KimLinnefeldt skrev 2026-03-12 16:27:10 följande:
Jag tror dig, även om det verkar har kommit tidigt för dig.
Jag är betydligt äldre och har mycket såna tendenser. Jag tror att det finns förklaringar till att mogna män blir griniga.
1. De räknas inte med på jobbet, de är omsprungna, folk tror att de inte kan lära sig något nytt för att de är så fruktansvärt gamla.
2. De har för lite sex, de saknar ömhetsbevis, uppvaktning, närhet.
3. De har levt så länge och har så mycket erfarenhet att de är väldigt allmänbildade och har massor av sunt förnuft. Eftersom de vet hur allting borde vara så blir de irriterade på att folk pratar fort och otydligt, att ingen kan blinka i rondeller eller lyssnar på ful musik.
4. Barnen har tappat intresse för gubbjäveln, de har fullt upp med sina egna liv i 40-årsåldern. Ingen känsla för att det är dags för återbäring på blöjbytena.
5. De är rädda för åldrande och död, och kompenserar det med att projicera negativa känslor på andra/annat.
1. Dra bara ut sladden ur servern en sekund så ska du få se att deras fasad rämnar.
2. Helt klart. Mer sex till alla och världen skulle bli ett bättre ställe!
3. Jag utgår alltid från att folk har pissig musiksmak, dvs allt efter 1986.
4. Oroa dig inte för blöjorna. Vår tid kommer. Jag ser fram mot allt bajs å kiss jag ska utsätta både mina barn och skötare med framöver. Springa naken på ålderdomshemmet!
5. Själv är jaginte rädd för att dö, bara att jag ska skada någon på vägen hem från jobbet.