicF
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2026-03-11 19:14:41 följande:
    Hon har försökt sa hon, hon har lite svårigheter så jag vet inte om hon förstår ens?

Hon försöker? Det är lätt att göra en adressändring. Hon har troligen inte försökt av någon anledning. 
  • Anonym (Li)

Kommer hennes post till din kille eller har hon eftersändning? 

• Anonym (Li)
    EpicF skrev 2026-03-11 20:40:50 följande:
    Hon försöker? Det är lätt att göra en adressändring. Hon har troligen inte försökt av någon anledning. 
    Bidragsfusk antagligen. 
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Li) skrev 2026-03-12 04:10:46 följande:

Kommer hennes post till din kille eller har hon eftersändning? 

Posten kommer lite överallt i dessa hus, själv bott där ett par år. Hyresvärden har koll på drtta, så hyresavin brukar komma rätt, utom denna gång. Nån ny kille som min pojkvän aldrig hört talas om. Flört

Det löser sig nog. Hade en inneboende som stod på min adress ca 14 mån efter hon flyttat.

Skrev detta för att pojkvönnen blev orolig.
  • Anonym (Tröttsamt)

Önskar att han bor där. 

• Anonym (Li)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2026-03-12 05:48:11 följande:
    Posten kommer lite överallt i dessa hus, själv bott där ett par år. Hyresvärden har koll på drtta, så hyresavin brukar komma rätt, utom denna gång. Nån ny kille som min pojkvän aldrig hört talas om. Flört

Det löser sig nog. Hade en inneboende som stod på min adress ca 14 mån efter hon flyttat.

Skrev detta för att pojkvönnen blev orolig.
    Öh...? Vadå ny kille? Menar du att det är en ny hyresvärd? Det är väl en kvinna som står skriven på din killes adress? Och vilka "dessa hus"? Bor kvinnan i grannhuset eller hos samma hyresvärd eller vadå? Kommer kvinnans post din kille? Har kvinnans hyresavi hamnat hos din kille eller vad menar du? Fattar ingenting av inlägget ovan...??? 

Min fråga var kort och gott om kvinnans post kommer till din kille. Kan du vara snäll och svara ja eller nej? (Om den nya hyresvärden har koll på din killes hyresavi var alltså inte min fråga ifall det var oklart.) 
  • Anonym (Li)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2026-03-12 06:04:15 följande:

Önskar att han bor där. 

Vad pratar du om? Vem önskar att vem bor var? Och vad har det med saken att göra? Är du säker på att det inte är du själv som är lite borta i huvudet eller så? 
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2026-03-11 19:14:41 följande:

Bor de i samma trappuppgång men i olika lägenheter? 

I så fall är det nog någon av dem som har missförstått hur det fungerar med lägenhetsnummer. 
  • EpicF
    Anonym (Li) skrev 2026-03-12 04:13:06 följande:
    Bidragsfusk antagligen. 
    Förmodligen eller att ts pojkvän faktiskt är sambo och tillsammans med denna kvinnan och har ts vid sidan. 
Svar på tråden Min pojkvän står som sambo m en okönd kvinna