• Anonym (obekväm)

Oönskad hårväxt i ansiktet ljusa strån

Jag håller på att bli galen, började med några enstaka fjun på hakan som växte sig längre, 1-1,5 cm. Observera ljus strån. 

Jag ryckte dem med pincett- men sen tyckte jag att det bara blir fler och fler strån, nu vet jag inte vad som är naturliga fjun längre och onaturliga. 
    Och vad beror det på att jag fått ökad hårväxt- längre strån på hakan. 

Min mens har också rubbats från 28 dagar till 32 dagar. Och jag känner mig ovanligt trött. 

Bör jag kolla upp det här? 

Pcos- är det något som kan komma och gå- och hårväxten är den alltid pigmenterad, mörk? 

Anledningen att jag funderar kring Pcos är att jag har svårt att bli gravid, hade tidigare 32-36 dagars cykel. Men jag blev gravid för 6 år sedan och sen dess nollställdes kroppen med 28 dagars cykel och kännbar äl. 

Jag har också mer flytningar sen sex år tillbaka, och senaste tiden ömma bröst hela tiden nästan-- suck, först inför äl och sedan inför mens typ

• Svar på tråden Oönskad hårväxt i ansiktet ljusa strån
  • KimLinnefeldt

Kvinnor en bit upp i åldern får ofta lite mer hår i ansiktet. Och de får för sig att de inte kan raka sig där, för då skulle det växa ännu mer eller bli grövre. Jag har kollat detta med forskningen och det stämmer inte. Kvinnor kan raka sig i ansiktet precis som män. Det säljs till och med små guldfärgade apparater som antagligen kallas Facial Womanizer eller nåt sånt, så att det ska kännas feminint.

Min fru står och rycker de där stråna med pincett, hon tror mig inte om rakapparaten. Synd, annars kunde hon ju låna min.

Svar på tråden Oönskad hårväxt i ansiktet ljusa strån