• Anonym (Foten i kläm!)

Nybliven sur 50-årig gubbe, fråga mig vad du vill!

Hej! Jag är som rubriken lyder nybliven gubbe. Sexuellt frustrerad. Det märks mest i att jag är förbannad hela tiden och vill skrika på tunnelbanan åt alla idioter som envisas med att ha ryggsäck i rusning, som vore det ett hästarsel. Folk som går långsamt eller blockar trappan för att de snorar ner i sin mobil.

Så, här är chansen, passa på att fråga!

• Svar på tråden Nybliven sur 50-årig gubbe, fråga mig vad du vill!
  • Finländsk

Har du möjlighet att göra något åt dina problem? Terapi? Händer det ofta att dina problem går ut över andra människor? Vad gör du för att förhindra det?

• Finländsk
    Finländsk skrev 2026-03-13 07:12:34 följande:

Har du möjlighet att göra något åt dina problem? Terapi? Händer det ofta att dina problem går ut över andra människor? Vad gör du för att förhindra det?

Ännu en fråga: förutsätter du att andra ska åtgärda dina problem? Alltså att för dig okända personer skippar ryggsäcken osv?
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Ghjkl) skrev 2026-03-12 17:33:08 följande:

Jag är kvinna i din ålder snart. Jag hade visserligen lätt kunnat ligga när jag vill, men jag vill inte längre ligga med någon bara för att ligga. Jag är faktiskt mindre grinig än för tjugo år sedan, men met rädd för att åldras och dö, eller bli sjuk. 

Varför ligger du inte tillräckligt? 
    Varför ser du dig som en gubbe?

Väldigt bra fråga. Jag märker att jag har börjat referera till mig själv som gubbe. Använder det som förklaring/ursäkt för olika beteenden, glömska, dåligt flås etc. Saker som kan hända även om man är 25 eller 47.

Självbilden är viktig, man ska hellre intala sig själv att man är en mogen man, en "friherre", en senior.
  • Anonym (KY)

Varför börjar du inte köra någon konditionssport? Kör slut på dig så orkar du inte vara arg. Flytta fokus.

Förutom när man får en ryggsäck i ansiktet på T-banan, då får man bli sur, I 3 sekunder.

• Anonym (Foten i kläm!)
    Anonym (Jajamänsan) skrev 2026-03-11 22:39:11 följande:

Har du en fru?

Japp!
  • Anonym (Foten i kläm!)
    viktorjohan skrev 2026-03-11 22:50:50 följande:

Har du MC? Om inte borde du skaffa en. Garanterat botemedel mot surgubbebacillen. 

Tack för tipset, men jag tror bara det skulle leda till änkesorg. Hade en lånebil när bilen va på verkstan, en Audi som jag pressade skiten ur. Så snabba leksaker är inget för mig.
  • Anonym (Foten i kläm!)
    Anonym (.-.-.) skrev 2026-03-11 22:59:00 följande:

Hur kan man föredra att gnälla och vara bitter istället för att fixa det som gör en lycklig och glad?

Jag prövade något i den stilen idag faktiskt. En brud satt å tjafsade i mobilen på pissätet i tunnelbanan hem idag. För er som inte vet så är det den gula sitsen som är reserverad för gamlingar å gravida. Nå, det var rusning å fullt på tåget och den här bruden var för upptagen av sitt så hon missade att det stod tre äldre damer med käppar å vinglade intill henne. Jag tror inte den där bruden såg damerna för att hon inte ville se dem. Jag höll klaffen hela resan. Känner mig inte vidare bättre människa för det, jag borde frågat bruden om hon var gravid eller bara lite fet, varför hon sitter när behövande står.
  • Anonym (Foten i kläm!)
    Anonym skrev 2026-03-12 05:33:08 följande:

Jag tycker det är synd att du gubbar till dig i förtid ts.

Min 50-åriga "gubbe" är den sexigaste människan jag vet... och någon gubbe är han då definitivt inte!

Grattis till dig å din man. Önskar er all lycka och framgång.
  • Anonym (Foten i kläm!)
    Anonym (Lazlo) skrev 2026-03-12 05:42:20 följande:

Fråga 1 - leder detta till att du har ett konto på Grindr? 
    Fråga 2 - kommer du att hamna på Dumpen snart? 
    Fråga 3 - har din fru börjat titta åt yngre män men bannar dig när du tittar åt yngre kvinnor? 

1. Vet inte vad det är, eller menar du tinder? Isf nej.
    2. Nix tänder inte på snorungar.
    3. Nä, hon har liksom ingen sexlust. Jag skulle unna henne att kika på lite lammkött om det gjorde henne väl. 
  • Anonym (Foten i kläm!)
    Anonym (Tidsanda) skrev 2026-03-12 12:26:21 följande:
    Känns som om många börjat se sig som gubbar och tanter väldigt tidigt numera. Är det för att de vill bli sedda som sådana eller är det omgivningen? Sura kan väl alla vara, oavsett ålder.
    Typiskt ungdomar att bli kränkta av min bitterhet.
  • Anonym (Foten i kläm!)
    KimLinnefeldt skrev 2026-03-12 16:27:10 följande:

Jag tror dig, även om det verkar har kommit tidigt för dig.

Jag är betydligt äldre och har mycket såna tendenser. Jag tror att det finns förklaringar till att mogna män blir griniga.

1. De räknas inte med på jobbet, de är omsprungna, folk tror att de inte kan lära sig något nytt för att de är så fruktansvärt gamla.

2. De har för lite sex, de saknar ömhetsbevis, uppvaktning, närhet.

3. De har levt så länge och har så mycket erfarenhet att de är väldigt allmänbildade och har massor av sunt förnuft. Eftersom de vet hur allting borde vara så blir de irriterade på att folk pratar fort och otydligt, att ingen kan blinka i rondeller eller lyssnar på ful musik.

4. Barnen har tappat intresse för gubbjäveln, de har fullt upp med sina egna liv i 40-årsåldern. Ingen känsla för att det är dags för återbäring på blöjbytena.

5. De är rädda för åldrande och död, och kompenserar det med att projicera negativa känslor på andra/annat.

1. Dra bara ut sladden ur servern en sekund så ska du få se att deras fasad rämnar.
    2. Helt klart. Mer sex till alla och världen skulle bli ett bättre ställe!
    3. Jag utgår alltid från att folk har pissig musiksmak, dvs allt efter 1986.
    4. Oroa dig inte för blöjorna. Vår tid kommer. Jag ser fram mot allt bajs å kiss jag ska utsätta både mina barn och skötare med framöver. Springa naken på ålderdomshemmet!
    5. Själv är jaginte rädd för att dö, bara att jag ska skada någon på vägen hem från jobbet.
  • Anonym (Foten i kläm!)
    Anonym (Ghjkl) skrev 2026-03-12 17:33:08 följande:

Jag är kvinna i din ålder snart. Jag hade visserligen lätt kunnat ligga när jag vill, men jag vill inte längre ligga med någon bara för att ligga. Jag är faktiskt mindre grinig än för tjugo år sedan, men met rädd för att åldras och dö, eller bli sjuk. 

Varför ligger du inte tillräckligt? 
    Varför ser du dig som en gubbe?

Räds inte ålder eller döden, det har vi ingenting för, min vän. Brukar tänka på skådespelaren Per Oskarsson. Han blev ju bara bättre och bättre med åldern.
    1. Min fru har tappat lusten. Där av min sexuella frustration. Svårt att lämna den man älskar för att få ligga.
    2. Resultatet av min frustration får mig att tänka och ibland beten mig som en gubbe.
  • Anonym (Foten i kläm!)
    Anonym (Tony) skrev 2026-03-13 01:32:22 följande:
    Hur ofta onanerar du? Använder du höger eller vänster hand?
    1. Inte så ofta man skulle kunna tro. Men kanske 1 eller 2 ggr/v.
    2. Höger, även om jag ibland använder den vänstra. 
  • Anonym (Foten i kläm!)
    Finländsk skrev 2026-03-13 07:12:34 följande:

1. Jag vill inte bli kvitt min kåthet, som förvisso gör mig frustrerad av utebliven sex. Jag är frisk, det är inget fel på mig annars.
    2. Terapi för att dämpa min manliga kåthet, varför?
    3. Nä. Aldrig skulle jag säga. Jag har bara god lust att sparka alla ryggar på tunnelbanan. Lägga krokben på de som går och kollar på telefonen samtidigt.

4. Just nu gör jag inget för att förhindra det. Så håll dig undan!

• Anonym (Foten i kläm!)
    Finländsk skrev 2026-03-13 08:05:01 följande:
    Ännu en fråga: förutsätter du att andra ska åtgärda dina problem? Alltså att för dig okända personer skippar ryggsäcken osv?
    Vissa saker är problem å andra inte. Idag fick jag en smärt i ansiktet av en rem från en kvinna som hivade på sig ryggsäcken. Hon bad inte om ursäkt. Förstår inte hur det är mitt problem. Det ska tilläggas att hon va lite fet, så jag tänkte att hon redan avtjänade sitt straff redan innan.

Är du kvinna och isf har du finsk brytning? Jag är lite svag för finsk brytning.
  • Anonym (Foten i kläm!)
    Anonym (KY) skrev 2026-03-13 09:11:33 följande:

Varför börjar du inte köra någon konditionssport? Kör slut på dig så orkar du inte vara arg. Flytta fokus.

Förutom när man får en ryggsäck i ansiktet på T-banan, då får man bli sur, I 3 sekunder.

1. Instämmer. All sport hjälper mig och jag mår bättre av det. Men den kommer frustrationen över mig strax efteråt. Tittar även på sport på TV och live för att dempa frustrationen. 

2. Med all rätt! 

Svar på tråden Nybliven sur 50-årig gubbe, fråga mig vad du vill!